پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فایل html چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 20 آبان 1393
بازدید : 400
نویسنده : فرشته شکری

همانگونه که در تاریخچه وب سایت گفتیم در سال 91 از قرن بیستم میلادی شخصی به نام  " تیم برنزلی " با ابداع خود توانست اولین وب سایت را به نام خود ثبت نماید. ایشان را مخترع وب سایت می نامند . اما ایشان دو سال قبل در سال 89 میلادی توانسته بود فایل html را به مرتبه و شکل ساخت یافته تری برساند. در ادامه به تشریح بهتری از فایل های Html می پردازیم.

فایل html چیست

فایل های html فایل هایی هستند که در آن ما می توانیم در کنار متن، تصویر، صوت و سایر پسوند های مختلف را به طور ترکیبی داشته باشی و بین آن ها توسط لینک، پیوند ایجاد نماییم.

این فایل ها دسترسی ما را به منابع در کنار هم بسیار ساده کرده است، و باعث شده که ذخیره کردن بسیاری از اطالعات که نیاز به در کنار هم بودن متن و تصویر و... را دارند، کاری سهل و آسان شود. مانند ذخیره کتابی که قرار است هم متن داشته باشد هم تصویر.

این فایل ها به گونه ایی طراحی شدند که یک فایل و پسوند مشترک و جهانی باشند برای قرار دادن فایل ها بر روی بستر جهانی اینترنت، که نوشتن آن یک چارت مشخص دارد که با آن در بخش آموزش html میتوانید آشنا شوید. توضیحات کامل و کافی درباره نوشتن و ایجاد این فایل ها را با کلیک در اینجا مطالعه فرمایید.




تاریخچه وب سایت چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 20 آبان 1393
بازدید : 393
نویسنده : فرشته شکری

در سال 91 از قرن بیستم میلادی شخصی به نام  " تیم برنزلی " با ابداع خود توانست اولین وب سایت را به نام خود ثبت نماید. ایشان را مخترع وب سایت می نامند . اما ایشان دو سال قبل در سال 89 میلادی توانسته بود فایل htmlرا به مرتبه و شکل ساخت یافته تری برساند.

گرچه فایل های html که یک فایل ترکیبی ست، که شامل چندین فایل دیگر در یک فایل می شود، در دهه ی 60 قرن بیستم میلادی توسط دو محقق و استاد دانشگاه به جهانیان ارائه شده بود.

ولی " تیم برنزلی" با تکمیل تحقیقات گذشته و ارائه یک صفحه بر روی بستر نت که همگان بتوانند آن را تماشا کنند، نام خود را به عنوان مخترع وب سایت ثبت نمود.

در زمان حال این وب سایت ها به سطح بالایی رسیده اند و در زندگی های روزمره ما تاثییر گذار نیز شده اند.

امروزه طراحی سایت یک شغل پر درآمد شده است؛ وب سایت ها نیز مکان مناسبی برای تجارت و تبلیغ های تجاری ایجاد کرده اند.

شرکت گسترش و پردازش مبنا که در طراحی سایت فعالیت دارد امروزه در ایران یکی از بهترین شرکت های طراح سایت در داخل کشور می باشد که آدرس وب سایت این شرکت : sitedesign-co.com  که ما می توانیم از طریق این سایت و مقالات این شرکت اطلاعات خوبی در ضمینه نت و وب سایت بدست آوریم؛ همچنین نمونه کارهای طراحی سایت هایشان می توانند مدل خوبی برای ما برای کار در این زمینه باشند.




وب سایت چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 20 آبان 1393
بازدید : 406
نویسنده : فرشته شکری

در حدود دهه ی 90 قرن بیستم میلادی باتوجه به گسترش میزان استفاده از ابزار دیجیتالی و فایل های دیجیتالی مفهومی به نام html به وجود آمد، که در مقاله html  چیست می توانید به طور کامل با این مفهوم آشنا شوید. در تعریف کلی این فایل ها، انواعی بودند که شامل هم متن هم تصویر و هم صوت و... می شدند.

