پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
DotNetNuke چیست؟
نوشته شده در شنبه 26 مهر 1393
بازدید : 546
نویسنده : فرشته شکری

نام دیگر ASP.net nuke می باشد. که یکی از cms های آماده است که برای طراحی سایت و مدیریت سیستم محتوا طراحی شده است. این برنامه همانگونه که در ASP.net nuke چیست مطالعه نمودید توسط  کمپانی ماکروسافت ارائه شده است و توسط جناب آقای شوان واکر طراحی شده است.

شما می توانید با مطالعه ASP.net nuke چیست، به طور کامل با این برنامه و با مطالعه تاریخچه ASP.net nuke چیست، با تاریخچه این برنامه آشنا شوید.

DotNetNuke چیست




تاریخچه ASP.net nuke چیست؟
نوشته شده در شنبه 26 مهر 1393
بازدید : 409
نویسنده : فرشته شکری
کمپانی Microsofe  که همگان در زمینه کامپیوتر با این شرکت آشنایی دارند، در سال 2002 اقدام به انتشار برنامه هایی نمود که می توانستد پرتالی باشند برای وب سایت های که با زبان ASP.net نوشته شده بودند؛ چند ماه بعد شخصی به نام شاون واکر shuan walker  که یکی از متخصصان فناوری اطلاعات بود، به کمک برنامه ویژال بیسیک اقدام به ویرایش این برنامه و تولید برنامه ای نمود که هم ویژگی های زبان ASP.net  باشد و هم خاصیت برنامه های nuke  را داشته باشد. یعنی کد باز داشته باشد و مثل  cms های آماده قدرت و امکانات مدیریت سیستم محتوا را در اختیار ما قرار دهد.

تاریخچه ASP.net nuke

ایشان سپس بعد از این کار برنامه  خود را در انجمن ASP.net قرار داد، که مورد استقبال فراوان برنامه نویسان آن زمان در زمینه طراحی سایت قرار گرفت. سپس کمپانی ماکروسافت نیز از طرح جناب آقای شاون واکر استقبال کرد و با استخدام ایشان در شرکت خود، این برنامه را تحت عنوان ASP.net nuke  یا  DotNetNuke در اختیار برنامه نویسان وب و کاربران اینترنتی قرار داد.

این برنامه امروزه  مورد توجه بسیاری از کاربران اینترنت برای طراحی سایت قرار گرفته است، که البته به دلیل استقبال زیاد از برنامه ای مثل ورد پرس و جوملا در ایران و ترجمه مقالات و آموزش های این برنامه و نبود آموزش کافی به زبان فارسی برای ASP.net nuke در ایران، زیاد مورد توجه قرار نگرفته است؛ وگرنه امانات کافی در حد سایر cms  های آماده را دارا می باشد.

ولی با توجه به علم طراحی سایت و اصول بهینه سازی سایت، و آمدن این برنامه های آماده و cms های رایگان، هنوز بهترین روش برای طراحی سایت، روش های طراحی حرفه ای سایت می باشد. حتی کمپانی ماکروسافت نیز در بسیاری از موارد این نکته را به کاربران خود تذکر داده است، که برای بهینه سازی سایت ها، بهتر است از روش های اصولی طراحی سایت استفاده نماییم.




آموزش ASP.net nuke
نوشته شده در شنبه 26 مهر 1393
بازدید : 421
نویسنده : فرشته شکری

کمپانی Microsoft  بعد از تولید چند cms  آماده و وجود رقیب برای خود در زمینه طراحی سایت، اقدام به طراحی برنامه ایی ساده و آماده برای طراحی سایت نمود.

ASP.net nuke چیست

البته این کمپانی که سازنده و ایجاد کننده برنامه و زبان برنامه نویسی تحت وب  ASP.net  می باشد، cms آماده ایی رائه نمود و نام آن را ASP.net nuke  نامید. البته نام دیگری که طراحان سایت در ایران به آن اختصاص دادند " دات نت نیوک " (DotNetNuke ) بود.

 Asp.net nuke  یک سیستم مدیریتی برای محتوا وب سایت ها می باشد. یک cms آماده می باشد که کمپانی ارائه دهنده آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. در طراحی سایت ها برای راحتی و سریع تر بودن ایجاد سایت از این cms های آماده استفاده می کنند. در طراحی حرفه ایی سایت ها استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا زیاد کارایی برای ما نخواهد داشت، زیرا ما قدرت افزودن ابزار های مختلف را به آن نداریم.

