پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
معرفی معیارهای لینک سازی
نوشته شده در چهار شنبه 16 فروردين 1396
بازدید : 478
نویسنده : فرشته شکری

معیارهای مختلفی برای لینک سازی وجود دارد که شما برای سئو و بهبود رتبه سایت خود باید از آنها مطلع باشید. این معیارها می تواند به شما در قضاوت در مورد ارزش لینک ها ، ارزیابی  کیفیت لینک ها و تعیین میزان اختصاص منابع به آنها کمک نماید. اطلاع از این معیارها همچنین در تجزیه و تحلیل مشخصات لینک ( گزارش کامل از تعداد و نوع لینک در یک وب سایت ) برای اطلاع از سطح رقابت شما می تواند مفید واقع شود. در این بخش از مقالات طراحی سایت ، شما را با برخی از این معیارها آشنا خواهیم کرد.

معیارهای لینک سازی در سئو

  • قدرت دامنه در واقع ارزش کلی یک دامنه است. به جای توجه به ارزش صفحات به تنهایی ، ما به دامنه برای درک میزان قدرت کلی وب سایت نگاه می کنیم. پیج رنک و رتبه صفحه توسط گوگل اندازه گیری می شود و بر پایه تعداد و کیفیت لینک هایی که به آن صفحه اشاره می کنند ، تعیین می شود. پیج رنک در یک مقیاس 0-10 اجرا می شود که در آن 10 بالاترین رتبه و 0 پایین ترین رتبه است. می توانید از پیج رنک صفحه اصلی یک سایت ، به عنوان یک ایده برای تعیین قدرت آن استفاده کنید. علاوه بر این پیج رنک یک شاخص عالی برای تعیین قدرت دامنه می باشد. زیرا بیشتر لینک ها به صفحه اصلی وب سایت اشاره می کند.
  • قدرت صفحه نیز از دیگر عواملی است که به عنوان یک معیار برای لینک سازی مطرح است. برای اندازه گیری قدرت صفحه ابزارهای مختلفی وجود دارند که از میان آنها می توان به ابزارهایی نظیر PageRank extension برای کروم ، Google Toolbar for PageRank(برای اینترنتی اکسپلورر) و MozBar for measuring Page Authority اشاره کرد.
  • متن انچر (Anchor text) از دیگر معیار های سنجش لینک سازی است که بر سئو و بهینه سازی سایت نیز تاثیر گذار و موثر می باشد. متن لنگر یک نشانه ای از موضوع صفحه لینک شده به گوگل می دهد. بنابراین اگر برای لینک به یک صفحه از کلمه " طراحی سایت " استفاده نمایید، این بدین معنی است که صفحه لینک شده دارای اطلاعاتی در زمینه طراحی سایت است. بنابراین گوگل می تواند از این اطلاعات به عنوان بخشی از الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده نماید.
  • معیار بعدی ، تعداد لینک ها است. به عنوان یک معیار ، تعداد لینک ها می تواند از دو جهت برای ما مفید باشند. اول از جهت اندازه گیری پیشرفت و موفقیت کمپین لینک سازی و دیگری برای مقایسه وب سایت خود با رقبا.
  • لینک کردن دامنه های اصلی و ریشه از دیگر معیارهای لینک سازی است که در سئو موثر است. این معیار در واقع به عنوان یک سیگنال در رتبه بندی گوگل است. در اینجا منظور ما تعداد دامنه های مجزایی هستند که به وب سایت لینک می دهند نه تعداد خام لینک ها.
  • وجود ارتباط در بین صفحات لینک شده نیز مهم است. در واقع دریافت لینک از وب سایت های مرتبط با حوزه فعالیت شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی وب سایت و سئو داشته باشد. این امر موجب ایجاد یک لینک معتبر و با ارزش خواهد شد.
  • موقعیت لینک در صفحه معیار دیگری است که در لینک سازی مورد توجه قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید که در لینک سازی ، لینک را باید در قسمتی از صفحه وب سایت قرار دهید که کاربر بتواند به راحتی آن را ببیند و به آن دسترسی داشته باشد. این امر در تاثیر گذاری بیشتر لینک موثر خواهد بود.



چهار نکته مهم در سئو برای کسب و کارها
نوشته شده در دو شنبه 23 اسفند 1395
بازدید : 460
نویسنده : فرشته شکری

در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم نکاتی را در مورد سئو برای کسب و کارها ارائه دهیم. به طور کلی به 4 نکته اصلی در سئو و بهینه سازی سازی اشاره می کنیم که رعایت آن در طراحی سایت به منظور شروع کسب و کار اینترنتی امری مهم و اساسی است. با ما در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید.

نکته اول: پیچیدگی سئو

سئو یک فرآیند پیچیده و دشوار است که هیچ میانبری ندارد. سئو و بهینه سازی سایت باید کاملا به صورت اصولی انجام شود. اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید باید به صورت دقیق بر روی اصول on page seo  و off page seo فعالیت نمایید. این فعالییت باید به صورت مستمر باشد. در سئو خارجی باید سعی کنید از وب سایت هایی لینک دریافت کنید که با کسب و کار شما مرتبط است.

نکته دوم: طراحی سایت بر مبنای اصول سئو

گاها برای پیشرفت سایت ممکن است شما نیاز به تغییر کلی وب سایت داشته باشید. به عبارت دیگر برای بهینه سازی وب سایت ، طراحی سایت باید به صورت سئو بیس انجام پذیرد. برای طراحی سایت بر مبنای اصول و قواعد سئو از افراد با تجربه کمک بگیرید. شرکت طراحی سایت مبنا می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

نکته سوم: توجه به تغییرات الگوریتم ها و قوانین سئو

سئو یک فرآیند است که دائما در معرض تغییر و تحول می باشد. الگوریتم های گوگل مدام تغییر میابند و در نتیجه آن فرآیند سئو نیز دچار تحول می شود. بنابراین به روز بودن یکی از نکات اصلی برای دستیابی به موفقیت است. برای سئو همواره باید به استراتژی موتور های جستجو دقت کرد و بر طبق آنها سئو را پیش برد. برای این منظور بهتر است دائما مطالب منتشر شده در مورد سئو را از سایت های معتبر مطالعه نمایید.

نکته چهارم: سئو ضامن افزایش فروش نیست.

سئو بدین معنی است که وب سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظرتان در رتبه خوبی قرار گرفته است. اما تضمین فروش ، وظیفه سئو نیست. فروش به بازاریابی بستگی دارد. سئو بازدیدکنندگان بیشتری را از راه صحیح وارد وب سایت شما می کند، اما اینکه افرادی که وارد سایت شما می شوند، از سایت خرید نمایند، به عوامل متعددی نظیر استراتژی ، گرافیک وب سایت ، راه های اعتباری و همچنین میزان اعتماد کاربر به سایت و غیره بستگی دارد.




تاثیر علم روانشناسی در طراحی سایت
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 621
نویسنده : فرشته شکری

یکی از علومی که در طراحی سایت کاربردی می باشد، علم روانشناسی است. در واقع یکی از جنبه های اصلی و مهم در طراحی سایت که می تواند در جلب نظر کاربر موثر باشد، جنبه بصری و ظاهر سایت است. برای طراحی ظاهر سایت شما می توانید از علم روانشناسی کمک بگیرید. در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم نکات روانشناسی در طراحی سایت را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. در طراحی وب سایت خود نکات روانشناسی زیر را که بر روی کاربر اثر می گذارد را رعایت نمایید.

توانایی جلب اعتماد کاربر

شما با رعایت اصول روانشناسی ساده، می توانید اعتماد کاربران خود را جلب نمایید. برای این منظور تنها کافی است در طراحی سایت خود از مواردی همچون لوگو ، سربرگ و رنگ سازمانی ، هدایت راحت بین صفحات وب سایت ، صفحه تماس با ما با اطلاعات دقیق تماس با شرکت، ارائه گواهینامه ها و افتخارات سازمان، عناوین روشن و واضح و همچنین دسترسی آسان به صفحات درباره ما و تماس با ما استفاده نمایید. علاوه بر این یکی دیگر از فاکتورهایی که از نظر روانشناسی می تواند بر اعتماد کاربران به سایت شما اثر بگذارد، بخش مشتریان ما است. در این بخش کاربر می تواند با مشتریان شما آشنا شود و به راحتی به تحقیق در مورد شرکت شما بپردازد. همین امر اعتماد کاربران را به شما جلب خواهد کرد.

برندینگ

عامل روانشناسی دیگر در طراحی سایت ، بحث ساخت نام تجاری و برندینگ است. ثبات، عاملی موثر و پر اهمیت در ماندگاری برند شما در ذهن ها است. در واقع رنگ لوگو و استفاده از آن در بخش های مختلف طراحی سایت نظیر آیکون ها و لینک ها امری مهم است. و در طراحی گرافیکی سایت نیز باید از رنگ هایی استفاده شود که با هم همخوانی داشته باشند. به منظور یادآوری برند و تثبیت آن در ذهن کاربران باید از لوگو در بخش های مختلف سایت همچون هدر ، صفحات تماس با ما و درباره شرکت استفاده نمایید. این امر در بازاریابی دیجیتال تایید شده است.

استفاده از تصاویر با مفهوم مرتبط

در طراحی سایت خود برای معرفی بخش های مختلف به ویژه محصولات از تصاویر استفاده نمایید. توصیه می شود برای این منظور از تصاویر ایرانی استفاده نمایید زیرا از نظر روانشناسی می تواند اعتماد کاربر را جلب نماید. علاوه بر این در تصاویر استفاده شده، لوگو خود را نیز به صورت ضمنی ثبت نمایید. این روشی دیگر برای تثبیت برند شما می باشد.

روانشناسی رنگ ها

استفاده از رنگ ها باید با موضوع سایت همخوانی داشته باشند. در واقع روانشناسی رنگ ها می تواند در رضایت کاربر و جلب توجه آنها تاثیر به سزایی داشته باشد. برای مثال برای طراحی یک سایت صنعتی باید از رنگ های صنعتی استفاده شود. در مقالات بعدی حتما در مورد روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

محتوای مفید

کاربران به دنبال محتوای مرتبط و مفید هستند. استفاده از محتوای بکر و کاربردی نه تنها از نظر روانشناسی بر روی کاربر تاثیر مثبت دارد، بلکه برای سئو و بهینه سازی سایت نیز بسیار موثر است.

شما می توانید با رعایت این اصول روانشناسی در طراحی سایت ، نظر کاربران را به سایت خود جلب نمایید و تا حد زیادی به موفقیت دست یابید.




روش های بهینه سازی سایت به صورت حرفه ای
نوشته شده در شنبه 15 آبان 1395
بازدید : 560
نویسنده : فرشته شکری

سئو و بهینه سازی سایت در واقع یک روند مداوم است که نیاز به زمان طولانی و تلاش فرآوان دارد. به طور کلی سئو از ابتدای طراحی سایت شروع می شود و تا بعد از آپلود سایت نیز همچنان ادامه دارد. در واقع اگر می خواهید سئو را به صورت حرفه ای انجام دهید، باید طراحی سایت را به صورت سئو بیس و بر پایه سئو انجام دهید.

در حالت کلی سئو پس از طراحی سایت شامل سه مرحله است که باید به ترتیب انجام شود:

  • تجزیه تحلیل سایت
  • گزینش کلمات کلیدی مناسب با نوع فعالیت سایت
  • ایجاد محتوای ایده آل و بکر

روش های سئو سایت به صورت حرفه ای

رعایت این نکات می تواند موجب بهبود سئو سایت شما شود. در تعریف جامع تر برای سئو و بهینه سازی سایت ابتدا باید سایت را مورد تجزیه تحلیل قرار دهید و مشکلات سایت را بررسی کنید. پس از اینکه نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را بررسی کردید ، نوبت به انتخاب کلمه کلیدی مناسب می رسد. در این زمینه باید بر اساس جستجوی کاربران و در واقع نیاز مخاطب ، و همچنین با توجه به زمینه فعالیت ، پر سرچ ترین کلمات را به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید.

و در نهایت نیز به تولید محتوا بپردازید. تولید محتوا یکی از فاکتورهای اصلی و موثر در سئو و بهینه سازی سایت است. از قرار دادن محتوای کپی و غیر مرتبط در وب سایت خود خود داری نمایید. در واقع در طراحی سایت و پس از آن برای بهینه سازی سایت باید به گونه ای رفتار کنید که سایت شما با الگوریتم موتورهای جستجوی گوگل منطبق باشد. این امر موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

همانطور که می دانید سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت سئو و بهینه سازی سایت در سال های اخیر چند برابر شده است. دلیل این امر نیز افزایش تعداد کاربران اینترنتی و همچنین تعداد وب سایت های رقیب است. با این وجود هر وب سایتی که در رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته باشد در این رقابت پیروز خواهد شد.




افزایش سرعت وب سایت
نوشته شده در دو شنبه 26 مهر 1395
بازدید : 536
نویسنده : فرشته شکری

در مقاله ی تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو به اهمیت سرعت وب سایت در جذب بازدیدکننده پرداختیم در اینجا می خواهیم تا شما را با عواملی که در سرعت وب سایت موثر هستند آشنا کنیم تا با رعایت آنها به افزایش سرعت وب سایت مان کمک کنیم.

1. صفحه طولانی را به چند صفحه کوتاه تبدیل کنید.

فایل عکس ها بزرگند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند. حال فرض کنید سایت فروشگاهی باشد و برای اینکه فضای زیادی برای عکس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندی استفاده شود.

افزایش-سرعت-وب-سایت

2.تمام المان های زاید را از صفحه پاک کنید.

نگاه عمیق و اساسی به وب سایت خود بیندازید و ببینید کدام یک از المان های وب سایت شماست که شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.اگر هدف المان خاصی وجود دارد که مستقیما در هدفتان تاثیری ندارد آن را حذف کنید و از آن صرفه نظر کنید. صفحات وب کم حجم  زودتر بارگذاری می شوند.

3.فواصل اضافی مابین کدهای خود را حذف کنید.

تصور نمیکنم پاک کردن فواصل space مابین کدها مسئله ای سخت و درگیر کننده باشد؟ این کار موجب کاهش میزان قابل توجه ی کیلو بایت برای وب سایت شما خواهد شد.

4.کدهای زاید و اضافی را پاک کنید.

برداشتن کدهای اضافی تاثیر به سزایی در کاهش حجم سایت دارد. اما توجه کنید که برداشتن این کدها خدشه ای به محتوای سایت شما وارد نکند. توجه داشته باشید که اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver برای طراحی سایت خود استفاده می کنید کدهای زاید به صفحات شما افزوده میشوند که بهتر است آن ها را یافته و پاک کنید زیرا این کدها در مرورگرها سرعت بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهند.

5. از css برای طراحی خود به جای جدول استفاده کنید.

وب سایت هایی که از صفحات خارجی بیشتری استفاده می کنند سرعت بارگذاری بیشتری نسبت به آن دسته ای است که از صفحات داخلی استفاده می کنند. همچنین اگر از css به جای table استفاده شود امکان نمایش وب سایت حتی در محل هایی که سرعت اینترنت کم است درمدت زمان کمتری میسر است.

6.فایل های عکس را کم حجم تر کنید.

یکی از روش ها استفاده از crop به جای cut  است. سعی کنید قسمت هایی از عکس را که نمیخواهید حذف کنید. روش دیگر کم حجم کردن عکس برای وب پیج ها تبدیل آن ها به فرمت های کم حجم تر است زیرا کیفیت تصویر (resolution) را کم می کنند. تصویر را تا 72dpi کم کنید زیرا این مقدار کیفیت استاندارد عکس در وب است.

7.از فایل های (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده کنید.

 زیرا این فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش می دهند. زیرا این کدها تعداد دستورات بیشتری را در کمترین کد جای می دهند.

8.از اسکریپت های خارجی استفاده کنید.

در فایل خارجی اسکریپت مورد نیاز خود را تعریف کنید و در هر جا از برنامه نیاز بود آن اسکریپت را صدا بزنید. زیرا اگر در هر کجا از صفحه که نیاز به آن اسکریپت بود آن را تولید کنید مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود می کند که باعث اتلاف وقت می شود.

9.طول و عرض تصویر را با tag تعریف کنید.

استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها میگوید که دقیقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد که حجم بیشتری را اشغال نکند.

10. از CDN برای محتوای خود استفاده کنید.

تکنولوژی CDN از سرورهای شبکه استفاده میکند برای CACHE کردن محتوای وب سایت و باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود. این تکنولوژی به عکس های پر حجم و مالتی مدیا ها اجازه لود شدن سریع را می دهد اما این تکنولوژی برای شرکت ها بسیار پرهزینه خواهد بود.




اصولی که باید در طراحی وب رعایت کرد
نوشته شده در چهار شنبه 14 مهر 1395
بازدید : 466
نویسنده : فرشته شکری

در  وب سایت فقط گذاشتن مطالب و عکس کافی نمی باشد و باید برای جذب افراد بازدیدکننده  اصولی رعایت شود که در این مقاله این اصول را برای شما بیان می کنیم.