زبان ASP.net  امروزه قوی ترین زبان و برنامه برای طراحی سایت می باشد، که طراحی اصولی سایت ها و طراحی حرفه ایی سایت ها به وسیله این برنامه و زبان برنامه نویسی، نوشته می شود. و کمپانی ماکروسافت که تحت شعاع امر رقابت با شرکت های رقیب تصمیم به نشر نسخه ایی آماده برای طراحی سایت نمود، همیشه در کنار این برنامه، هشدارهایی نسبت به اینکه نقص ها و کمبود هایی در این cms  های آماده برای طراحی سایت وجود دارد، به کاربران خود داده است.

پس با توجه به این مسائل، بهترین راه و حرفه ایی ترین راه را برای طراحی سایت های خود بهتر است استفاده نماییم.




پردازش ابری( Cloud Computing ) چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 8 مهر 1393
بازدید : 429
نویسنده : فرشته شکری

در دنیای امروز با توجه به گستردگی حجم اطلاعات و گستردگی پردازش اطلاعات در حجم وسیع، نیاز به ابر کامپیوتر هایی می باشد.

درست است که در زمینه ی سخت افزار در حال پیشرفت عظیمی در جهان می باشیم، اما محققان دنیای کامپیوتر به فکر این می باشد که این منابع را در حد وسیعی، کوچک نمایند.

امروزه مفهومی با عنوان پردازش ابری در جهان مورد استفاده قرار گرفته است؛ که کمپانی های بزرگ در زمینه اینترنت با این تئوری که تمام اطلاعاتی که برای افراد جهان زیاد شخصی نمی باشند، به جای ذخیره و حتی پردازش بر روی سرورهای آن ها انجام شود.

شرکت google برای این امر مجموعه ی آفینس و چندین نرم افزار پردازش گر که زیاد توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، بر روی سرور های خود قرار داده است که کاربران بدون حتی نصب این برنامه ها می تواند به صورت رایگان از این برنامه ها استفاده نمایند، و حتی آنها را بر روی سرور های این شرکت ذخیره نمایند.

البته برای این ذخیره سازی نیز مبلغی را به عنوان اجاره آن فضا از کابران دریافت می نماید.

در واقع با این خلاقیت شرکت های کامپیوتری و طراحی سایت های جدید، بستر اینترنت هم جایگزین سخت افزار و هم نرم افزار و هم هارد دیسک ذخیره سازی ما شده اند و فقط کافی ست سیستم، حالا گوشی یا کامپیوتر و لپتاپ به اینترنت وصل شود، در این صورت ما می توانیم همه ی امکانات پردازش مورد نیاز را با فقط خرید یک فضا برروی سرور های نت، داشته باشیم.




میزبانی ابری چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 8 مهر 1393
بازدید : 418
نویسنده : فرشته شکری

این میزبانی جدیدترین نوع میزبانی وب می باشد که در دنیای امروز که به سمت پردازش ابری می رود، تبدیل به محبوب ترین نوع میزبانی شده است.

در این حالت ما دیگر نیاز به این نداریم که سرور ما به چه اندازه سرعت و پهنای باند قرار است ارائه دهد؛ ما هر زمان اگر به سرعت و پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشیم می توایم آن را از سرور گرفته (اجاره کنیم) و به پهنای باند خود اضافه نماییم، و بعد از استفاده آن را به سرور باز گردانیم.

این نوع میزبانی وب به ما این امکان را میدهد که در صورت شلوغی بیش از حد بازدید کنندگان در یک روز، وب سرور ما از کار نیفتد.

مثالی که میتوانیم برای این مورد بزنیم، زمان انتخاب واحد در دانشگاه ها می باشد که در چندین روز آخر هر ترم تعداد بازدید در لحظه بسیار زیاد می باشد که اغلب با این مورد مواجه شده ایم که سرعت بسیار پایین است.

راه حل این گونه سایت ها که فقط در مدت زمان اندکی دارای بازدید زیاد و پردازش زیاد بر روی اطلاعات خود هستند، استفاده از میزبانی ابری ست، زیرا باعث میشود از هدر رفتن منابع مالی برای اجاره سرورهای قوی تر خودداری کنیم.

نکته مهم این است با توجه به روز بودن این نوع میزبانی وب، ما در طراحی سایت خود می توانیم با تحقیق در این زمینه از این حالت میزبانی وب استفاده نماییم.




میزبانی خوشه ایی چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 8 مهر 1393
بازدید : 454
نویسنده : فرشته شکری

سایت از چندین سرور مختلف پشتبانی می شود. مثلا سایت google.com چندین سرور مختلف در نقاط مختلف جهان دارد، که به خاطر حضور بازدید کننده فراوان، یک یا حتی دو سرور کفایت حضور همزمان این تعداد کاربر را دارا نمی باشد. پس اینگونه سرور ها ایجاد شده اند که هر کابر را به نزدیک ترین و خلوت ترین سرور انتقال دهد.