اصول-مهم-طراحی-وب

جلب توجه
برای اینکه مخاطب را جلب وب سایت خود کنیم باید مطالب وب سایت و همچنین عکس ها و لینک های هدایت کننده(میانبر) را در موقعیت مناسبی از سایت قرار دهیم استفاده از فونت مناسب،رنگ قلم،لینک های میانبر می تواند در جلب توجه کاربر موثر باشد.توجه داشته باشید که حداکثر استفاده از رنگ در سایت سه و نهایت چهار رنگ می باشد.
رعایت فاصله
در طراحی وب سایت رعایت فاصله بین متون ،عکس ها و سایر عناصر تاثیر بسزایی دارد زیرا  رعایت نکردن این فواصل باعث خستگی چشم بیننده می شود.رعایت فاصله می تواند در تعادل طراحی تاثیر داشته باشد.
لینک های میانبر (NAVIGATION LINKS)
برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی و با سرعت بیشتر به اطلاعات و محتوای سایت دسترسی پیدا کنند باید منوی وب سایت شما دارای لینک های مشخص باشد به عبارتی بازدید کننده موقعیت خود را پس از چند دسته بندی شناسایی کند.منوهای درختی نمونه ای از منوی استاندارد می باشند.
استفاده از قلم مناسب
استفاده از فونت خوانا  و مناسب برای سایت از اصولی مهم در طراحی سایت می باشد.سعی کنید در متونی که می خواهید وارد سایت کنید از بولد کردن حروف مهم استفاده کنید.به عبارتی متن خود را ویرایش کنید.
استفاده از تصاویر کم حجم
بهتر است تصاویری که در سایت قرار می دهیم از حجم کمی برخوردار باشد و  از فرمت های jpg و gif  استفاده کنید همچنین استفاده از تگ Alt الزامیست.
رعایت اصل سئو(بهینه سای موتورهای جستجو)
سئو  به معنای ایجاد صفحات وبی است که برای موتور های جستجو با ارزش و جالب است. سئو  یک فرایند کاملا علمی و تقریبا وقتگیر است که جزئیات آن دائما در حال تغییر است. بهینه سازی صفحات وب به این معناست که وب سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد.به عبارت دیگر لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و یا محصولات سایت در بالاترین رتبۀ نتایج جستجو قرار گیرد.
با ایجاد کلمات کلیدی برای هر صفحه از وب سایت می توانید در بین جستجوگر گوگل در بهینه سازی سایت کمک کنید.

ثبت یک نام تجاری

برای افزایش بازدید از سایت خود می توانید لینک ارتباط با ما و تماس با ما را در صفحه اصلی قرار دهید همچنین با ایجاد نام  ،هدف  و همچنین لوگوی مناسب می توانید تعداد بازدیدکننده از سایت خود را افزایش دهید.

نکته:لوگو و شعار سایت باید در بالا و سمت چپ تمام صفحات وب قرار بگیرد.

سازگار بودن با همه ی مرورگرها
طراحی سایت باید به گونه ای انجام شود که با همه ی مرورگرها قابل اجرا باشد.اگر وب سایت از استاندار w3c  پیروی کند سایت شما با همه ی مرورگرها سازگار خواهد بود.
کم حجم بودن صفحات
با انتخاب عکس های کم حجم و همچنین استفاده بهینه از کدهای برنامه نویسی حجم صفحات وب کم می شود و  دسترسی به صفحات به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.
تست وب سایت
برای بررسی اشکالات موجود در وب سایت حتما باید به تست وب سایت پرداخت در غیر این صورت وب سایت بازدیدکنندگان خود را از دست خواهد داد.




بازدید : 460
نویسنده : فرشته شکری

آموزش CSS3  یادگیری دستورات آن از طریق وب سایت های اینترنتی بسیار ساده میباشد و میتوانید در طراحی سایت از آن استفاده کنید. با توجه به سادگی مطالب در کمترین زمان ممکن میتوانید آنرا فرا بگیرید. این روز ها از CSS برای ایجاد انیمیشن ها و افکت های زیبا استفاده می شود و مزیت آن این است که حجم صفحات را افزایش نمیدهد.

Administrator\files\UploadFile\css3-logo.jpg

در این سایت ها این امکان وجود دارد که بدون برنامه CSS3 و بدون کد نویسی، کد های CSS3 را ایجاد کنید! این سایت به نظر من بسیار مفید و سودمند به نظر آمد چرا با استفاده از این سایت ها میتوانید در زمان خود بسیار صرفه جویی کنید و دیگر نیازی نیست وقتی برای یاد گیری و رفع مشکلات بگزارید.

در سایت زیر میتوانید انواع مختلف تکنیک های خلاقانه را که با CSS قابل ایجاد است را مشاهده کنید. مانند نوع باز شدن فرم به صورت POP UP، اسکرول لیست،کلید های داخلی و...

http://h5bp.github.io/Effeckt.css/dist

برخی از سایت ها نیز این امکان را می دهد که در تصویری از ویژوال امکان مد نظر خود را انتخاب کنید، تغییرات لازم را روی پارامتر ها و متغیر ها ایجاد کنید و در آخر کد خروجی را تحویل بگیرید.

http://css3generator.com

http://www.css3maker.com

http://www.css3.me

http://css3gen.com

سایت های آموزشی CSS3

سایت هایی هم برای آن دسته از افرادی که علاقه به کد زنی دارند وجود دارد، شما در سایت های زیر میتوانیدآموژش CSS3 را ببیند البته اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید!

http://www.w3.org/Style/CSS/learning.en.html

http://www.w3schools.com/css

http://learnlayout.com/no-layout.html

سایت learn layout به آموزش CSS3 نمی پردازد اما دستورات و مفاهیم اولیه را به خوبی شرح داده است وبخشی فارسی را برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند قرار داده است.

http://fa.learnlayout.com




وب سایت خود را به SSL مجهز کنید
نوشته شده در یک شنبه 28 شهريور 1395
بازدید : 518
نویسنده : فرشته شکری

در یک طراحی سایت که مجهز به گواهی SSL است، تمام اطلاعات تبادل شده میان سرور و مرورگر پیش از ارسال کد گذاری خواهند شد.
برای این کار، گواهی SSL دو کد دارد که کلید نامیده می‌شوند . کلید امنیتی (private key) منحصراً به سرور میزبان وب سایت اختصاص دارد و کلید عمومی (public key) در دسترس تمام مرورگر‌ها قرار خواهد گرفت. داده‌هایی که توسط کلید امنیتی رمز گذاری شوند تنها توسط کلید عمومی رمزگشایی شده و بالعکس داده‌هایی که توسط کلید عمومی رمزگذاری می‌شوند توسط کلید امنیتی رمزگشایی خواهند شد .
سطح امنیتی که توسط SSL ایجاد می‌شود به عوامل محدودی از جمله نوع گواهی SSL وب سایت، نوع مرور گر استفاده شده توسط کاربر و قابلیت‌ها و ویژگی‌های سرور میزبان بستگی خواهد داشت .
یکی از ویژگی‌های گواهی SSL، وجود طیفی از سطح رمزگذاری نظیر «بالا‌تر از ۲۵۶ بیت» است .
در این بخش مثالی برای مقایسهٔ قدرت رمزگذاری SSL آورده شده است. جالب است بدانید که قدرت SSL صد و بیست و هشت بیتی ۸۸^۲ برابر گواهی SSL  چهل بیتی است. به عبارت دیگر تریلیون‌ها بار قوی‌تر است. می‌توان گفت که یک سارق اطلاعات (هکر) باید برای شکستن حصار امنیتی یک گواهی SSL ۱۲۸ بیتی و رمز گشایی کدهای آن یک تریلیون سال وقت صرف کند و این زمان برای گواهی SSL ۲۵۶ بیتی بسیار بیشتر خواهد بود .

SSL

اگر شما قصد دارید برای افزایش امنیت سایت و  طراحی سایت خود را دارید، از گواهی SSL استفاده نمایید، اولین گام، انتخاب یک شرکت ارائه دهندهٔ این خدمت است . شرکت‌های ارائه دهندهٔ خدمات SSL بسیار زیاد هستند، اما به یاد داشته باشید که باید بهترین شرکت را از میان آن‌ها انتخاب کنید . شرکتی که دستورالعمل‌های امنیتی سخت گیرانه‌ای را در پیش می‌گیرد .
وقتی شما با یک شرکت قرارداد همکاری امضا کردید، این شرکت از شما قبل از صدور گواهی SSL مدارک هویتی و قانونی شرکت یا سایتتان را برای احراز هویت درخواست خواهد کرد. در این بخش هر شرکت ارائه دهنده، مقررات خاص خود را دارد اما معمولاً بسیاری از شرکت‌های ارائه دهندهٔ خدمات SSL اسناد ثبت شدهٔ حقوقی و قانونی سایت (شرکت) را درخواست خواهند کرد. برای مثال، شرکت ژئو تراست برای تکمیل مراحل درخواست گواهی و تأیید هویت قانونی محلی و ملی سایت شما، کپی تمام اسناد ثبتی شرکت را به دقت بررسی می‌کند. این شرکت همچنین اسناد مربوط به ثبت دامنهٔ سایت شما را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. ژئو تراست به منظور تسهیل فرآیند بررسی برای مشتریانش، این تحقیق را از طریق پایگاه‌های دادهٔ عمومی انجام می‌دهد .
فرآیند صدور گواهی SSL توسط CA بسته به نوع و سطح گواهی خریداری شده از چند دقیقه تا چند روز زمان خواهد برد. فرآیند صدور گواهی‌های امن‌تر و قابل اعتماد‌تر زمان بیشتری خواهد برد، اما انتظار برای دریافت این نوع گواهی‌ها ارزش دارد. به عنوان نمونه، صدور گواهی EV SSL بسیار طولانی است، اما حداکثر امنیت و اعتماد را برای شما مهیا خواهد کرد، به نحوی که کاربران از حضور در سایت شما احساس امنیت خواهند کرد. گواهی EV به دلیل ایجاد فضای امن‌تر برای تعاملات شما با مشتریان و کاربران، تأثیر بسیار مثبتی روی افزایش سود کسب و کار شما خواهد داشت .
لازم است شما پس از اخذ گواهی، آن را روی وب سرور خود نصب نمایید. هر چند مراحل نصب SSL ساده و روشن است، اما به دلیل نگرانی برخی از خریداران از ایجاد مشکل، برخی از شرکت‌های CA به هنگام خرید گواهی، دستورالعمل کاملی برای نصب ارائه می‌دهند. چگونگی نصب SSL با توجه به نوع سرور‌ها متفاوت است، بنابراین لازم است برای اطمینان بیشتر هر گونه سؤال و ابهامی را با نمایندهٔ CA مطرح کنید .
برخی از شرکت‌های CA به خریدارانشان نشانهٔ امنیتی ویژه‌ای ارائه می‌دهند که خریداران با نشان دادن آن به بازدیدکنندگان سایت به آن‌ها اطمینان می‌دهند که این سایت توسط گواهی امنیتی SSL محافظت می‌شود. برای نصب این نشان ویژهٔ امنیتی کافی است که کد مورد نظر را از نمایندهٔ CA دریافت کرده و آن را در بخش Source Code وب سایتتان کپی کنید . اطمینان حاصل کنید که این نشان ویژهٔ امنیتی در سایت شما به ویژه در صفحهٔ اول (home page) برجسته و قابل رؤیت باشد. در صورتی که طراحی سایت شما یک فروشگاه الکترونیک است توصیه می‌شود این نشان ویژه را در تمامی صفحات سایت از جمله صفحهٔ محصولات و صفحهٔ ویژهٔ خرید الکترونیک نمایش دهید. زمانی که بازدیدکنندگان هولوگرام SSL را در سایت شما مشاهده می‌کنند، زمان بیشتری را در سایتتان می‌گذرانند، در خبرنامهٔ شما عضو خواهند شد و خرید بیشتری خواهند کرد. متخصصان توصیه می‌کنند که این نشان را در بالای صفحهٔ اصلی نمایش دهید. بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها این نشان را در تمامی صفحات سایت نمایش می‌دهند تا امنیت بالای آن را به مشتریان یادآوری کنند .

اهمیت انتخاب درست ارائه دهندهٔ خدمات SSL


بسیاری از کاربران در هنگام بازدید از یک سایت به وجود نشان‌های تجاری شرکت‌های امنیتی مجازی که در اصطلاح trust marks نامیده می‌شوند و دال بر ایمنی سایت هستند، توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. نتیجهٔ یک تحقیق نشان داده است که بیش از ۸۶ درصد خریداران آنلاین ابتدا از وجود و اعتبار این نشان اطمینان حاصل می‌کنند و سپس با احساس امنیت بیشتری اطلاعات شخصی خود را در اختیار وب سایت قرار می‌دهند. با توجه به این واقعیت مهم، انتخاب یک ارائه دهندهٔ خدمات SSL مطمئن یکی از مهم‌ترین تصمیمات کسب و کار شما خواهد بود .
تعداد شرکت‌های ارائه دهندهٔ گواهی امنیتی SSL بسیار زیاد است، اما تعداد کمی از این شرکت‌ها در سطح جهان از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار هستند. لازم است قبل از خرید گواهی SSL دربارهٔ شرکت ارائه دهندهٔ خدمات تحقیق کرده و از حسن شهرت و اعتبار آن اطمینان حاصل نمایید .

همکاری با یک شرکت متخصص در زمینهٔ ارائهٔ گواهی امنیتی SSL به اعتبار سایت شما و اعتماد کاربران به آن کمک قابل توجهی خواهد کرد .
اما در مقابل انتخاب یک ارائه دهندهٔ غیر قابل اعتماد می‌تواند عواقب جدی و خطرناکی را به دنبال داشته باشد. برای مثال در ۴ آوریل ۲۰۰۹ به دلیل مشکلات فنی شرکت گلوبال ساین، دارندگان گواهی SSL این شرکت با مشکلات و ضررهای زیادی مواجه شدند .
به همین دلیل است که انتخاب درست شرکت ارائه دهندهٔ خدمات SSL امری ضروری قلمداد می‌شود .

مزایای بهره گیری از گواهی‌های SSL

وقتی شما از گواهی SSL استفاده می‌کنید، این پیام روشن را به کاربرانتان می‌دهید که ما مراقب ایمنی شما هستیم و سایت ما مورد اعتماد است. با این وجود تمام گواهی‌های SSL از لحاظ سطح امنیتی موقعیت یکسانی ندارند. هنگامی که قصد خرید SSL را دارید باید از اعتبار، قابل اعتماد بودن و حسن شهرت شرکت ارائه دهنده اطمینان حاصل فرمایید. توصیه متخصصان به خریداران استفاده از گواهی EV SSL است. بهره گیری از گواهی EV SSL که از شرکت ارائه دهندهٔ معتبری خریداری شده باشد، امنیت و اعتبار سایت شما در فضای مجازی را تضمین خواهد کرد. علاوه بر این موارد گواهی EV SSL کاربران را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری را در سایت شما حضور داشته باشند که این اتفاق به افزایش فروش و در نتیجه به موفقیت طراحی سایت شما منجر خواهد شد .
برای خرید SSL، ارائه دهنده‌ای قابل اعتماد، معتبر و مستقل را انتخاب نمایید. این گواهی باید حداقل سطح رمزگذاری‌اش ۱۲۸ بیتی باشد، اما به گفتهٔ متخصصان یک حالت خوب برای آن سطح رمزگذاری ۲۵۶ بیتی است. برای حفاظت بهتر از داده‌ها و اطلاعات، باید SSL به مراکز دادهٔ قوی و سایت‌های بازیابی اطلاعات قدرتمند مجهز باشد. از نمونه شرکت‌های معتبر در زمینهٔ ارائهٔ گواهی SSL می‌توان به KPMG، دلویت و تاچ، ارنست و یانگ و ژئوتراست اشاره کرد .

گواهی SSL در ایران

از آنجایی که گواهی‌های امنیتی SSL با واسطه یا بی‌واسطه باید به یک CA معتبر متصل باشند با توجه به شرایط امروز کشور ما و نیاز سایت‌های ایرانی به اخذ این گواهی نامه برای تأمین امنیت کاربران، معمولاً این گواهی‌ها با ۲ یا ۳ واسطه از شرکت CA اصلی خریداری می‌شود که لازم است در خصوص نوع SSL خریداری شده و اعتبار شرکت اصلی و شرکت‌های واسطه تحقیق و ارزیابی دقیقی انجام شود.




لوگو چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 19 مرداد 1395
بازدید : 514
نویسنده : فرشته شکری

 

لوگو یا نشانه علامت و نمادیست برای بیان یک عبارت ویا یک مفهوم. لوگو ها نشانه ای برای حضور شخص یا موسسه ایست که آرم متعلق به آن است و توسط تجار، موسسات واشخاص حقیقی برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم بکار می رود.

چند نکته برای طراحی لوگو:

1. طراحی لوگو باید بیانگر فعالیت و نمایانگر  شما باشد. و آن را از لوگو ی شرکت های دیگر متمایز کند. همانند کاری که پرچم برای کشور انجام می دهد.

2. لزومی وجود ندارد که لوگو یا آرم حتما باید دارای تصویر باشد لوگو بسیاری از شرکت ها تنها با نوشته ساخته شده اند. در عین حال می توان از تصویر در لوگو استفاده کرد چرا که یک تصویر خیلی بهتر از نوشته یا نام شرکت در ذهن باقی می ماند. مانند شرکت اپل

3. این باور غلطی است که اگر تصویر مناسبی دارید دیگر نیازی به اسم برند نیست.  معروفیت یک آرم تنها با تکرار و تبلیغات فراروان میسر میشود. اگر طراحی لوگو یا آرم شما گرافیکیست لازم است که نام برند یا شرکت در گوشه یا پایین تصویر نوشته شود.

4. طراحی لوگو حتما نباید مربوط به صنعتی باشد که شرکت در آن زمینه فعالیت می کند. چرا که هدف از ساختن لوگو ایجاد تمایز بین شما و دیگر رقبا می باشد.

5. هدف از ساخت لوگو برای تبلیغات و برندینگ بر روی آن است، اگر به زودی لوگوی خود را تغییر دهید این خاصیت را از دست می دهد. این جمله به آن معنی نیست که هرگز آرم خود را نباید تغییر دهید. تغییرات جزئی و به روز کردن لوگو نشانگر پویایی شرکت شما با تغییرات جهانی است.

استفاده از طراحی تخت در لوگو:

طراحی تخت چیست؟

ایده ی طراحی تخت از سادگی عرضه خدمات و راحتی استفاده کاربر شکل گرفته است. در طراحی سایت تخت از سایه ها و گرادیان های رنگی و تکنیک های حجیم ساز استفاده نمی شود و تنها از رنگ های یکدست به همراه فونتهای خوانا در صفحه سایت استفاده می شود.

طراحی تخت برای لوگو

نمونه های از طراحی تخت برای طراحی شرکت ها و برند ها ارائه شده است که جایگزین مدل های پیشین شده اند. یکی از این تکنیک ها که به تازگی در میان طراحان باب شده است سایه بلند (long shadows)است.

در این روش با قرار دادن سایه های بلند در قسمتی از  تصویر آن را حجیم و عمقی نمایش می دهد.

در تکنیک طراحی لوگو با سایه بلند زاویه سایه را در 45 درجه قرار میدهیم و طول سایه را 2.5 برابر آن بخش از تصویر قرار میدهیم که در عین حفظ سادگی تصویر باعث ایجاد عمق می شود. برای ایجاد چنین تصویری باید از برنامه ی css3 در طراحی سایت استفاده کرد در غیر این صورت باید به صورت گرافیکی آن را بسازیم . ساخت تصویر سایه بلند به صورت گرافیکی سایز وحجم لوگو را تا 3 برابر ممکن است افزایش دهد.

امروزه استفاده از طراحی سایه بلند در میان انواع شرکت طراحی سایت رواج پیدا کرده اما به نظر نمیرسد این روند ادامه پیدا کند چرا که این مدل طراحی نیز تکراری خواهد شد.




هدف CRM چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 3 مرداد 1395
بازدید : 520
نویسنده : فرشته شکری

هدف از انجام فرایند های CRM همانطور که در تعریف CRM چیست؟ ، بیان کردیم، مدیریت بر ارتباطات با مشتریان می باشد؛ مدیریتی که منجر به جذب مشتریان و ماندگاری و وفادری آن مشتریان، برای استفاده از محصولات یا خدمات ما می باشد.

هدف CRM چیست

  بطورکلی هدف کلی استراتژی CRM ایجاد و توسعه روابط سودآورتر با مشتریان است.

شرکت ها این کار را با روش های زیر انجام میدهند :

  • با به دست آوردن هزینه از روابط انجام می دهند، مثلا“ از طریق انتقال مشتریان به سمت خدمات شبکه ای، ایجاد و طراحی سایت برای شرکت و ایجاد صفحه و پروفایل شخصی برای آنها و...
  • با افزایش درآمد حاصل از یک ارتباط با مشتری انجام می دهند، مثلا“ با فروش خدمات و محصولات اضافی به مشتریان

البته  بعضی از شرکت ها از هر دوی این روش ها استفاده می کنند. که مسلما موفق تر خواهند بود. ضمنا باید توجه داشته باشیم با طراحی سایت که با توجه به معیار ها و هدف ما اصول بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد، می تواند کمک بزرگی به تجارت ما برای ارتباطات خوب با مشتریان نماید. مشتریانی که روز به روز نسبت به خرید و فروش های اینترنتی گرایش بیشتری پیدا می کنند.




CRM چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 3 مرداد 1395
بازدید : 505
نویسنده : فرشته شکری

مفهوم CRM برای ارتباط با مشتریان به وجود آمده است. این مفهوم از کلمات  Customer Relationships Management  که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.

CRM چیست

شرکت ها برای داشتن تجارت پر سود به سمت تحقیق در زمینه بازریابی رفته اند، و مفاهیمی از قبیل CRM را به وجود آوردند که منجر به تجارت پر رونق تر برای شرکت هایشان باشد.

مهمترین عنصر موجود در یک تجارت مشتری می باشد. در CRM ما به نحوه ارتباط با مشتری می پردازیم، ارتباطاتی که باعث جذب و یا دفع مشتری خواهد شد.

امروزه با توجه به اینکه تجارت ها به سمت تجارت الکترونیک سوق پیدا کرده است، باید توجه داشته باشیم در طراحی سایت خود برای شرکت های تجاری، نحوه ارتباطات با مشتری را در نظر داشته باشیم و در نظر بگیریم چه مواردی را باید در طراحی سایت خود رعایت کنیم که مشتریان بیشتر جذب شوند و وب سایت ما مورد توجه بیشتر آنها قرار بگیرد.

این مسئله را می توانیم با طراحی اصولی سایت و طراحی حرفه ای سایت و همچنین رعایت اصول بهینه سازی سایت به آن دست پیدا کنیم.

اما نکته مهم این است که ابتدا باید تمام مفاهیم تجارت و بازاریابی را فهمیده باشیم و از آنها در زمینه تجارت الکترونیک خود استفاده نماییم.

مفهوم CRM  یکی از مفاهیمی ست که به ما شناخت خوبی در زمینه ارتباط با مشتری و جذب آن خواهد داد. استراتژی ها و فرایند ها و عملیات هایی که خواهند توانست ما را در جذب مشتری، مخصوصا مشتریان وفا دار، که در بحث تجارت الکترونیک با این سوال که مشتری وفادار کیست؟ ، آشنا شده ایم. حال در مقالات CRM می خواهیم تمام مسائل مربوط به ارتباط و جذب مشتری را مطالعه نماییم.

لطفا مقالات این بخش را مطالعه نمایید، و نظرات و تجربیات خود را با ما به در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.




CMS چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 1 تير 1395
بازدید : 524
نویسنده : فرشته شکری

برای راه اندازی وب سایت بر روی فضای میزبان وب، شرکت های طراحی سایت امکاناتی را برای کاربران قرار داده اند که به آن  CMS می گویند.

این امکان که بسیاری از کارهای ما برای ایجاد تغییرات بر روی وب سایت را انجام می دهد.

باید اینکه را در نظر داشته باشیم که اگر ما به مبانی برنامه نویسی تحت نت آشنایی کاملی نداریم می توانیم با استفاده از این امکان، به راحتی وب سایت خود را مدیریت نماییم.

ضرب المثلی که برای توضیح ساده تر این موضوع می توانم به شما بگویم این است :

که برای کندن زمین دیگر نیازی به ساختن و اختراع بیل نیست.

ما می توانیم با انتخاب شرکت های مناسب طراحی سایت مثل شرکت طراحی سایت مبنا از این امکانات خوب CMS  این شرکت ها برای وب سایت خود و مدیریت فضایمیزبان وب خود استفاده نماییم.

معنای لغوی که در فارسی برای cms ترجمه شده است، سیستم مدیریت محتوا می باشد. که دقیقا مطابق با ترجمه آن، در اینجا ما به مدیریت محتوای سایت خود از قبیل مطالب، قالب ها و اسکین (skin) و چیدمان و طرح سایت ( Desin) خود و همچنین کنترل بخش مدیریت و سطح دسترسی مدیران، و همچنین استفاده از ماژول ها و ابزار موجود در سیستم مدیریت محتوای خود می پردازیم.

بنابراین cms یک مفهوم می باشد تا یک نرم افزار و برنامه، که به برنامه هایی که برای مدیریت محتوا استفاده می شوند، نامیده می شود. 

برای بهینه سازی سایت خود ما باید یک cms قوی در اختیار داشته باشیم تا بتواند سئو خوبی را برای سات ما ایجاد نماید؛ استفاده از cms های آماده که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد را، برای انواع طراحی سایت که از آنها انتظار زیادی در زمینه معرفی شرکت، ارگان و حتی خودمان را داریم، به شما طراحان سایت سفارش نمی کنم؛ زیرا بسیاری از امکانات مانند طراحی فروشگاه اینترنتی و داشتن امکانات خرید آنلاین و... توسط این سایت ها امکان پذیر نمی باشد. پس بهتر است به سمت طراحی سایت با روش و اصولی که در آن بهینه سازی سایت رعایت شده است، برویم.




فواید استفاده از CMS چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 1 تير 1395
بازدید : 539
نویسنده : فرشته شکری

همانطور که در تعریف این مبحث گفتیم، برای راه اندازی وب سایت بر روی فضای میزبان وب، شرکت های طراحی سایت امکاناتی را برای کاربران قرار داده اند که به آن  CMS می گویند.

فواید استفاده از این امکان سه مورد می باشد:

1-      راه اندازی وب سایت بدون نیاز به دانستن برنامه نویسی تحت وب

2-      ایجاد امکانات داینامیک برای تغییر امکانات و محتوایات وب سایت به صورت آنلاین

3-      ارتباط با کاربر

4-      ایجاد سطوح دسترسی برای مدیران وب سایت

5-      استفاده از ابزار های آماده بر روی وب سایت خود




SQL چیست ؟
نوشته شده در یک شنبه 23 خرداد 1395
بازدید : 503
نویسنده : فرشته شکری

SQL مخفف Structerd Query Language یکی از محبوبترین زبان ها برای برنامه نویسی تحت وب در طراحی سایت می باشد.بهتر است برای طراحی سایت اس کیو ال را فرا گرفت. از SQL برای افزایش،کاهش و یا تغییر داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
برای یادگیری و تمرین SQL می توان از بانک اطلاعاتی QL-Server و Access ویا اوراکل استفاده کرد.SQL زبانی بر پایه اعلان می باشد و برعکس زبان های بیسیک و سی می باشد.زبانهای توسعه یافیه ی دیگر مانند PL و SQL به دنبال کامل کردن زبان به هداف ایجاد زبان برنامه نویسی با حفظ مزیت های SQL می باشد.

sql چیست

اس کیو ال دارای چند استاندارد می باشد که تا به حال عرضه شده است. در طراحی سایت این استاندارد ها شامل:

√ SQL 87
√ SQL 89
√ SQL 92
√ SQL 1999
√ SQL 2003
√ SQL 2005
√ SQL 2008
√ SQL 2011

دستورات زبان SQL پنج دسته هستند که عبارتنداز:
Date Definition Language _ DDL : زبان تعریف داده ها می باشد که با استفاده از این زبان امکان حذف و یا اضافه کردن یک جدول از بانک اطلاعاتی را می توان انجام داد که خوده این زبان دستورات خاص خود را دارد که عارتند از:Create , Alter , Drop , Create Index , Alter Index , Drop Index

Data Manipulation Language _ DML : زبان پردازش داده ها می باشد که با استفاده از این زبان برای تغییر جداول استفاده می شود که این زبان نیز دارای سه دستور اصلی ی باشد که عبارتند از:Insert , Update , Delete

Data Control Language _ DCL : این ویژگی دستورات مدیریت و کنترل داده ها را برعهده دارد که در کنترل داده های بانک اطلاعاتی که بیشتر در رابطه با دسترسی این داده ها به دیگر کاربران است کاربرد دارد.این ویژگی از چهار دستور اصلی پشتیبانی می کند که عبارتند از:Alter Password , Revoke , Grant , Create Synonym

Data Query Language _ DQL : این خاصیت دستورات پرس و جوی داده ها را برعهده دارد که تنها از یک دستور به نام Select تشکیل شده که بیشترین حجم کاری را برای یک کاربر که با SQL کار می کند را برمی گیرد.این دستور باعث گستردگی استفاده از این دستور می شود.

دسته بعد دستورات كنترلي Transaction ها ميباشد كه امكان مديريت تراكنشي بانک اطلاعاتي را براي كاربر فراهم ميسازد . كه از دستورات زير تشكيل شده اند : Commit , Rollback , Savepoint , Set Transaction
 
و دسته اخر كه مكمل كننده دستورات دسته قبل بودند دستورات مديريت داده ها هستند كه امكان بررسي و تحليل عمليات داخل بانك اطلاعاتي را فراهم ميكنند.در ضمن يادتان باشد كه اين مديريت را با مديريت بانك اطلاعاتي اشتباه نگيريد.

SQL چیست؟

از SQL برای برقراری ارتباط با پایگاه داده استفاده می شود. همانطور که قبلا نیز گفته شد، SQL یک زبان برنامه نویسی است که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس ANSI (موسسه استاندارد ملی آمریکا)، SQL زبان استاندارد برای سیستم های مدیریت ارتباط پایگاه داده است. دستورات SQL برای انجام وظایفی مانند به روز رسانی داده در یک پایگاه داده، و یا بازیابی اطلاعات از یک پایگاه داده استفاده می شود.

برخی از سیستم های مدیریت ارتباط پایگاه داده که از SQL استفاده می کنند عبارتند از: اوراکل (Oracle)، سایبیس (Sybase)، مایکروسافت SQL سرور،اکسس (Access)،انگر(Ingres) و غیره. دستورات استاندارد SQL مانند "انتخاب"، "Insert"، "به روز رسانی"، "حذف"، "ایجاد"، و " Drop" تقریبا برای انجام تمام کارهایی که در پایگاه داده لازم است می توان استفاده کرد.

تاریخچه SQL

SQL برای اولین بار در IBM توسط Donald D. Chamberlin و Raymond F. Boyce در اوایل دهه 1970 توسعه پیدا کرد. این نسخه، در ابتدا SEQUEL (زبان جستجوی انگلیسی ساختار یافته) نامیده می شد، به منظور اداره کردن و بازیابی داده های ذخیره شده در سیستم مدیریت پایگاه داده شبه ارتباطی اصلی IBM طراحی شد، که یک گروه در آزمایشگاه تحقیقاتی IBM در شهر سن خوزه در جنوب سنفرانسیسکو در طول دهه 1970 آن را گسترش دادند.

مخفف SEQUEL بعدها به SQL تغییر کرد زیرا SEQUEL یک علامت تجاری از شرکت هواپیمایی هاوکر سیدلی بریتانیا بود. گسترش زبان SQL در طراحی سایت به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد و امروزه یکی از پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب در طراحی سایت به حساب می آید.




تاریخچه اس کیو ال SQL
نوشته شده در یک شنبه 23 خرداد 1395
بازدید : 531
نویسنده : فرشته شکری

منشا اصلی سی‌کوال به مقالهٔ سال ۱۹۷۰ ادگار کاد تحت عنوان «مدل رابطه‌ای داده‌ها برای بانک‌های بزرگ داده‌های اشتراکی»[۱] باز می‌گردد. در دههٔ ۷۰ گروهی از شرکت آی‌بی‌ام در شهر سان خوزه بر روی سیستم پایگاه داده‌های سیستم آر بدون توجه به این مقاله کار می‌کردند و زبان SEQUEL را به منظور عملیات و بازیابی اطلاعات ذخیره شده در سیستم آر ایجاد کردند. اگر چه اس‌کیوال ناشی از تلاشهای کاد بود اما دونالد چامبرلین و ریموند بویس به عنوان طراحان زبان SEQUEL شناخته می‌شوند.

تاریخچه اس کیو ال

سمینارهایی در زمینه فناوری بانک اطلاعاتی و مباحثاتی در مورد مزایای مدل رابطه‌ای جدید برگزار گردید. تا ۱۹۷۶ مشخص بود که آی‌بی‌ام که طرفدار جدی فناوری بانک اطلاعاتی رابطه‌ای بوده، توجه زیادی نسبت به زبان سی‌کوال دارد. تبلیغات در زمینه سیستم آر باعث جذب گروهی از مهندسین در منلو پارک در کالیفرنیا گردید. این گروه به این نتیجه رسیدند که تحقیقات آی‌بی‌ام منجر به یک بازار تجاری برای بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای خواهد گردید.

در ۱۹۷۷ این گروه شرکتی بنام اینک (Inc) و رلیشنال سافتویر (Relational Software) تأسیس نمودند تا یک سامانه‌ مدیریت پایگاه‌های داده‌ رابطه‌ای بر اساس سی‌کوال بسازند. محصولی بنام اوراکل در ۱۹۷۹ عرضه گردید، و اولین سامانه مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای بوجود آمد. به این ترتیب محصول اوراکل باعث گردید اولین محصول آی‌بی‌ام برای مدت ۲ سال در بازار دچار رکود باشد. این محصول بر روی مینی کامپیوترهای وکس دیجیتال (VAx Digital) اجرا می‌شد که خیلی از کامپیوترهای بزرگ آی‌بی‌ام ارزان‌تر بودند.

امروزه این شرکت با نام اوراکل اولین فروشنده سیستم‌های مدیریت بانک اطلاعاتی رابطه‌ای است. استادان آزمایشگاه‌های کامپیوتر در دانشگاه برکلی کالیفرنیا نیز در نیمه دهه ۱۹۷۰ مشغول تحقیق در زمینه بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای بودن (مانند تیم تحقیق آی‌بی‌ام)، گروه فوق نیز یک نمونه از سامانه مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای ایجاد نمودند و سیستم خود را اینگرس (Ingres) نام نهادند.

پروژه اینگرس شامل یک زبان پرس‌وجو بنام QUEL بود، اگر چه از سی‌کوال خیلی ساخت یافته تر بود، اما شباهت آن به زبان انگلیسی کمتر بود.

در حالیکه اوراکل و اینگرسبرای ارائه محصولات تجاری در رقابت بودند، پروژه سیستم آر شرکت آی‌بی‌ام در تلاش بوده‌است که یک محصو ل تجاری با نام SQL/Data system (یا SQL/DS) عرضه نماید. آی‌بی‌ام موجودیت SQL/DS را در ۱۹۸۱ اعلام، و در ۱۹۸۲ شروع به عرضه محصول خود نمود. در سال ۱۹۸۳ آی‌بی‌ام یک نسخه SQL/DS را برای VM/CMS (سیستم‌عاملی که در کامپیوتر بزرگ آی‌بی‌ام غالبا استفاده شده بود)، اعلام نمود.

همچنین در سال ۱۹۸۳ شرکت آی‌بی‌ام، محصول دی‌بی‌تو را معرفی نمود که یک سامانه مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای برای سیستم‌های بزرگ آن شرکت بود. دی‌بی‌تو تحت سیستم‌عامل وی‌ام‌اس (سیستم‌عامل مراکز کامپیوتری بزرگ) اجرا می‌شد. اولین نسخه دی‌بی‌تو در ۱۹۸۵ عرضه گردید، و مسئولین آی‌بی‌ام اعلام نمودند که این محصول یک برنامه استراتژیک برای تکنولوژی نرم‌افزاری آی‌بی‌ام می‌باشد. از آن تاریخ تاکنون دی‌بی‌تو سامانه مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای شاخصی بوده و آی‌بی‌ام از آن حمایت نموده و زبان «سی‌کوال دی‌بی‌تو» استاندارد عملی زبان بانک اطلاعاتی بوده‌است.