این گونه سرویس را  که به صورت توزیعی  ارائه می شود در اصطلاح به این نوع میزبانی خوشه ایی می گویند که همان  mirror server که قبلا آن را توضیح داده ایم.

 




میزبانی رایگان وب چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 مهر 1393
بازدید : 410
نویسنده : فرشته شکری

بعضی شرکت های تجاری برای استفاده از مزیت گستردگی تبلیغات خود در شبکه ی اینترنت، اقدام به دادن فضاهای رایگان به کابران نموده اند. این شرکت ها در کنار فضا های آپلود و دانلود صفحات از تبلیغات خود یا تبلیغاتی که از شرکت های مختلف گرفته اند، استفاده می نمایند و برای خود از این طریق به جز تامین هزینه وب سرور، درآمد زایی نیز می کنند.

در طراحی سایت باید توجه داشته باشیم که اگر از این فضا ها برای وب سایت خود استفاده می نماییم، این شرکت ها تضمین در پهنای باند، پشتیبانی، پاک شدن اکانت در صورت استفاده نشدن و... ندارند.

ما اگر می خواهیم کار اصولی را در زمینه طراحی سایت انجام دهیم بهتر است با مطالعه دقیق مقالات موجود در سایت طراحی سایت sitedesign-co.com با مراحل این کار به طور کامل آشنا شویم و بعد با توجه به شرایط خود و سایتی که قرار است آن را راه اندازی کنیم، کارمان را آغاز نماییم.




wsp چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 مهر 1393
بازدید : 647
نویسنده : فرشته شکری

همانگونه که در مبحث دامنه گفتیم DNS نماد سازمانی بود که شرایط خرید دامنه و منحصر به فرد بودن آن را تامین می کرد؛ در زمینه میزبانی وب مفهوم به نام wsp  یا web servis provider (فراهم کردن سرویس میزبانی وب)  بوجود آمده است.

این بخص که به عنوان عنصر سوم در محتوای بخش های اینترنت معرفی می شود، وظیفه فراهم کردن شرایط و ضوابط حاکم بر اجاره فضاهای وب و میزبانی وب را بر عهده دارد.




mirror IP / server چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 مهر 1393
بازدید : 549
نویسنده : فرشته شکری

حالتی ست که همزمان اطلاعات برروی سروری دیگر که همان نسخه پشتیبان است کپی میشود و هزینه بالایی دارد چون به همان اندازه فضای اول باید فضا برای ذخیره اطلاعات داشته باشیم. و همچنین سایت از چندین سرور مختلف پشتبانی می شود. مثلا سایت google.com چندین سرور مختلف در نقاط مختلف جهان دارد، که به خاطر حضور بازدید کننده فراوان، یک یا حتی دو سرور کفایت حضور همزمان این تعداد کاربر را دارا نمی باشد. پس اینگونه سرور ها ایجاد شده اند که هر کابر را به نزدیک ترین و خلوت ترین سرور انتقال دهد.

این گونه سرویس را  که به صورت توزیعی  ارائه می شود در اصطلاح mirror server می گویند.

که یک سایت در این حالت ممکن است چندین IP  نیز داشته باشد.




dedicated server چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 مهر 1393
بازدید : 500
نویسنده : فرشته شکری

اگر ما سایتی که قرار است راه اندازی نماییم، بازدید آن بیشتر از حدی باشد که سرور های اشتراکی ارائه می دهند باشند و این امر باعث اختلال در بازدید از وب سایت ما می باشد، در طراحی سایت خود باید به این نکته توجه داشته باشیم که نیاز به ایجاد یک سرور اختصاصی برای سایت خود می باشیم.

در این حالت ما حتی خود به عنوان سرور، می توانیم فضای اضافی خود را به وب سایت های دیگر اجاره دهیم و  خودمان مثل یک شرکت اجاره میزبانی وب عمل نماییم. البته به شرطی که اختلالی برای وب سایت ما ایجاد نشود. ضمنا این امر ممکن است باعث شود امنیت اطلاعات ما به خاطر حضور یک وب سایت غریبه به خطر بیفتد، مگر اینکه ما خودمان قست ایجاد شرکتی در زمینه میزبانی وب داشته باشیم.

البته این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم با توجه به بالا بودن هزینه راه اندازی و نگهداری سرور، برای انجام این کار نیاز به مطالعه ی دقیق در زمینه میزبانی وب و دامنه داریم.