امکانات Java Script
نوشته شده در چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395
بازدید : 563
نویسنده : فرشته شکری

در این قسمت از آموزش جاوا اسکریپت ، امکانات Java Script را برای شما بیان می کنیم . همانطور که در مقاله خصوصیات مهم Java Script گفته شد زبان جاوا اسکریپت به برنامه نویسان در طراحی سایت یک ابزار برنامه نویسی ساده و کارا محسوب می شود همچنین جاوا اسکریپت به رویدادهای مختلف در صفحه واکنش نشان می دهد به عبارتی می توان یک تابع جاوا اسکریپت را تعریف کرده و با یک کلیک اجرا آن دستور اجرا می شود .

امکانات جاوا اسکریپت

استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت ، می تواند اطلاعات و دستورات وارده را کنترل کند و در صورت صحیح بودن آن ها را به سرور منتقل کند انجام این کار امکان ارسال اطلاعات غلط به سرور را کم می کند و باعث کاهش ترافیک می شود همچنین این زبان می تواند انواع کادرهای اخطار،تایید و دریافت ورودی را به کاربر نشان دهد .
جاوا اسکریپت می تواند نوع و نسخه مرورگر مورد استفاده کاربر را بخواند و براساس مرورگرخاص تنظیمات و صفحات ویژه ای را بارگذاری کند .جاوا اسکریپت  توانایی خواندن و نوشتن اطلاعات مورد نیاز مرورگر را بر روی کامپیوتر بازدید کننده صفحه را داراست ، که در اصطلاح به این کار ایجاد و خواندن Cookie می گویند .




خصوصيات مهم Java Script
نوشته شده در چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395
بازدید : 506
نویسنده : فرشته شکری

در این قسمت از بخش های مختلف آموزش اصولی طراحی سایت ، خصوصیات مهم Java Script را برای شما بیان می کنیم . همانطور که گفته شد زبان جاوا اسکریپت جز زبان های برنامه نویسی سبک می باشد و این زبان در هنگام اجرا فازی به نام کامپایلر را طی نکرده و دستورات آن به صورت خط به خط اجرا می شود .

کامپایل برنامه های نوشته شده به زبان های برنامه نویسی مثل VB , C یا #C در هنگام اجرا ابتدا توسط کامپایلر به طور کامل خوانده شده و اشکال زدایی می شوند و در صورت عدم وجود اشکال ، اجرا خواهند شد . اما برنامه های نوشته شده به زبان های اسکریپتی ، به صورت خط به خط توسط مرورگر خوانده شده و اجرا می شوند .

خصوصیات مهم جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده و کارا به برنامه نویسان در طراحی سایت می تواند کمک بزرگی باشد همچنین جاوا اسکریپت به رویدادهای مختلف در صفحه واکنش نشان می دهد به عبارتی می توان یک تابع جاوا اسکریپت را تعریف کرده و با یک کلیک اجرا آن دستور اجرا می شود .




Jquery چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 12 ارديبهشت 1395
بازدید : 488
نویسنده : فرشته شکری

jQuery (جی کوئری) یک کتابخانه ای از جاوا اسکریپت است که اسناد HTML (اچ تی ام ال) را به سادگی پیمایش می کند وهمچنین مدیریت و رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی، تعاملات Ajax (آجاکس) برای سرعت دادن به توسعه وب را آسان می سازد.

در واقع Jquery یک چارچوب جاوا اسکریپت (java Script) است که هدف از خلق آن آسانسازی جاوا اسکریپت برای استفاده در طراحی سایت است.

برای استفاده از جی کوئری آن را باید به صورت یک لایه انتزاعی تعریف کنیم چرا که اکثر قابلیت هایی را که برای استفاده آن ها چندین خط باید کد نویسی میکردیم را در یک قالب به نام functions (توابع) قرار داده است که ما را قادر می سازد قط در یک خط کد آن قابلیت را فراخوانی کنیم.

لازم به ذکر است که نمیتوان از Jquery به عنوان جایگزینی برای جاوا اسکریپت استفاده کنیم زیرا بعضی از کد های میانبر طریقه نوشتاری را در اختیارمان میگزارد در واقع باز هم از کد های جاوا اسکریپت استفاده میکنیم.

Administrator\files\UploadFile\keep_calm_and_use_jquery_by_cisoxp-d4x2q73.jpg

این مقالات آموزش Jquery شرکت طرح و پردزش مبنا سعی بر آن دارد که بیشتری از دستورات جاوا اسکریپت را (مانند فراخوانی Ajax و عملیات DOM را ساده و آسان نماید تا کاربر بتواند با کمترین دانش و علمی راجع به جاوا اسکریپت بتواند قابلیت های مورد نیازش را ایجاد نماید. به طوری که قادر خواهید بود برای هر کاری یک پلاگین Jquery دریافت کنید.




چرا Jquery بهتر از دیگر ابزار هاست؟
نوشته شده در یک شنبه 12 ارديبهشت 1395
بازدید : 521
نویسنده : فرشته شکری

در این اواخر با فراگیر شدن آموزش HTML باعث شده است که استفاده و کاربرد پکیج های framework جاوا اسکریپت بیشتر شود. این پکیج ها شامل عملیتی مانند کار های انیمیشنی را آسان سازی می کند اما Jquery تلاش بر آن دارد تا پوشش همه جانبه ای داشته باشد.

برای آن که شما بتوانید تغییراتی در صفحات و طراحی سایت خود ایجاد کنید لازم است بر کد ها ی مربروط بهCSS و ... تسلط و یا آشنایی داشته باشید اما با استفاده از ابزار Jquery طراحی سایت دیگر به آن دشواری نخواهد بود.

پشتیبان های Extension در Jquery به صورتی تنظیم شده است که می توان به راحتی پلاگین های را حذف یا اضافه کرد همچنین ساختار Jquery به نحوی صورت گرفته است که در زمان دانلود برای دیگر اجزای صفحه وب سایت قابل شناسایی است و نتها با استفاده از ماژول ها آسان و ساده میتوان تغییراتی ایجاد کرد.

یکی از معضلات طراحان در طراحی وب سایت عدم هماهنگی مابین مررورگرها و نرم افزارهای جدید است اما این مشکل شامل Jquery نمی شود چرا که با هر مرورگری سازگاری دارد.

Implicit Iteration این امکان را به شما می دهد که به بررسی همه ی لوپ ها بپردازید و وقت خود را بخرید.




روش آشنا کردن مشتری با سئو
نوشته شده در دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 528
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم به شما روش آشنا کردن مشتری با سئو را برای شما توضیح دهیم . از آنجایی که طراحی سایت بسیار به رقبا ی شما مربوط است باید به این نکته توجه داشت که سایت شما باید بین رقبایتان شناخته شود و یک سایت ناشناخته نماند .
بنابراین باید سایت شما توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته شود برای این کار باید با سئو آشنایی پیدا کرد . از آنجاییه بسیاری از افراد با بهینه سازی سایت ( سئو ) آشنایی ندارند شرکت طراحی سایت وظیفه دارد تا به این گونه مشتریان را از مسئله ی سئو آگاه کند .

آشنایی مشتری با سئو

شما می توانید با تعریف اینکه موتورهای جستجو از فرمول پیچیده ای به نام الگوریتم سئو استفاده می کنند آن هارا متقاعد کنید به این صورت که  گوگل با توجه به الگوریتم سئو سایت ها را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی بر اساس بهترین موضوع مربوطه به جستجوی شما می باشد اگر در راستای سئو بخواهید از راه های کوتاه تر و به عبارتی با کلک زدن جلو روید گوگل شناسایی می کند و رتبه ی سایت شما نزول پیدا خواهد کرد .

گوگل و سایر سایتهای دیگر برای جستجوی مطالب درخواستی صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index  کرده اند را جستجو می کنند .سعی کنید با قرار دادن لینک هایی در سایر وب سایت های پر بازدید به موتورهای جستجو خود را معرفی کنید و این انگیزه را ایجاد کنید تا  به سایت شما سر بزنند .

برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید محتوای صفحات  را به درستی وارد کنید برای اینکار کافی ست برای هرصفحه از سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با سایت شما روبرو می شوند .

در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری می شود منتها عملی شدن این هدف نیازمند تجربه می باشد . به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت به شما توصیه می کنیم چیزی بیشتر از سوال مشتری جواب ندهید زیرا در این صورت ذهن مشتری درگیر شده و منصرف خواهد شد!




بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت
نوشته شده در دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 302
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم تا درباره بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت توضیح دهیم.برای اینکه بخواهیم زمان بارگذاری صفحات را کم کنیم باید از فایلهای کم حجم استفاده کرد ما در این مقاله می خواهیم تا روش های مورد استفاده در بهینه سازی تصاویر را مورد بحث قرار دهیم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنیای مجازی معمولا برای بارگذاری صفحات وقت زیادی را سپری نمی کنند این مبحث می تواند در کم حجم کردن تصاویر و همچنین سرعت بارگذاری صفحه ی وب اطلاعات خوبی را به شما دهد.

بهینه-سازی-تصاویر-در-طراحی-سایت

با توجه به اینکه صفحه نمایش کامپیوتر می تواند تنها تصاویری با وضوح 72dpi (نقطه در اینچ) را نمایش دهد. در نتیجه اولین گام در بهینه سازی تصاویر، کاهش وضوح به 72 dpi است. تصاویر بزرگتر می توانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند. هر قسمت، فایل کوچکی است که می تواند در کسر کوچکی از زمان لود شود.

اکثر فایلهای گرافیکی شامل اطلاعاتی در مورد پالت رنگ تصویر هستند. این اطلاعات معمولا برای نمایش در سایت مورد نیاز نمی باشد. بسیاری از برنامه های گرافیکی این قابلیت را دارند تا تصاویر را بتوان برای وب دخیره سازی نمود. "Save for the web" انتخابی است که کلیه اطلاعات غیر ضروری را از تصویر حذف می کند بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصویر خدشه ای وارد شود.

روش دیگری که به ظاهر می تواند زمان بارگذاری را بالاتر برد، استفاده از ویژگی progressive برای تصاویر GIF، یا PNGهای interlaced است. هر دوی این ویژگیها این امکان را می دهند تا زمان بارگذاری صفحات به تدریج صورت گیرد و در ابتدا تصویری مات نمایش داده شود و سپس تصویری با وضوح بیشتر و شفاف تر. در حقیقت این تصاویر حتی چند ثانیه نیز کندتر از تصاویر معمولی بارگذاری می شوند ولی آنها برای بازدید کنندگان به نظر سریعتر هستند.

در شروع کار تصاویر مورد نظر را بررسی کنید بعضی اوقات تصاویر نیازمند تغییر دادن بکگراند یا حذف قسمت هایی هستند که باید انجام شود.شما می توانید با نرم افزارهای فتوشاپ یا Fireworks کیفیت عکس را پایین آورده یا اگر یک آماتور هستید با نرم افزار Paint به راحتی می توانید به اهداف بهینه کردن تصاویر وب سایت برسید.

مینیمم کردن عمق رنگ هنگامیکه به کیفیت نیاز نیست و حذف قسمت هایی از عکس که نیازی نیست در وب سایت باشد.همچنین مشخص کردن اندازه ارتفاع و عرض تصاویری که کیفیت بالا دارند و بکار بردن پیش نمایش تصاویر به جای استفاده از تصاویر بزرگ می تواند در بهینه کردن عکس های سایت و لود سریع وب سایت کمک می کند .

رعایت موارد بالا در بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری صفحات وب داشته باشد و همچنین می تواند میزان بازدید از سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ی طراحی سایت بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.




هفت دلیل برای موفقیت وب سایت
نوشته شده در یک شنبه 29 فروردين 1395
بازدید : 313
نویسنده : فرشته شکری

از آنجاییکه بسیاری از شرکت ها پس از طراحی سایت به خواسته های خود در زمینه ی اینترنت دست نمی یابند در این مقاله سعی کرده ایم شما را با هفت دلیل موفقیت یک سایت آشنا کنیم .

دلیل موفقیت

طراحی زیبا  و جذاب برای ظاهر سایت : اگر سایت شما با کیفیت پایین طراحی شود قطعا کاربران سایت شما را جدی نمی گیرند و به دنبال آن بازدید از سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین شما با طراحی وب سایت مناسب و با گرافیک بالا حتما کاربران بیشتری جذب خواهید کرد و به دنبال آن درخواست کار از وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد .

محتوای سایت : از دیگر مواردی که در جذب مشتری و موفقیت یک سایت می تواند بسیار موثر باشد محتوای سایت است . در زمینه ی طراحی سایت باید به این نکته توجه داشت که صفحه اصلی وب سایت شما دارای چه فیلدهایی باشد .سعی کنید در سایتتان به مشتریان خود اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه بدهید .بهتر است بدانید که در صفحه ی اصلی فیلدهایی مانند درباره ی ما ، معرفی محصولات و همچنین هدف خاصی که شرکت شما خواهان دستیابی به آن می باشد را نمایش دهد.

دسترسی سریع به محتوای سایت : سعی کنید برای جلوگیری از سردرگمی در دسترسی به اطلاعات سایت خود حداکثر با سه کلیک کاربر را به مقصد برسانید .در صورتی که برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر مراحل زیادی طی شود کاربر از سایت خارج خواهد شد .

بهینه سازی سایت : پس از طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که رقبای شما چه کسانی هستند و چطور باید بتوانید وب سایت خود را در عرصه ی وب معرفی همگان و همچنین رقبای خود کنید . برای این کار باید با اصول سئو آشنایی داشته باشید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا خواهد کرد . طراحی سایت شما هر قدر هم چشم نواز و زیبا باشد , وقتی کسی نتواند آن را در میان نتایج جستجوی موتورهای جستجو پیدا کند موفق نخواهید بود .

بروزرسانی مرتب سایت : پس از اتمام سایت باید آن را دائما بروزرسانی کنید در غیر این صورت کاربر با مراجعه به سایت احساس می کند  که سایت شما نمی تواند نیازهایش را برطرف کند .

تبدیل بازدید کننده به مشتری : داشتن مطالب بروز و مفید ،همچنین استفاده از فناوری های مدرن از مواردی هستند که میتواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند .

معرفی در شبکه های اجتماعی : برای معرفی برند خود از اجتماعات مجازی غافل نشوید. ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا انشار آخرین مطالب و مقالات سایتتان در توییتر و گوگل پلاس و … می تواند کمک شایانی به برندینگ شما نماید .




اهمیت گالری تصاویر در وب سایت
نوشته شده در یک شنبه 29 فروردين 1395
بازدید : 301
نویسنده : فرشته شکری

گالری تصاویر از جمله ویژگی هایی است که وجود آن در وب سایت می تواند باعث جذب بازدیدکننده شود اما برای ایجاد گالری تصاویر در یک سایت، نیاز به front end است که تصاویر را پر زرق و برق و چشم نواز نشان دهد و بیشتر نظر بیننده را جلب نماید.در اینجا می خواهیم تا شما را با اهمیت وجود گالری تصاویر در وب سایت آشنا کنیم.

اهمیت گالری تصاویر در وب سایت

گالری تصاویر می تواند تصاویر محصولات،نمونه کارها و یا حتی محیط شرکت را شامل شود.وجود این موارد می تواند گالری تصاویر شما را به یک عنصر خاص و مهم تبدیل کند همچنین باید توجه کرد که در گالری تصویر از عکس های باکیفیت استفاده کنید.

افرادی که می خواهند در وب سایت خود از گالری تصاویر استفاده کنند باید قبل از هر اقدامی به سوالات زیر جواب دهند.

√ آیا گالری تصاویر شما در راستای اهداف وب سایت شما طراحی شده است؟

√ آیا تصاویر و عکس ها در گالری عکس وب سایت شما دارای کیفیت حرفه ای می باشد؟

√ آیا برای عکس های خاصی که دارای پتانسل ویژه ای هستند، دکمهء " خرید هم اکنون" طراحی نموده اید؟

√ آیا تصاویر و عکس های موجود در گالری وب سایت شما به وضوح کلمات محتوای وب سایت شما هستند؟

√ با یک طراحی خوب برای گالری، تا حد زیادی موفق به جلب علاقهء کاربران خواهید شد.

جواب دادن به این سوال ها نشان میدهد که سایت شما نیاز به گالری تصاویر دارد یا خیر .

با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت گالری تصاویر در وب سایت ، ارزش نظری و تئوریکالی وب سایت خود را افزایش دهید و باید بدانید که انجام این کار به آرامی و زیبایی می تواند در افزایش ترافیک سایت موثر باشد.




روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت
نوشته شده در شنبه 21 فروردين 1395
بازدید : 300
نویسنده : فرشته شکری

با توجه به اهمیت جایگاه سایت در بین موتورهای جستجو و همچنین تغییر رتبه بندی سایت ها در دوره های زمانی خاص در این مقاله می خواهیم تا شما را با روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت بین جستجوگران صحبت کنیم.

روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت

√ تنوع در لینک ورودی: موتورهای جستجو بهترین مکانهایی که مشتریان می توانند سایت شما را پیدا کنند می باشنداما فقط موتورهای جستجو کافی نمی باشند.شما می توانید با معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایت‌ها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت. فراموش نکیند که یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایتهای دیگر به سایت شما داده‌اند.

√ ارائه محتوای با ارزش: شما می توانید طبق رنامه ریزی منظم مطالب مفیدی را عرضه کنید که انجام این کار اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانید در سایتتان به ارائه سرویس های رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان

√ استفاده از نام دامنه مناسب: بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسان‌تر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند.بنابراین سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمایید.

√ استفاده از تبلیغات معمولی: سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

√ استفاده از محصولات با قابلیت توزیع: ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

√ بررسی وضعیت لینکهای سایت: در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینک‌ها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

√ استفاده از کلمات کلیدی: هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلیدی غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

√ استفاده از سایتهای با رتبه بالا: نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شماداشته باشد.

√ گروه های خبری: فراموش نکنید که همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می‌شوند. شرکت در مباحث این گروه‌ها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گرو‌ها باقی خواهند ماند

√ وبلاگ نویسی: هنوز مطالبی که در وبلاگ سایت‌ها نوشته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه این مطالب می‌تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه‌ای که این وبلاگ درآن قرار دارد استفاده نمائید.




Captcha چیست؟
نوشته شده در شنبه 21 فروردين 1395
بازدید : 302
نویسنده : فرشته شکری

حتما تا بحال هنگام فعالیت های اینترنتی مانند تبادلات مالی آنلاین ، ترافیک وب سایت ها و موتورهای جستجو ، نظرسنجی های آنلاین ، ثبت نام های آنلاین ، سرویس های ایمیل رایگان و بسیاری دیگر از چنین موارد با کادری روبرو شده اید که حاوی اعداد و یا حروف به صورت نامرتب و کج است Captcha نرم افزاری ست که با پرسیدن سوالاتی که جواب  دادن به آنها توسط انسان راحت است می پردازد و به منظور حمله به این سیستم ها طراحی شده اند.Captcha در واقع یک مکانیزم امنیتی محسوب می شود که تعیین می کند که طرف مقابل شما یک کامپیوتر است یا یک انسان .لازم به ذکر است بدانیم که تست تورینگ توسط انسان برگزار می شود و هدفش تشخیص ماشین است اما کپچا توسط ماشین برگزار می شود و هدفش تضخیص انسان است.
پنج نوع از کپچاهای مرسوم عبارتند از:

√ Captcha تصویری همراه با صدای تلفظ شده کاراکتر درون عکس

کپچا-چیست1

√ Captcha ای که باید عکس موردنظر را در تصویر پیدا کرد

کپچا-چیست2

√ Captcha ای که باید که مسدله ی ریاضی ساده حل کرد

کپچا-چیست3

√ Captcha های سه بعدی

کپچا-چیست3 (2)

√ Captcha هایی با استفاده از تبلیغات

کپچا-چیست4

با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای جلوگیری از نظرات اسپم نیست.
سایت هایی مثل گوگل و یاهو که نیازمند عضویت تعداد بسیاری از افراد هستند قبل از بکارگیری کپچا مشکلات زیادی نظیر ساخت تعداد زیادی از اکانت دارند که بتوانند در چند دقیقه صدها ایمیل بسازند اما پس از استفاده از سیستم کپچا تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و ثبت نام نهایی می باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل شده است.
از کاربردهای دیگر کپچا می توان به جلوگیری از هک شدن اشاره کرد به طوریکه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک جلوگیری شود.
نکته ی مهم : استفاده از کپچاهایی که تشخیص آن حتی برای انسان هم مشکل است موجب ترک کاربران می شود همچنین بکارگیری روش های دیگری مانند شناسایی نظرات اسپم و ذخیره در حافظه سرور میتوانند جایگزین مناسبی برای کپچا در سایت های کم بازدید باشند.




اصول استفاده از رنگها در طراحی سایت
نوشته شده در یک شنبه 15 فروردين 1395
بازدید : 293
نویسنده : فرشته شکری

برای طراحی سایت استاندارد و با بازدید بالا استفاده از رنگ در سایت بسیار مهم می باشد.برای انتخاب رنگ مناسب ابتدا باید با رنگ ها و همچنین خاصیت آنها آشنایی داشت.
از آنجایی که رنگ ها تاثیر بسزایی در روحیه ی ما دارند محققان رنگ ها را دسته بندی کرده اند که آن ها را نام می بریم:

√ رنگ های گرم : قرمز،نارنجی،صورتی
√ رنگ های سرد : آبی،سبز،ارغوانی
√ رنگ های طبیعی : سفید،خاکستری،قهوه ای،سیاه

حدود 216 رنگ وجود دارد که در تلویزیون ها،لامپهای خلا و LCD ها به شکلهای یکسان دیده نمی شود.به این 216 رنگ ،رنگ های Web Safe گفته می شود،اگر پیوستگی در رنگ ها برای شما مهم باشد می توانید از رنگهای Web Safe در وب سایت خود استفاده کنید.
شما می توانید برای انتخاب رنگ در طراحی سایت خود از یک رنگ غالب و رنگ دیگر به نقش مکمل را ایفا می کند استفاده کنید همچنین می توانید از رنگ های متضاد که باعث چشمگیر شدن سایت می شود استفاده کنید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگهای متضاد رنگهای انتخابی شما باعث ارتعاش نشود زیرا در این حالت به چشم بیننده صدمه وارد می شود.

رنگ ها

به طور کل انتخاب رنگ مناسب برای سایت باید بر اساس موارد زیر باشد:

  • رنگ نوشته شده با رنگ زمینه مناسب باشد برای مثل وب سایتی با رنگ زمینه ی سفید و قلم مشکی می تواند انتخاب مناسبی باشد .رنگهایی از این قبیل به دلیل تضاد به شما در راحت خواندن متن کمک می کند.
  • برای انتخاب رنگ در سایت بهتر است از رنگ هایی که افراد را به خود جذب می کند انتخاب کرد.
  • برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.
  • از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.
  • بهتر است رنگها در همه ی صفحات یکی باشد این کار به بیننده این امکان را می دهد که بفهمد در همان سایت می باشد.
  • رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

با رعایت اصول بالا می توانید در طراحی وب سایت نمونه و استاندارد در بین سایر وب سایتها از بهترین ها باشید.




اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد
نوشته شده در یک شنبه 15 فروردين 1395
بازدید : 303
نویسنده : فرشته شکری

همانطور که می دانید قوانینی در طراحی سایت وجود دارد که می تواند برای وب سایت مفید و یا مضر باشد؛که ما در مقالاتی نظیر ویژگی های یک وب سایت موفق و یا هفت دلیل برای موفقیت وب سایت به آنها اشاره کرده ایم.حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد آشنا کنیم.

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد

√  استفاده از قالب استاتیک:با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و دسترسی افراد به دنیای مجازی ، محتوا از اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.بنابراین استفاده از قالب های استاتیک دیگر جایی در فضای مجازی ندارند و جای خود را به قالب های داینامیک داده اند.استفاده از قالب های داینامیک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای خود را بروز کنید که انجام اینکار می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

استفاده زیاد از کلمات کلیشه ای و تکنیکی:این روش نیز یکی از اشتباهات در طراحی سایت می باشد.توجه داشته باشید که مطالبی که در وب خود قرار می دهید به صورت ساده بیان شده باشد تا بازدیدکننده را از دست ندهید.

مشخص نکردن هدف وب سایت:از مهمترین اصول در طراحی سایت تعیین هدف در سایت می باشد.شما باید قبل از طراحی سایت هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید ومشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

استفاده از Flash:همانطور که در مقاله ی مزایا و معایب سایت های فلش گفته شد،استفاده از Flash در طراحی سایت حجم بالایی را صرف می کند و مهمتر اینکه محتوای فایل های Flash توسط کرولرهای موتورهای جستجو خوانده نمی شوند بنابراین استفاده از سایت را مشکل خواهد کرد.از معایب دیگر سایت فلش این است که در توسط موبایل پشتیبانی نمی شود.

نمایش هر صفحه در پنجره ی جدید:یک طراح خوب می داند که نباید در سایت خود لینکهای زیادی را در پنجره ها و صفحه های جدید باز کند زیرا این کار کاربر را فراری خواهد داد!و موجب کاهش سرعت مررگر می شود.

چک نکردن وب سایت: این روش یکی از مهترین اصول در طراحی سایت می باشد.یک طراح حرفه ای نباید فراموش کند که یک وب سایت نیاز به چک کردن دارد و می تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools به راحتی با مشکلات وب سایت رو برو شود.




روشهای انتخاب دامنه خوب
نوشته شده در یک شنبه 8 فروردين 1395
بازدید : 291
نویسنده : فرشته شکری

Administrator\files\UploadFile\moarefey site.jpg

انتخاب دامنه خوب به اندازه انتخاب نام شرکت و کمپانی شما اهمیت دارد.

روشهای انتخاب یک دامنه خوب:

1. یک دامنه خوب کوتاه است

هر روز بیش از قبل یافتن یک دامنه کوتاه سخت تر می شود ولی با کمی خلاقیت و ترکیب عناصری مانند نام شرکت ، نام خود و محصول یا خدمات می توان یک نام کوتاه ساخت همچنین سایت هایی وجود دارند که میتوانند شما را در این کار یاری کنند که نام برخی از این سایتها را در این مقاله می توان یافت.

2.نام دامنه شما باید با نام کمپانی شما یکی باشد

بدیهی است که نام دامنه شما بر روی نام تجاری شرکت شما تاثیر مستقیم دارد ، این موجب شناسایی نام تجاری شما توسط مشتریان وکاربران می گردد.

3.دامنه خوب باید به یاد ماندنی باشد

همواره نامی برای دامنه انتخاب کنید که به راحتی در حافظه کاربران بماند و در هنگام مخفف سازی نیز این کار رابه شکلی انجام دهید که خوش آهنگ باشد و در حافظه بماند.

4.از خط فاصله در نام دامنه خود استفاده نکنید

بعضی اوقات دیده می شود که دامنه مورد نظر شما قبلا تصاحب شده است ، شما با دیدن همچین چیزی نباید از خط فاصله استفاده کنید و این را بدانید همواره سادگی بهترین چیز است.استفاده از خط فاصله موجب می شود کاربران نام دامنه شما را به راحتی فراموش کنند یا آدرس را اشتباه وارد نمایند.

5.یک دامنه خوب نباید با دیگر دامنه ها استباه گرفته شود

برخی از کاربران از نامهایی مشابه  سایت های دیگر استفاده می کنند که این باعش می شود مراجعه کنندگاه دامنه شما را با دامنه آن سایت اشتباه بگیرند و نام آن سایت را به خاطر بسپارند.

6. دامنه خوب باید به سختی غلط نگارش شود

نام دامنه شما باید به صورتی باشد که مراجعه کنندگان برای نگارش آن دچار مشکل نشوند. نام های طولانی بیشتر موجب همچین مشکلی می شوند و به مرور بازدید کننده های شما را کم می کنند.

7.بهتر است از پسوند های رایج مانند .com , .net , .ir استفاده کرد

.com  شناخته شده ترین پسوند آدرس وب سایت است ، برای استفاده از این دامنه ها باید مبلغ بیشتری را پرداخت کرد ولی ارزش این کار را دارد چون برای همه شناخته شده هستند.

8. دامنه خوب باید بیانگر فعالیت شما باشد

نام دامنه شما باید به صورتی باشند که مخاطب با شنیدن آن به فعالیت شما پی ببرد.

9.استفاده از CamelCase

یک راه مناسب استفاده از CamelCase است. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه است ، برای مثال SiteDesign-co.com زیباتر از sitedesign-co.com به نظر می رسد همچنین بهتر در خاطره کاربران می ماند. پس بهتر است در تبلیغات و مکان هایی که سایت خود را معرفی می کنید از این تکنیک استفاده نمایید.




تخفیف گروهی یا Group discounts چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 25 اسفند 1394
بازدید : 293
نویسنده : فرشته شکری

تخفیف گروهی مفهومی است که این روزها  بیشتر از اطرافیان و دوستانمان می شنویم  .کار اصلی این دسته از سایت ها و طراحی سایت هایی به این شکل ارائه خدمات به کاربران با قیمتی کمتر از قیمت معمول میباشد که همین امر به افزایش چشمگیر مخاطبان این سایت ها منتهی شده است.

تخفیف گروهی یا Group discounts چیست؟

تاریخچه تخفیف و خرید گروهی

تاریخچه تخفیف گروهی  به  سال 2000 برمی گردد که برای اولین بار سایتی افراد را دعوت میکرد برای فروش کالا وخدمات خود عضو شوند تا زمانی که اعضای خرید یک کالا به حد مشخصی می رسید ، کالای مورد نظر با تخفیف به مشتریان ارائه می شد.البته این سایت همه خدمات و کالا ها را پشتیبانی نمی کرد و درنتیجه به علت عدم توانایی رقابت با سایت های خرید بزرگ و مطرحی چون آمازون با شبکه جهانی خداحافظی کرد.

مفهوم و تعریف تخفیف و خرید گروهی

ایده اصلی این کار از زمانی شروع شد که ارائه دهندگان  کالا یا خدمات به ازای تعداد خرید مشخصی مبلغی به عنوان تخفیف به مشتریان گروهی اش می داد که این امر موجب رشد سریع و استقبالی چشمگیر از این تخفیف و امتیاز ویژه شد. درحقیقت شرکت های واسطی بین خریدار و فروشنده بودند که سود قابل توجهی متوجه آنها بود. بر همین اساس شیوه نوینی از بازاریابی  شکل گرفت  که شرکت های بازاریابی  با جذب مشتریان به سمت سایت های تخفیف گروهی باعث شدند سود تخفیف مستقیما به مشتری برسد.

از سایت های مطرح درزمینه تخفیف گروهی می توان به Groupon اشاره کرد.

خصوصیات و ویژگی های تخفیف گروهی

در حقیقت کاربران به راحتی تنها با یک کلیک صاحب کالای مورد نظر با تخفیف وقیمتی کمتر از بازار می شوند و این مزیت در تکرار خرید آنها از سایت های تخفیف گروهی بسیار کارا و موثر است.

عدم محدودیت در تعداد خرید

عدم محدودیت در خرید در بازه زمانی مشخص

عدم محدودیت در تعداد خریداران

عدم محدودیت در نوع و تنوع خرید

بر اساس تحقیقات گروه طرح و پردازش مبنا و آمار گوگل ترند مفهوم تخفیف گروهی در ایران با فاصله ای چشمگیر از بازار جهانی شروع به گسترش کرد.اولین جستجوی این واژه در ایران به سال 2011 برمیگردد در صورتی که در کشور توسعه یافته ای مانند امریکا این آمار متعلق به سال2005 است.

AdministratorfilesUploadFileUntitled-1.gif

معرفی چند سایت تخفیف گروهی

هنگام مراجعه به مراکز خرید معمولا درخواست تخفیف و قیمتی پایین تر از فروشنده داریم که اگر تعداد خرید بیشتر باشد به تخفیف بیشتری می رسیم این یعنی تخفیف گروهی ! البته نیازی نیست حتما چندین خرید داشته باشید.افزایش تعداد خریداران وظیفه شرکت های بازاریابی است که با سایت هایی با این هدف به جلب مشتریان  بیشتر می پردازند.

سایت تخفیفان

www.takhfifan.com

سایت تخفیفان سایتی است با هدف اصلی تخفیف گروهی  که فعالیت خود را از سال 1390 آغاز نمود.بعلت عدم تبلیغات کافی نتوانست به محبوبیت و شهرت نت برگ برسد اما با ارائه امکانات ، خدمات و محصولات مختلف و پشتیبانی از این فعالیت در استان های مختلف توانست به جایگاه خوبی در فروش و تخفیف دسته جمعی برسد.ازامکانات  تخفیفان امکان انتخاب سریع  محصول از رده بندی موجود است که حوزه های متفاوتی را در بر می گیرد.باتوجه به بررسی های گروه طراحی سایت مبنا ،امکان تبلیغ برای معرفی محصول فروشندگان امتیاز مناسبی است که پس از فروش کوپن ها فروشنده مبلغی رابه سایت می پردازد و نه مانند سیستم های قدیمی که هزینه اول کار گرفته می شود. تخفیفان با ارائه راه کار های خلاقانه ای مانند تخفیف های ویژه سازمان ها و ارگان ها سعی در ربودن گوی سبقت از رقبا دارد که البته دور از انتظار هم نیست.

سایت نت برگ

www.netbarg.com

سایتی است که از سال 1390 فعالیت خود را بصورت جدی در زمینه تخفیف های گروهی آغاز کرد.با وجود سایت های مشابه  نت برگ در سطح مطلوب تری قرار دارد ، هم از نظر شهرت و همه گیر شدن در اذهان عمومی و هم  امکانات و خدمات پشتیبانی از خرید که همه این امتیازات را مرهون تبلیغات گسترده و فراگیری می باشد که از آغاز فعالیت حرفه ای خود آن پرداخت.در سایت نت برگ امکان خرید هم بصورت  گروهی و هم بصورت انفرادی وجود دارد که با ورود به صفحه اصلی امکان انتخاب دسته بندی های مختلفی مانند فرهنگی هنری ، پزشکی و سلامت ، تفریحی ورزشی، رستوران و کافی شاپ و . . . وجود دارد.ضمنا با انتخاب شهر مورد نظر میتوان از تخفیف های گروهی آن استان یا شهر مورد نظر استفاده کرد.نرم افزار های مخصوص موبایل نت برگ نیز نشان از بروز گروه نت برگ است که آن را به انتخابی دلنشین مبدل خواهد کرد.

سایت شادیاب

www.shadyab.com

سایتی برای خرید با تخفیف برای خریداران و محلی برای معرفی و فروش محصولات برای عرضه کنندگان محصولات و خدمات  بصورت رایگان.با خرید از این سایت به محصول خود با صرف وقت کمتر و پرداخت هزینه کمتر خواهید رسید.




رفع مجازات گوگل
نوشته شده در سه شنبه 25 اسفند 1394
بازدید : 292
نویسنده : فرشته شکری

مجازات و رفع مجازات گوگل یک بحث بسیار مهم در سئو است که بسیاری از کارشناسان سئو در این موضوع تحقیق و جستجو می کنند ، باید بدانیم که مجازات گوگل یک موضوع داغ و پر حاشیه است و همه کارشناسان سئو در مورد آن نظرات متفاوتی را ارائه کرده اند، زیرا مجازات گوگل و همچنین روشهای رفع مجازات را هر کسی بسته به تجربه جود تفسیر می کند که این تجربیات بسیار متفاوت هستند.

گروه کارشناسان طراحی وب سایت مبنا با تحقیق در میان مقالات خارجی و همچنین توضیحاتی که در سایت خود گوگل در مورد مجازات بیان شده است این مقاله را برای شما جمع آوری کرده اند. ما برای درک بهتر از رفع مجازات ابتدا انواع و دلایل مجازات گوگل را برای شما توضیح می دهیم و در ادامه راهکارهای رفع این مجازات را برای شما بیان می کنیم.

رفع مجازات گوگل

برای رفع مجازات گوگل یا همان google penalize recovery ابتدا باید از خود بپرسیم دلیل مجازات ما چیست؟ چه کار اشتباهی انجام داده ایم که موجب این مجازات شده است؟ مهمترین موضوع جواب به این سوالات است چون با فهمیدن دلیل مجازات و رفع آن دلیل، مجازات نیز از وب سایت ما برداشته می شود.

باید این موضوع را هم بدانیم همان گونه که سئو یک امر ضروری برای وب سایت ها است انجام سئو اشتباه و غلت موجب مجازات گوگل و حتی حذف شدن از نتایج جستجو گوگل می شود. پس اگر سئو را خوب نمی شناسید ودر مورد راه کارهای آن تجربه کافی ندارید هیچ گاه دست به بهینه سازی وب سایت خود نزنید و در این امر از کارشناسان کمک بگیرید .

1. بک لینک

مهمترین دلیل و رایجترین دلیل مجازات گوگل استفاده نادرست از بک لینک ها است. همان گونه که استفاده درست از بک لینک در سئو کار بسیار اهمیت دارد اشتباه در بک لینک به سرعت ما را در مجازات گوگل قرار می دهد. یک کار اشتباه که اکثر کاربران برای بالا رفتن سئو سایت خود انجام می دهند خرید بک لینک است، باید این را بدانید گوگل کاملا واضح در بخش توضیحات بک لینک خود بیان کرده است : هر بک لینک یک رای برای شما محسوب می شود و برای بالا رفتن در موتور هاب جستجوگر سودمند است ولی در ادامه می نویسد خرید بک لینک برخلاف سیاست های این شرکت می باشد .

برخی از کاربران فکر می کنند با خرید بک لینک می توانند موتور جستجوگر را فریب دهند اما گوگل نظارت بسیار شدیدی را بر روی خرید و فروش بک لینک انجام می دهد و بعد از تشخیص سایت فروشنده بک لینک آن سایت را اسپم اعلام می کند ، بک لینک های ورودی از سایت های اسپم نه تنها تاثیر مثبت در سئو وب سایت ندارند بلکه تاثیر منفی هم دارند و در نتیجه وب سایت شما هم مشمول مجازات می شود. این موضوع در رابطه با وب سایت هایی که بک لینک رایگان ارائه می کنند نیز صدق می کند البته باید این موضوع را هم بدانید وب سایت های بک لینک رایگان لینک شما را در سایت های اسپم قرار می دهند.

2. محتوا

محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو می باشد در اصطلاح می گویند محتوا پادشاه است . محتوا خوب تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو دارد ولی در مقابل محتوا اشتباه می تواند رتبه شما را در گوگل پایین بیاورد. در ابتدا گوگل بر روی کلمات کلیدی بسیار تاکید می کرد ولی اکنون تنها متن محتوا برای گوگل اهمیت دارد. در بخش محتوا بیشترین موضوع جذب کاربران از طریق محتوا است، چند اشتباه رایج در ساخت محتوا وجود دارد که باید از آنها بپرهیزید تا محتوا قوی داشته باشید: در ابتدا برای تولید محتوا زمان بگذارید و سعی کنید محتوا خلاقانه تهیه فرمایید و از ساخت محتوا معمولی و مشابه وب سایت های دیگر بپرهیزید سعی کنید محتوا شما منحصر به فرد باشد و به شکلی جامع و کامل باشد که نیاز کاربر را کاملا از بین ببرد.

در ساخت محتوا در فکر فریب گوگل نباشید و متنی را تهیه نکنید که تنها کلمات مورد نیاز شما در آن باشد ، استفاده از کلماتی که برای کسب و کار شما مهم هستند در متن محتوا خوب است ولی نباید به شکلی باشد که کاربران را ازار دهد سعی کنید محتوا شما همیشه برای کاربران جذاب باشد.

3. تغییر الگوریتم ها

در برخی از مواقع مجازات شما به دلیل تغییر الگوریتم های گوگل می باشد و شما کار اشتباهی را انجام نداده اید. برای دوری از این مجازات سعی کنید خود را بروز کنید و همیشه در مورد الگوریتم های گوگل تحقیق کنید تا با تغییر آنها شما نیز وب سایت خود را با این تغییرات هماهنگ سازید. از الگورتم های مهم گوگل می توان به الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار و کبوتر گوگل اشاره کرد، سعی کنید همیشه طریقه کار این الگوریتم ها را مورد بررسی قرار دهید و آنها را در وب سایت خود اعمال کنید.

4. کپی برداری

گوگل به کپی برداری از وب سایت ها بسیار اهمیت می دهد و مطالب کپی را به سرعت تشخیص داده و آنها را در لیست سیاه خود قرار می دهد. همچنین وب سایت هایی را که به صورت مکرر از مطالب کپی استفاده می کنند را در رتبه های پایین خود قرار می دهد و در ادامه صفحه های جدید آنها را دیگر ایندکس نمی کند و آنها را از نتایج جستجو خود حذف می کند.

کپی برداری به حدی برای گوگل اهمیت دارد گه کوکل از ابزار و ربات های قدرتمندی برای تشخیص متن های کپی استفاده می کند که حتی اگر شما تغییراتی هم در آن مطلب انجام داده باشید باز هم بخش های کپی را می تواند شناسایی کند. پس همیشه در ساخت و نوشتن متن های وب سایت خود سنجیده و با دقت زیاد عمل کنید و متن های بکر و دست نخرده را در وب سایت خود قرار دهید تا هم از مجازات گوگل مصون بمانید و هم کاربران شما از مطالعه متن های شما لذت ببرند.

5. به روز رسانی اتوماتیک

یک قابلیت که در وب سایت ها می توانید قرار دهید به روز رسانی اتوماتیک وب سایت است به این دستور Query می گویند. هر چند شما با دقت تنظیمات آپدیت اتوماتیک وب سایت خود را انجام دهید ولی باز هم به پای به روز رسانی شخصی خود شما نمی رسد.

در به روز رسانی دستی اگر مشکلی پیش بیاید شما می توانید با تغییر در آن از مجازات های گوگل فرار کنید ولی در به روز رسانی اتوماتیک محتوا شما به صورت اتوماتیک و بدون اصلاحات بر روی وب سایت شما قرار می گیرد. همچنین ربات پنگوئن گوگل می تواند به شما مشکوک شود و برای استفاده از ربات شما را مجازات کند ، پس سعی کنید تا جایی که می توانید خود محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید.

6. تغییرات دامنه

تغییرات دامنه تاثیر منفی بر سئو می گذلرد و گوگل شما را مجازات می کند و جبران آن بسیار دشوار است و نیاز به تجربه زیاد در سئو دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تغییر دامنه چرا اینقدر موثر است؟ باید بدانید زمانی که شما بر روی دامنه جدید می روید امتیازاتی که گوگل بر روی دامنه قبلی به شما داده حذف می شود و همچنین لینک هایی را که به وب سایت خود داده اید به صورت کامل به دامنه جدید منتقل نمی شوند .

حال اگر مجبور به تغییر دامنه شدیم باید بدانیم چه کاری انجام دهیم که تاثیر مخرب آن را به حداکثر برسانیم ؟ برای این کار حتمآ از پنل گوگل وب مستر کمک بگیرید تا گوگل در جریان این تغییر دامنه قرار گیرد و آسیب کمتری به وب سایت شما وارد شود.

7. تغییر در ساختار اصلی

وب سایت ها دارای یک ساختار اصلی هستند که تا جایی که می توانید نباید این ساختار را تغییر دهید برای مثال می توان به عنوان و توضیحات اصلی سایت اشاره کرد . مخرب ترین تغییرات ساختار اصلی سایت تغییر دادن عنوان سایت و توضیحات سایت است زیرا گوگل شما را به عنوان یک سایت جدید می شناسد و به سرعت رتبه شما را در جستجو پایین می آورد و در نتیجه تمام تلاش شما برای بالا رفتن رتبه در گوگل را از بین می برد. تغییرات در متاتگ ها و تغییر قالب سایت هم تاثیر منفی بر روی سئو شما دارد و موجب می شود گوگل شما را جریمه کند. سعی کنید در ابتدا راه اندازی وب سلیت خود با دقت و حساب شده تنظیمات اصلی خود را انجام دهید تا دیگر نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

8. کلمات کلیدی

اگر در تولید محتوا سایت خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید گوگل این موضوع را تشخیص و شما را مجازات می کند. گوگل می تواند تشخیص بدهد که شما متنی نا مفهوم و تنها برای فریب گوگل نوشته اید یا متنی درست به همین منظور اگر گوگل تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را ببیند آن را فریب و شما را جریمه می کند.

9. تاثیر سرور

اگر از سرور های نامناسب استفاده کنید که موجب قطعی مکرر وب سایت شما شود گوگل تشخیص می دهد که شما برای کاربران و کسب و کار خود اهمیتی قائل نیستید و زمانی که این اتفاق رخ دهد گوگل شما را مجازات می کند. همیشه سعی کنید از سرورهایی سرویس بگیرید که پشتیبانی خوب و سرعت و کیفیت مناسب داسته باشد.

10. صفحات 4.4

زمانی که شما صفحه ای را حذف می کنید (مانند مقاله، خبر و...) آدرس آن در جستجوگر باقی می ماند. اصطلاحآ محتوا صفحه حذف می شود ولی آدرس URL آن صفحه در گوگل باقی می ماند و گوگل صفحه شما را به صورت ERROR 404 نمایش می دهد وجود این صفحه ها در سئو تاثیر منفی دارد و همچنین وجود بیش از حد این صفحات موجب مجازات گوگل برای وب سایت شما می گردد. زمانی که گوگل چند صفحه ایندکس شده شما را 404 بشناسد دیگر صفحات دیگر شما را ایندکس نمی کند و این در واقع همان پنالتی شدن وب سایت شما است .

چک کردن پنالتی گوگل

برای اینکه بفهمیم وب سایت ما مورد مجازات گوگل قرار گرفته است یا نه راه های زیادی وجود دارد برای مثال یکی از این راه ها استفاده از وب سایت pixelgroove.com/serp/sandbox_checker که با ورود به این صفحه و قرار دادن ادرس وب سایت خود در کادر و زدن کلید چک اگر وب سایت شما پنالتی شده باشد پیغام is possibly penalized or sandboxed by google را بارنگ قرمز برای شما نمایش می دهد و اگر سایت شما پنالتی نشده باشد پیغام looks OK را با رنگ سبز به شما نمایش می دهد مانند عکس زیر.

رفع مجازات گوگل

لازم به ذکر است این تست ها نتیجه 100% ندارند و در اغلب مواقع اگر وب سایت شما پنالتی شده باشد گوگل از طریق ارسال ایمیل به شما اطلاع می دهد تا مشکلات وب سایت خود را درست کنید.

نتیجه :

از این مقاله می توان به این نتیجه رسید که برای خروج از پنالتی ابتدا باید فهمید عاملی که موجب مجازات از طرف گوگل شده است چیست و سپس آن عامل را درست یا حذف نماییم ولی باید در اینجا گفت این کار ساده نیست و خروج از پنالتی و بازگشت به جایگاه قبلی کاری سخت است ولی غیر ممکن نیست و با دقت و صبر می توان آن را انجام داد. مهمترین عامل پنالتی وب سایت ها لینک های مضر است از این رو در انتها عوامل مجازات گوگل که با لینک ها مرتبط هستند را به صورت فهرست وار برای شما قرار داده ایم که در ابتدا با انجام ندادن آنها از پنالتی شدن سایت جلوگیری کنید و اگر هم سایت شما پنالتی شده است با بررسی آنها زودتر به نتیجه برسید.

خرید و فروش لینک ، تبادل بیش از حد لینک ، لینک از سایت های اسپم ، لینک از آگهی های متنی ، لینک از وب سایت های بی کیفیت ، لینک از سایت های غیر مرتبط ، وجود بیش از حد لینک در فوتر و هدر ، دریافت لینک از شبکه های وبلاگی و ارسال بیش از حد نظرات اسپم.




20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی
نوشته شده در یک شنبه 16 اسفند 1394
بازدید : 296
نویسنده : فرشته شکری

در این لیست کوتاه از مراحل طرح ریزی یک وب سایت عالی، هدف انتقال اطلاعاتی است که هر سازنده وب سایت جدید که در سازمان های دیجیتالی کار می کند، قبل از شروع یک پروژه جدید باید بداند و انجام دهد، و آنچه را که باید در طول پروژه به آن توجه داشته باشد.تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 
20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی در زیر توضیح داده شده است:

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

1. فکر خود را روی کاغذ اجرا کنید

این موضوع به نظر واضح می رسد اما من اغلب طراحان را دیده ام که مستقیم وارد فتوشاپ می شوند و بدون فکر کردن بر روی مشکل تلاش برای حل آن دارند. طراحی در مورد حل مشکلات است و این مشکلات از طریق گرادینت ها و یا سایه ها حل نمی شود بلکه از طریق یک طرح خوب و یک سلسله مراتب مشخص حل می شود. در مورد محتوا، طرح و عملکرد قبل از شروع کردن به کشیدن سایه ها فکر کنید.فراموش نکنید که در صورت خواهان طراحی سایت حرفه ای هستید حتما این موارد را باید رعایت کنید.

2. طراحی یک چارچوب سطح بالا را شروع کنید

زمانی که من می خواهم چشم اندازی از یک پروژه را ایجاد کنم، اولین کاری که انجام می دهم، ایجاد یک چارچوب (بدنه) سطح بالا است که همه مشکلات طراحی را حل میکند. چارچوب (بدنه)، UI است که محتوا را احاطه می کند و به اجرای فعالیت ها و حرکت ها در آن کمک می کند. این شامل حرکات و کامپوننت هایی مانند ستون های فرعی و میله پایین است.

3. به PSD یک شبکه اضافه کنید

قبل از شروع به طراحی هر چیزی در فتوشاپ شما به یک شبکه مناسب برای شروع با آن نیاز دارید. هیچ بهانه معتبری برای شروع کردن بدون اضافه کردن شبکه وجود ندارد، و اگر اینکار را نکنید، من به شما اطمینان می دهم که طراحی شما خوب به نظر نخواهد رسید.
گراید به شما کمک می کند که بخش های مختلف طرح را سازمان دهی کنید؛ شما را در انتخاب سایز های صفحات خاص راهنمایی خواهد کرد، و به شما در ایجاد قالب های واکنشی کمک می کند.

4. فن چاپ ( تایپوگرافی) خود را انتخاب کنید

بررسی انواع مختلف نوشتار و رنگ ها بخشی از مرحله کشف یک پروژه است. من استفاده از بیش از دو نوع نوشتار مختلف در یک وب سایت را توصیه نمی کنم، اما واقعا این بستگی به ماهیت وب سایت دارد که نشان می دهد شما می توانید از نوشتار بیشتر یا کمتر استفاده کنید. به طور کلی فونتی را انتخاب کنید که خواندن متن های طولانی با ان آسان باشد و در عناوین و دعوت به همکاری ها بیشتر قابل تغییر باشد.

5. رنگ تم خود را انتخاب کنید

در طول فرآیند انتخاب مجموعه فونت های مورد استفاده شما می توانید رنگ مورد استفاده برای UI، پس زمینه، و متن را نیز انتخاب کنید. از لحاظ رنگ ها، توصیه می کنم از مجموعه ای محدود از رنگ ها و تن ها به طور کلی برای رابط کاربری استفاده کنید.
به طرح سایت هایی مانند فیس بوک، توییتر، Quora، و Vimeo توجه کنید. به جز UI هیچ گونه محدودیت رنگی برای تصاویر و یا جزئیات گرافیکی نیست تا زمانی که اجزای کامپوننت ها در آن ها دخالت نکنند.

6. طرح را تقسیم بندی کنید

هر بخش در سایت شما نیاز به بیان یک داستان ، یک دلیل و نتیجه نهایی برای کاربر دارد. طرح احتیاج دارد که به محتوا در برجسته کردن قسمت های مهم داستان کمک کند.به ساده ترین طرحی که می توانید برای یک هدف ساده تصور کنید، فکر کنید و شروع به اضافه کردن اجزای مورد نیاز آن کنید. در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که حفظ سادگی آن چقدر مشکل است.

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

7. تجدید نظر در بیان

تجدید نظر در الگوهای تعاملی تاسیس شده در هر یک از اجزا و مشاهده این موضوع که چگونه می توانیم آن را بهبود ببخشیم، مهم است.

8. خودتان را به چالش بکشید

من تمام طراحان را تشویق می کنم که در هر پروژه ای خودشان را به چالش بکشند. نوآوری همیشه به عنوان یک اصل در پروژه مطرح نیست و بستگی به ما دارد که طرحی مرتبط را طراحی کنیم. نمونه هایی از چالش های مختلف می تواند شامل استفاده از یک سیستم شبکه جدید، ایجاد یک کامپوننت جدید، و یا حتی چالش های جزئی مانند اجتناب از حالت های ترکیبی و یا استفاده از یک رنگ خاص باشد.

9. به جزئیات توجه کنید

این بیانیه اخیرا زیاد استفاده شده است اما همیشه در محصول نهایی قابل رویت نیست. بسته به مفهوم پروژه، که "علاقه" می تواند به روش های مختلف ظاهر شود.
می تواند یک تعامل کوچک، یک انیمیشن غیر منتظره و یا لمس زیبایی مانند یک شیب ملایم در یک دکمه و یا یک حرکت دقیق اطراف یک جعبه در پس زمینه باشد. اما به طور کلی این تماس ها ضروری و همچنین طبیعی است اگر شما واقعا از آنچه انجام می دهید لذت ببرید.

10. تمام اجزا را طوری طراحی کنید که بتوانند در رقابت طراحی به تنهایی ارائه شوند

باید اعتراف کنم که این قطعه از توصیه های من نیست. من آن را در گذشته در Fantasy Interactive شنیده بودم و تعجب کردم که این بیانیه چقدر روشن و صحیح است. هر جزء باید طوری طراحی شود که حتی به تنهایی به عنوان بهترین جز باشد. این به این معنی است که هما اجزاء یک سایت به یک اندازه اهمیت دارند.

11. کار خود را بهبود ببخشید

غیر از در نظر گرفتن زیبایی شناسی برخی چیزهای رایج هستند که به منظور ایجاد یک نمونه کار واضح وصحیح باید از آنها اجتناب کرد. برخی چیزها هستند که زمانی که می خواهید کارتان را بهبود ببخشید باید مراقب آنها باشید؛ شامل شیب باندهای حاصل، لبه های تار، گزینه های ارائه فونت (برخی از فونت ها بسته به اندازه آنها در یک حالت خاص به بهترین نحو نمایش داده می شوند)، و حرکاتی که با پس زمینه بد ادغام می شوند.
این ها فقط نمونه های اولیه اندکی در مورد این مسئله هستند اما در واقعیت فهرست آنها بی پایان است. همیشه طراحی خود را به عنوان یک کل نگاه کنید اگر همه چیز خوب کار می کرد و سپس هر جزء را به صورت جداگانه و با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

12. فایل PSD خود را مرتب کنید

این موضوع (همراه با استفاده از یک شبکه) یکی از مهم ترین بخش های مشاوره هنگام طراحی با فتوشاپ است. با وجود اندازه پروژه و تعداد طراحانی که بر روی آن کار می کنند، شما نیاز دارید که فایل خود را تمیز نگه دارید. این کار، صادرات بخش های مختلف، افزایش سرعت فرایند طراحی و کار با فایل های به اشتراک گذاشته شده با طراحان دیگر را آسانتر می کند.

13. بهترین سناریو را طراحی کنید اما برای بدترین شرایط آن را مستعد کنید

به عنوان طراح، وظیفه ما حل مشکلات از طریق محدودیت های متفاوت است. ما نیاز به ساخت یک سایتی داریم که نه تنها در سناریوی ایده آل، بلکه در بدترین حالت نیز کار کند.

14. طراحی شما را آزار می دهد تا زمانی که از آن متنفر هستید

هر زمان که من یک طراحی را به پایان می رسانم احساس غرور می کنم، و احساس می کنم که بخشی از زندگی من است. من از آن عکس می گیرم، آن را در دستگاه های مختلف بررسی می کنم، از آن تصاویر پس زمینه تهیه می کنم و حتی آن را چاپ می کنم و روی دیوار می چسبانم.

در طول این فرایند من به نقطه ای می رسم که در آن من از طراحی خودم متنفر می شوم؛ هر اشتباهی که در آن وجود دارد را می بینم و درنهایت آن را تغییر می دهم. علاقه نداشتن به کار قبلی نشانه بلوغ است، و به این معنی است که شما در نهایت از اشتباهات خود شما درس می گیرید.

15. از صرف وقت بیش از حد در یک مفهوم قبل از به اشتراک گذاری آن با مشتری اجتناب کنید

هنگامی که یک مفهوم تعاملی و یا یک طراحی "چشم انداز و احساس ' پیشنهاد می شود، شما نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که شما و مشتری هر دو در سریع ترین زمان ممکن در یک صفحه هستید. به محض این که این اتفاق افتاد و مفهوم اولیه تصویب شد شما می توانید کمی استراحت کنید و شروع به تولید کنید.

اما اگر مفهوم اولیه منتشر شد و کاربر به آن علاقه ای نداشت، شما باید بازخورد کافی را به مفهوم دوم در جدول معطوف کنید.

16. بهترین دوست توسعه دهنده خود باشید

توسعه دهندگان افراد خلاقی هستند و دوست دارند شغل خود را به اندازه شما دوست دارند. اما آنها همیشه در یک پروژه از همان ابتدا وارد نمی شوند و اغلب اوقات تنها زمانی که مفهوم مشخص می شود و نقش خلاقانه آنها بیان می شود، شروع به کار می کنند. این فرایند اشتباه است. بهترین ایده ها توسط تیم توسعه ارائه می شود، بنابراین مطمئن شوید که از همان ابتدای پروژه با شما همراه هستند. اشتراک گذاری مفاهیم و هیجان با آنها در نهایت منجر به ایده ها و اجرای بهتر می شود.

17. ارائه

به همان اندازه که ایجاد کارهای بزرگ مهم است ارائه آن نیز مهم است. بهترین طراحی شما ممکن است نادیده گرفته شود اگر شما به درستی آن را ارائه ندهید. همیشه به خاطر داشته باشید که آنچه که کاملا برای شما مشخص استممکن ممکن است برای کسی که برای اولین بار طرح شما را می بیند واضح نباشد.

18. همه ایده های خود را دوست داشته باشید ولی بیش از حد به آن ها وابسته نباشید

به عنوان یک طراح شما نیاز به اعتقاد راسخ به آنچه که انجام می دهید، دارید، اما باید در نظر داشته باشید که در صورت نیاز بتوانید به سرعت ایده خود را به درستی تغییر دهید. فراموش نکنید که بیش از یک راه حل منحصر به فرد وجود دارد.

19. طراحی خود را در طول فرایند توسعه پیگیری کنید

برخلاف باور عمومی، کار شما زمانی که PSD و style- sheet ها تحویل داده می شود، پایان نمیابد. شما باید در تمام طول توسعه پروژه، طرح خود را از طریق توسعه دهندگان پیگیری کنید.

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

20. پیشرفت کار خود را نمایش دهید

به عنوان بخشی از جامعه طراحان، همه ما دوست داریم نه تنها نتایج نهایی بلکه پیشرفت کار خود را هم ببینیم. هنگامی که یک پروژه انجام شد و شما تایید مشتری / تهیه کننده آن را گرفته اید، در صورت امکان یک مطالعه موردی با کار در حال پیشرفت ایجاد کنید. با این کار شما به دانش جامعه کمک کرده اید و در عوض بازخورد ارزشمندی دریافت می کنید.




بازدید : 290
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم درس هایی که از بازی با یک بازی رایانه ای موفق می توانیم بگیریم و آنها را در طراحی سایت خود اعمال کنیم را به زبان ساده توضیح دهیم. مطمئنا شما هم تا کنون حس خوبی را که بعد از بازی رایانه ای به شما دست می دهد را تجربه کرده اید که موجب بالا رفتن ضربان قلب و احساس شادی در شما می شود و این احساس دقیقآ حسی است که یک طراح وب سایت موفق می تواند آن را بعد از ورود به وب سایت به شما بدهد. برای رسیدن به این هدف چند راهکار موثر وجود دارد که در این مقاله آنها را بیان می کنیم.

استفاده از تجربه بازی های رایانه ای در طراحی وب سایت

1. طراحی تعاملی

وب سایت یک ابزار تعاملی است و باید به فعالیت های کاربر پاسخ دهد و مانند تلوبزیون یک ارتباط یک طرفه نباشد. شما باید به کاربران خود یک تجربه جدید هنگام کار با وب سایت خود بدهید. تجربه نشان داده طراحی وب سایت های تعاملی موجب می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند و بیشتر در بخش هاس مختلف وب سایت شما جستجو کنند.

در واقع وب سایت تعاملی یک بازی کوچک است که کاربران را به چالش می کشد و موجب می شود کاربر احساس خوبی را از ماندن در وب سایت شما دریافت کنند و همچنین یک نواختی را از وب سایت شما می گیرد و یک تجربه جدید را برای کاربران ایجاد می کند.

2. ساخت داستان برای وب سایت

یک درس دیگر که با استفاده از تجربه بازی های رایانه ای در طراحی وب سایت بکار می آید داشتن یک داستان در وب سایت است. همیشه سعی کنید مسیر حرکت یک کاربر را در وب سایت خود بررسی کنید و این مسیر را برای کاربر جذاب و کوتاه کنید، به شکلی عمل کنید که کاربر به سادگی در سایت شما گردش کند و به هدف خود برسد.

3. استفاده از الگو

با توجه و مشاهده چند وب سایت می بینید بیشتر وب سایت هایی که یک محصول یا خدمات مشابه را ارائه می کنند قالب شبیه به هم دارند و همه از یک الگو واحد پیروی می کنند. در طراحی وب سایت خود مانند سایت های مشابه عمل کنید و از الگو واحد در سایت های موفق پیروی کنید زیرا چشم کاربران به آن قالب عادت کرده است. برای مثال وب سایت های فروشگاهی بیشتر دارای قالب ساده هستند زیرا می خواهند توجه کاربر بیشتر به محصولات جذب شود ولی سایت های شرکتی به زیبایی سایت بسیار اهمیت می دهند زیرا برای آنها اشنایی کاربر با وب سایت و شرکت آنها مهم است.

4. دادن پاداش به کاربران

در طراحی سایت خود مانند بازی رایانه ای که با برد به کاربر جایزه می دهد عمل کنید. برای مثال اگر کاربر در وب سایت شما به بخش بعدی رفت اطلاعات یا توضیحات لازم را برای کاربر قرار دهید و یا با ورود به بخشی مورد نظر تصویر و یا ویدئو جذابی را برای آن نمایش دهید. این کار موجب می شود کاربر بیشتر در وب سایت شما گردش کند و به دنبال چیزهای جدید بگردد.

5. صبر و زمان گذاشتن

طراحی سایت با خصوصیاتی که گفته شده زمان بیشتری نسبت به یک وب سایت معمولی می برد ولی در مقابل ورود کاربران را افزایش می دهد و در نتیجه به کسب و کار شما رونق می دهد. شما برای طراحی یک وب سایت خوب اول هدف را مشخص نمایید سپس داستان وب سایت خود را بنویسید و با توجه به سلیقه کاربران سایت خود را آماده نمایید.

وب سایت های بزرگ همیشه به احساس کاربران خود اهمیت می دهند و یکی از مهمترین دلایل موفقیت آن وب سایت ها همین است پس شما هم سعی کنید همیشه یک حس عالی را به کاربر هنگام گردش در وب سایت خود منتقل کنید.




بهترین روش یادگیری طراحی سایت
نوشته شده در دو شنبه 10 اسفند 1394
بازدید : 293
نویسنده : فرشته شکری

جهان به سرعت در حال تغییر است. درست زمانی که ما فقط از وب سایت ها استفاده میکردیم، تلفن همراه به بازار ارائه شد و در حال حاضر نیز اسکرین ها به عینک های ما منتقل شده اند. با تغییر تقریبا هر روزه ی روش های طراحی سایت ، چگونگی فراگیری آن نیز به یک دلهره تبدیل شده است.

البته زمانی که بحث یادگیری در میان می آید، راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و گاهی اوقات مشکل، دسترسی به راه های یادگیری ( و یا فقدان آنها) نیست بلکه تمایل فرد به یادگیری است.

اما بهترین روش یادگیری طراحی سایت چیست؟

در این مقاله به مطالعه در مورد روش های رایج چگونگی فراگیری هنر طراحی سایت می پردازیم. در این پژوهش نقاط مثبت و منفی هر یک از روش ها را بیان کرده و در نهایت یک نتیجه گیری کلی را ارئه می دهیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

بهترین روش یادگیری طراحی سایت

1.دانشگاه ها

نقاط قوت

با توسعه اینترنت، فناوری اطلاعات و شغل های مرتبط به کامپیوتر متداول تر شدند. و با افزایش تقاضا برای نیروی انسانی، نیاز به دانشجو افزایش یافت. به همین دلیل است که اکثر دانشگاه ها دارای بودجه گسترش برنامه های مربوط به طراحی هستند.
دانشگاه ها دارای مزایایی برای طراحان وب هستند.اگر فردی خواستار ورود به دانشگاه باشد،مجبور به مطالعه مبانی اولیه طراحی سایت است. او اصول رنگ بندی، نوع و ترکیب و چند زبان برنامه نویسی را از استادان خواهد آموخت.

با استفاده از این و همچنین با کمک پروژه های با مهلت کم، دانش آموزان با کار در شرایط تحت فشار بدون افت کیفیت تطبیق میابند.

این در واقع تشبیهی از آن چیزی است که در واقعیت اتفاق می افتد، و هنگامی که زمانش فرا رسد و با مشتری برخورد کنند و حجم کار سنگین شود، با موفقیت روبرو خواهند شد. علاوه بر این، دانشگاهها با اساتیدی که می توانند مربی، منتقد و یا قدردان کار شما باشند، پر شده است. در واقع این یک مزیت است زیرا شما را مجاز به اشتباه بزرگتر با هزینه کمتر می کند و شما می توانید سبک و روش خودتان را بدون به خطر انداختن مشتریان بالقوه اجرا کنید.

نقاط ضعف

اگرچه وجود دانشجویان را در یک کلاس، نقطه فروش اصلی دانشگاه ارائه دهنده دوره طراحی سایت محسوب می شود اما در عین حال بزرگترین نقطه ضعف آن نیز است.
با انفجار دوره های آنلاین، و با تبدیل اینترنت به یک جزء اصلی از فرهنگ انسانی و زندگی، مدارس طراحی وب به آرامی در حال محو شدن هستند.

این روزها، اوراق و اسناد ارائه شده توسط دانشگاه در حال تبدیل شدن به یک مدرک قدیمی است (حداقل در مورد طراحی وب سایت). امروزه، دیپلم تخم مرغ طلایی جهان نیست. کاغذ اثبات می کند که شما به اندازه کافی برای تبدیل شدن به یک متخصص در موضوعی مطالعه کرده اید اما دیگر پروانه استخدام فوری شما نمی باشد. با توجه به آژانس کاریابی Adecco، تقریبا 6 نفر از 10 فارغ التحصیل دانشگاه ایالات متحده بیکار هستند، به این معنی که آنها اشغال کننده تمام وقت جایگاه در حرفه ی خود نمی باشند.

این روزها، مخصوصا در زمینه طراحی وب، تصمیمات استخدامی معمولا مبنی بر مصاحبه و سوابق قبلی است و دیپلم به هیچ وجه یک فاکتور برای استخدام محسوب نمی شود.
گذشته از آن، دنیای طراحی وب چیزی نیست که شما بتوانید آن را در دیوارها محدود کنید زیرا آن به سرعت در حال تغییر است.

بهترین روش یادگیری طراحی سایت

دوره های آنلاین

نقاط قوت

من دوره طراحی سایت را چند ماه بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه شروع کردم. می ترسیدم که قادر به پرداخت شهریه بالای آن نباشم،بنابراین به فکر راه حل های جایگزین برای افزایش دانش خود بودم. و به کمک دوره های آنلاین، تقریبا بیشتر چیزی را که می خواستم را به دست آورده ام.

من اولین کسی نیستم که با استفاده از آموزش آنلاین به این روشنفکری رسیده ام. قبل از من هزاران ذهن کنجکاو به نتیجه مشابه رسیده اند. آموزش آنلاین فرصت های یادگیری را برای هر شخص در هر زمان قابل دسترس می کند.
این چیزی است که یادگیری از اینترنت را فوق العاده می کند.

حصول و در دسترس بودن مواد به صورت غیر قابل تصوری گسترش یافته است. در حال حاضر، هر کس می تواند HTML و CSS را به راحتی یاد بگیرد. و این یک فرصت است برای افرادی که خواستار یادگیری و موفقیت هستند.

همچنین، یادگیری از طریق اینترنت عملی تر است. در مقایسه با دانشگاه که برای وام، هزینه های زندگی، محل سکونت، و زمان و کتاب باید هزینه پرداخت کرد، آموزش آنلاین آسان تر و کم هزینه تر است. با این شرایط، آیا شما مایل به پرداخت چنین هزینه های بالایی هستید در صورتی که یک روش ارزانتر و به همان اندازه مفید برای شما وجود دارد؟

نقاط ضعف

به مانند تمام چیزهای دیگر در جهان، فراگیری آنلاین طراحی وب نیز دارای یکسری نقاط ضعف است.در بیشتر موارد یادگیری طراحی سایت از طریق اینترنت به یک سیستم یک طرفه تبدیل می شود. زیرا به دلیل فقدان یک عنصر انسانی به آنچه که انتظارش را دارید، دست نمی یابید.
اغلب، افرادی که به طراحی وب سایت رو می آورند آن را گیج کننده می یابند زیرا تعداد منابع در دسترس بسیار زیاد است. و تفاوت در سبک، روش و نظر وجود دارد که معمولا به دلیل وجود دیدگاه های مختلف توسط کارشناسان مختلف است و اغلب منجر به سردرگمی، و در بلند مدت تبدیل به ناامیدی می شود.

بر خلاف آن در دانشگاه ها، جستجو کردن برای کمک و نظر آسان است زیرا استادان می توانند به آسانی آن را در اختیار شما قرار دهند. شما می توانید یک مربی داشته باشید که می تواند تمام حقه ها را بدون سردرگمی به شما آموزش دهد، و اگر چیزهایی وجود دارد که شما خواستار انجام آن با توجه به دیدگاه خود هستید، به راحتی می توانید آن را انجام دهید زیرا شما در حال حاضر با اصول اولیه آشنا هستید.

علاوه بر این، به دلیل آزادی در شیوه ارائه دوره های طراحی وب آنلاین، پیدا کردن شیوه مناسب مشکل است. گاهی اوقات، یک نفرذهن خود را از اطلاعات سرشار می کند در نتیجه تحت فشار قرار می گیرد، و در آن زمان شیوه بیش از حد عشرت طلب است، در نتیجه منجر به تعویق می شود.
چیزی که آن را مشکل تر می کند این است که پیدا کردن یک روش خوب دشوار است.در دانشگاه ها، به ویژه اساتید، گاهی اوقات شیوه خود را به دانش آموزان تحمیل می کنند، که یک مزیت است زیرا آنچه که آنها آموزش می دهند نسبتا یک روش میانگین و جهانی تر است.

انتخاب: کدام روش بهتر است؟

مقایسه دو راه اصلی یادگیری طراحی وب سایت: من شخصا فکر می کنم که دوره های آنلاین نسبت به دانشگاه از نظر آموزش طراحی بهتر است.

با توجه به این واقعیت که طراحی وب سایت یک شاخه از علم و هنر که به سرعت در حال تحول است، محدود کردن خود به کلاس درس برای مدت زمان طولانی تاثیر معکوس خواهد داشت. هر روزه، سبک های جدید و جدیدتری توسعه یافته و به طور مستمر در حال ظهور هستند. به همین دلیل، برای یک طراح وب، به روز رسانی آنچه شما می دانید مهم است.
اگر دانشگاه های طراحی وب سایت فقط می توانستند به تغییر سریع سبک و نظرات در طراحی دست پیدا کنند، ممکن بود انتخاب سخت تر شود. با این حال، به دلیل روش سازمان یافته آموزش متعارف، تقریبا غیر ممکن است.

یکی دیگر از مزیت های مهم آموزش آنلاین که آن را مرسوم کرده است، این است که نسبتا ارزانتر است و سریع تر به پایان می رسد. مدارس اغلب شما را مقروض می کنند اما با ثبت نام در دوره های طراحی وب آنلاین شما چند صد دلار یا بیشتر پرداخت می کنید ولی می توانید هر زمان که می خواهید مطالعه کنید.

این برای برای افرادی که در حال برنامه ریزی برای تغییر شغل هستند اما هنوز برای پیدا کردن مقام والاتر آماده نیستند،مفید است. آنها به راحتی می توانند در هر زمان از روز مطالعه کنند، بر خلاف دانشگاه ها که فقط طبق برنامه یک استاد می توانند آموزش ببینند.
به این فکر کنید، اگر دانش سرمایه گذاری است و سود و یا منفعت شما همگی یکسان است، آیا شما صرف ساعت بیشتر، پول بیشتر و تلاش بیشتر را انتخاب می کنید؟ و یا مسیر آسان تر انتخاب شماست؟




ساخت Favicon
نوشته شده در دو شنبه 10 اسفند 1394
بازدید : 278
نویسنده : فرشته شکری

Administrator\files\UploadFile\understanding-favicons.jpg

یکی از نکاتی که طراحان وب سایت به آن توجه کمی می کنند طراحی Favicon است. Favicon همان ایکنی است کا در بالای مورورگر و در کنار آدرس وب سایت شما قرار می گیرد. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

راه های مختلفی برای ساخت Favicon وجود دارد که برخی از آنها بسیار دشوار و پیچیده است از این رو بیشتر طراحان از ساخت Favicon چشم پوشی می کنند ولی در این مقاله ما چند راه ساده و کاربردی برای این کار به شما معرفی می کنیم

1. ابتدا لوگو مورد نظر خود را با فرمت Png انتخاب کنید ، سپس با مراجعه به وب سایت Genfavicon.com و آپلود لوگو خود Favicon خود را از سایت تحویل بگیرید.

2. پس از دانلود این فایل را در Root وب سایت خود آپلود کنید.

3. کد زیر را بین دو تگ <head></head> قرار دهید:

 <link rel=”shortcut icon” href=”http://www.example.com/favicon.ico” type=”image/x-icon”>
<link rel=”icon” href=”http://www.example.com/favicon.ico” type=”image/x-icon”>

به همین راحتی Favicon خود را ساخته و در وب سایت خود قرار داده اید. لازم به ذکر است جدا از بحث زیبایی Favicon از فاکتور های سئو و بر رنکینگ شما موثر است.




طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی
نوشته شده در چهار شنبه 5 اسفند 1394
بازدید : 291
نویسنده : فرشته شکری

اغلب افرادی که در حوزه وب سایت و طراحی وب سایت فعالیت می کنند این نکته مهم را از یاد می برند که سایت باید کاربردی باشد و کاربر بتواند با استفاده از آن نیاز های خود را رفع کند.

در واقع طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی به سایتی میگویند که کاربر و بازدیدکنندگان سایت به آسانی و سریع اطلاعات دریافت و نیاز های خود را رفع کنند.

لازم به ذکر است که کاربردی بود سایت باعث میشود که سایت موفق تری داشته باشید همچنین این ویژگی تاثیر مثبتی بر فروش شما خواهد داشت.

در این مقاله شرکت طرح و پردازش مبنا قصد داریم چند نکته برای کاربردی و کاربر پسند شدن طراحی سایت مطرح می کنیم.

Administrator\files\UploadFile\user-friendly-web-design-in-san-francisco-ca.jpg

1- سازگاری با موبایل و یا سایت ریسپانسیو

با توجه به این که استفاده کنندگان گوشی های هوشمند رشد تصاعدی دارند و گوگل در جدیدترین الگوریتم خود بر سایت های سازگار با موبایل تمرکز کرده است،  نیاز به طراحی یک سایت ریسپانسیو ضروری بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

ابتدا بررسی کنید طراحی سایت شما در موبایل چگونه نمایش داده میشود برای این منظور از Google Mobile Site Tester بهره ببرید و سپس به سراغ طراحی سایت ریسپانسیو بروید.

2-ساختار و چیدمان اطلاعات

چیدمان صحیح  و مناسب اطلاعات امری حیاتی در طراحی سایت کاربردی است که متاسفانه اغلب افراد به آن بی توجهی می کنند. توجه داشت باشید که اغلب بازدیدکنندگان تمایل دارند اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی بدست آورند. برای این کار سعی کنید مطالب و محصولات خود را دسته بندی کنید و عنوان های مناسب برای هر یک از آن ها انتخاب کنید. تا سایت برای کاربر گویا باشد. برای آن که یک سایت کاربر پسند داشته باشید سعی کنید از چشم کاربران به سایت خود نگاه کنید و بر اساس نیاز آن ها به طراحی سایت بپردازید.

3-یکی از علت های اصلی که کاربر سایت شما را ترک میکند سرعت کم و دیر لود شدن سایت میباشد. میتوان گفت هیچ چیز نمیتواند به اندازه کند لود شدون سایت برای کاربر عذاب آور باشد. سایت باید بین 4 تا 6 ثانیه لود شود. ناگفته نماند سرعت لود شدن سایت در رنکینگ سایت و رتبه آن بی تاثیر نیست.

برای تست سرعت سایت میتوانید از آنالیزگر Gtmetrix استفاده نمایید.

4- سایت بسیاری از شرکت ها هنوز که هنوزه در تمامی مرورگر ها به درستی نمایش داده نمیشود، چه حیف است بخاطر چنین مسئله ساده ای شما کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را از دست بدهید.

در طراحی سایت بسیار بسیار مهم است که سایت طراحی شده در تمام مرورگر ها به درستی نمایش داده شود در غیر این صورت آن سایت دارای ضفت بسیار بزرگی است.




چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟
نوشته شده در چهار شنبه 5 اسفند 1394
بازدید : 287
نویسنده : فرشته شکری

همه ی طراحان میکوشند تا سایتی خاص و یکتا طراحی کنند اما برخی از آن ها فقط به زیبایی و خاص بودن سایت توجه میکنند و اصلا به این موضوع نمی اندیشند که آیا این ویژگی های سایت برای کاربران هم مفید و لذت بخش است یا نه. مثلا برخی از طراحان در سایت خود فایل ها فلش همراه با موسیقی قرار میدهند در ابتدا زیبا به نظر میرید اما بعد از چند دقیقه کاربر آزرده میشود.

Administrator\files\UploadFile\flash-intros.jpg

و یا برخی برای مدرن کردن سایت خود از طراحی پارالاکس استفاده میکنند، این طراحی بسیار زیبا است اما استفاده از آن برای طراحی سایت های پر بازدید آزار دهنده خواهد بود.

توجه داشته باشید طراحی سایت باید به نحوی باشد که پیغامی را به کاربر برساند. اما برخی از طراحان در طراحی سایت قصد رو نمایی از تمامی توانایی های خود دارند. که این موضوع اصلا جالب نیست. در این مقاله طراحی سایت مبنا قصد داریم به بررسی چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟ بپردازیم.

1- استفاده از فایل موسیقی :

ترجیحا اگر دارای سایت رادیو آنلاین هستید از این فایل ها استفاده کنید. اما اگر در زمینه های دیگر فعالیت میکنید لطفا از این فایل ها استفاده نکنید. مطمئن باشید هیچ کاربری علاقه ندارد یک موسیقی را به طور مداوم و تکراری گوش دهد.

2- استفاده از فونتهای بزرگ و یا ریز:

استفاده از فوت های بزرگ اصلا مناسب نیست زیرا طراحی را بسیار زشت و نا زیبا میکند و چشم کاربر به سرعت خسته میشود مخصوصا اگر رنگ های روشن و جلب توجه کننده داشته باشید. پس لطفا از فوت های بزرگ استفاده نکنید مگر آنکه سایتان برای افراد کم بینا و کسانی که مشکلات بینایی دارند طراحی شده باشد.

همچنین فوت ریز نا خوانا میشود و کاربر از خواندن آن مطلب دست می کشد.

3- پیغام های بزرگ و تمام صفحه:

نمایش محتوا به صورتی بر روی هم قرار بگیرد ممکن است بسیار مطبوع و مفید باشد اما فراموش نکنید که نباید هیچ یک از محتوا و مطلبی که شما میخواهید کاربر مطالعه کند به صفحه مانیتور بکوبید و آن ها را مجبور به خواندنشان کنید.

4- پنجره های پاپ آپ:

این روزها اغلب سایت هایی که از پاپ آپ استفاده میکنند مسدود می شوند اما با این حال افرادی هستند که هنوز از پاپ آپ استفاده می کنند. جدا از آنکه استفاده از پنجره های پاپ آپ آزار دهنده است، به علت مسدود شدن این صفحات ما محتوای مفید و خوب را نیز از دست میدهیم.




گوگل و طراحی متریال
نوشته شده در دو شنبه 3 اسفند 1394
بازدید : 268
نویسنده : فرشته شکری

هنگامی که اندروید 5 با طراحی متریال ارائه شد تحول بزرگی در دنیای طراحی ایجاد گشت و بسیاری از کاربران عاشق این طراحی شدند به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت که دیگرسرویس های وب و برنامه های اندروید را به شکل متریال طراحی کند.

Administrator\files\UploadFile\google-material-design-example.jpeg

 هم اکنون بیشتر برنامه های اندروید مانند: gmail، گوگل مپ، گوگل پلی و...  و حتی اینباکس گوگل به سبک متریال طراحی شده اند و به همین علت آرین سالومون تلاش میکند تا گوگل را به سبک متریال در آورد.

گوگل تصمیم گرفت انیمیشنی با طراحی متریال ایجاد کند و طراحی سایت گوگل متریالی شود. اجزای این انیمیشن دارای سایه و بعد هستند و کاربر میتواند به راحتی مشاهده کند که هر یک از اجزا از کدام سمت وارد و از کدام سمت خارج میشوند. اما بنظر نمیرسد گوگل به همین سرعت این ایده را پیاده سازی کند.

 زیرا در سال 2010 سایت گوگل سعی کرد مانند موتور جستجوگر بینگ در تصویر پس زمینه خود چند تصویر را نمایش دهد اما تعداد زیادی از کاربران مخالفت کردند و گوگل آن طرح را از سایت خود برداشت. گوگل سپس تصمیم گرفت با ابزار HTML 5 در در صفحه اصلی خود انیمیشنی قرار دهد اما این انیمیشن CUP سیستم ها را به صورت کامل درگیر میکرد به همین دلیل کاربران به این طرح هم اعتراض کردند.

به همین دلیل است گوگل تغییرات خود را با احتیاط تمام و مرحله ای اعمال میکند زیرا گوگل قصد ندارد به رقیبان خود اجازه ی خودنمایی بدهد.




بازدید : 290
نویسنده : فرشته شکری

در مقاله پیشین  شرکت طراحی سایت مبنا به معرفی و آموزش متا تگ viewport پرداختیم. حال در این مقاله میخواهیم مدیا کوئری را آموزش دهیم تا بتوانید از آن در طراحی سایت ریسپانسیو استفاده کنید.

مدیا کوئری چیست؟

مدیا کوئری در به طراحان در طراحی وب سایت این قابلیت را میدهد تا قالب سایت را به نحوی طراحی کنند که  مختصات و مشخصات وب سایت مانند عرض، ارتفاع،رنگ و... با دستگاه تغییر و تطبیق کند.

مدیا کوئری ها به دو دسته نوع دستگاه و نوع دیگر مشخصات دستگاه تقسیم بندی می شوند. در این عبارت ها اگر حاصل عبارت صحیح باشد عبارتی که در داخل {} قرار به حالت اجرا در می آید در غیر این صورت از مدیا کوئری چشم پوشی میشود.

مدیا کوئری قادر به شناسایی دستگاه های زیر می باشد:

پرینتر ها (print)

مانیتورهای رومیزی، تبلت و موبایل (screen)

دستگاه هایی که متن صفحه را به گفتار و صدا  تبدیل می کنند (speech)

اگر میخواهید بر تمامی این دستگاه ها تغییر اعمال کنید باید از all  بجای نوع دستگاه استفاده کنید.

Administrator\files\UploadFile\anatomy-css3-media-query-parts.jpg

کاربرد مدیا کوئری در طراحی قالب ریسپانسیو

در حقیقت مدیا کوئری است که به ما امکان می دهد طراحی سایت ریسپانسیو انجام دهیم زیرا بدون مدیا کوئری قادر نخواهیم بود یک قالب واکنشگرا حرفه ای و مناسب طراحی نماییم.




آموزش طراحی سایت ریسپانسیو و واکنشگرا
نوشته شده در شنبه 1 اسفند 1394
بازدید : 286
نویسنده : فرشته شکری

اگر میخواهید یک قالب واکنش گرا طراحی کنید باید بر متا تگ  viewport و مدیا کوئری مسلط باشید.  

برای طراحی سایت ریسپانسیو لازم است در ابتدا سرویس متا تگ viewport را به سرویس سایت افزوده و سپس مدیا کوئری را به فایل CSS بیافزایید.

همانطور که میدانید در طراحی سایت ریسپانسیو، سایت باید در همه ی مانیتور ها، موبایل ها و تبلت ها به صورتی نمایش داده شود که کاربر احتیاجی به اسکرول کردن افقی نداشته باشد. برای این منظور لازم است سایز این دستگاه ها را داشته باشیم.

حتما لازم نیست خودتان برای این کار وقت صرف کنید و می توانید از فریم ورک های مطرح استفاده کنید در این صورت یک مرحله جلو تر خواهید افتاد.

در فریم ورک بوت استرپ دستگاه ها را به صورت زیر بخش بندی کرده است:

موبایل : کوچیکتر از 768 پیکسل

تبلت: بزرگتر از 768 پیکسل

مانیتور رومیزی متوسط: بزرگتر از 992 پیکسل

مانیتور رو میزی بزرگ: بزرگتر از 1200 پیکسل

Administrator\files\UploadFile\Responsive_Web_Design_for_Desktop,_Notebook,_Tablet_and_Mobile_Phone.jpg

اجزای مختلف سایت را چگونه در این دستگاه ها نمایش دهیم؟

برای کنترل عرض اجزای مختلف سایت باید از max-width  و min-width استفاده کرد.

فرض کنید یک تگ با ID: mabnasitedesign در سورس کد سایت وجود داشته باشد. باید آن را به گونه ای قرار دهید که در هر شرایطی در مرکز صفحه نمایش  قرار گیرد و در موبایل هایی که سایز کوچیکتر از 767 پیکسل دارند تگ mabnasitedesign  متناسب  با ابعاد موبایل تغییر کند. برای این منظور میتوانید از کد زیر استفاده کنید:

} (media screen and (max-width: 767px@

       { ;mabnasitedesign { width: 100%; margin:0 auto#   

{

حال این کد را برای تبلت باز نویسی میکنیم با این تفاوت که میخواهیم فقط در سمت راست صفحه نمایش داده شود:

 } (media screen and (min-width: 768px) and (max-width: 991px@

       { ;mabnasitedesign {width: 150px; float: right# 

{

اکثر کسانی که در حوزه طراحی وب سایت فعالیت می کنند در ساید بار سایت از ID: right استفاده می کنند، شما نیز میتوانید از کد های بالا برای ساید بار استفاد کنید کافیست mabnasitedesign را به right تغییر دهید.




بازدید : 285
نویسنده : فرشته شکری

این روز ها مشاهده میکنیم که بسیاری از شرکت ها رو به نرم افزارهای موبایل افتاده اند و یا برخی از وب سایت ها مانند نت برگ، شیپور و... هر کدام برای سایتشان نرم افزار مخصوص به خود را دارند علت هم کاملا مشخص است فراوانی گوشی های هوشمند.

 حال این سوال پیش میآید که آیا نرم افراز موبایل بهتر است یا سایت ریسپانسیو؟ اصلا کدام یک از این ها مناسب حرفه و بیزینس شماست؟ آیا بهتر است شما به فکر طراحی سایت خود باشید یا طرحی نرم افزار خود تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید؟

تفاوت نرم افزار موبایل و سایت ریسپانسیو

Administrator\files\UploadFile\480_Bettina_NativeVsWeb.jpg

حتی خود گوگل نیز معتقد است که طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو بهترین گزینه ممکن برای انتخاب است. زیرا شما با طراحی سایت ریسپانسیو میتوانید محتوای جدید خود را به سادگی در دسترس کاربران قرار دهید و فقط یکبار هزینه میکنید. اما در برنامه موبایل شما باید بیشتر هزینه کنید و با یک برنامه نویسی انتخاب نمایید که هم بر IOS و یک هم بر Android  مسلط باشد اما باز هم همه ی گوشی های هوشمند را ساپورت نکرده اید (بلک بری، نوکیا و..). نرم افزار موبایل نیز خالی از لطف نیست  از جمله مزایای نرم افزار موبایل این است که کاربر حتی بدون اتصال به اینترنت میتواند از محتوای شما استفاده کنند. همچنین در نرم افزار های موبایل باید مرتبا ورژن جدید برنامه ی خود را در دسترس کاربران قرار دهید.




تعداد صفحات : 27
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 27 صفحه بعد