امروزه این گونه فایل ها گسترش یافتند و مفهومی به نام سایت و وب سایت به وجود آمده است.

وب  سایت ها شامل انواع فایل ها بر روی شبکه جهانی اینترنت می باشند، که ابراز مناسبی برای ارتباط با سایر کاربران به روشی سریع و لحظه ایی و همچنین اشتراک  فایل ها و مطالب، با آنها می باشد.

وب سایت چیست

در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامیده میشود، وب سایت ها مهمترین رسانه بعد از تلوزیون می باشند که با پیشرفت سریع کمپانی های طراحی سایت، حتی وب سایت ها در سالهای اخیر برای بسیاری از مردم جهان تبدیل به رسانه اول شده اند.

برای مثال بسیاری از مردم جهان دیگر روزنامه نمی خرند و از طریق وب سایت ها، آنها را مطالعه می کنند.

بسیاری از خرید ها از طریق وب سایت ها انجام می شود.

بسیاری مردم کتاب های مورد علاقه را از طریق وب سایت ها تهیه و مطالعه می کنند.

حتی ارتباط مردم با هم از طریق بسیاری از وب سایت ها مانند Facebook.com و ابزار های چت که از طریق وب سایت ها مانند وایبر و واتس آپ و لاین و... ؛ امروزه حتی ما زحمت انجام بسیاری از سفر ها را به خود نمی دهیم و به این ارتباط مجازی از طریق اینگونه وب سایت ها بسنده می کنیم.




آیا ASP.net nuke نسخه فارسی دارد؟
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 415
نویسنده : فرشته شکری

جواب این سوال بلی می باشد. انجمن و سایت IranDNN.ir این برنامه و امکانات مدیریتی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

نسخه فارسی ASP.net nuke

شما می توانید با مراجعه به این سایت نسخه فارسی این cms  آماده را دانلود کنید و از آن استفاده نمایید.

استفاده از نسخه فارسی این برنامه برای ما فارسی زبانان، این امکان را می دهد که به طور کامل بتوانیم از امکانات این برنامه برای طراحی سایت و مدیریت سایت خود استفاده نماییم.

پس بهتر است به جای نصب این برنامه به زبان لاتین به دنبال نسخه فارسی ASP.net nuke باشیم و از آن استفاده نماییم.




ویژگی های ASP.net nuke چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 398
نویسنده : فرشته شکری

هر برنامه ایی ویژگی های بارزی دارد، که این ویژگی ها باعث محبوب شدن این برنامه در بین کاربران می شوند.

این ویژگی ها و قابلیت ها به کاربران اجازه استفاده از امکانات این برنامه را به نحو احسن می دهند. اگر ما قصد استفاده از برنامه های مختلف را داریم، بهتر است همیشه ویژگی ها و امکانات و معایب یک برنامه را مطالعه نماییم و سپس به سمت استفاده از آن برویم.

برخی از ویژگی های ASP.net nuke که به کمک آن می توانیم طراحی سایت را انجام دهیم و وب سایت را مدیریت و بروز رسانی کنیم، را در ذیل با هم مرور می نماییم.

  • مدیریت آسان
  • سهولت نصب
  • نصب و انقال ساده بر روی میزبان و فضای وب
  • کاملا توسعه پذیر و قابل پیشرفت
  • تحت لیسانس BSD-style
  • امنیت بالا
  • قابلیت سفارشی سازی
  • قابلیت کاربر پسند بودن
  • قابلیت بومی سازی
  • پشتیبانی آسان

ویژگی های <a href='/tag.php'></a> ASP.net nuke




قابلیت انعطاف پذیری ASP.net nuke چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 418
نویسنده : فرشته شکری

این cms با تمام محیط های برنامه نویسی تحت وب سازگار است، همچنین از تمام پایگاه داده ها نیز پشتیبانی می نماید.

همچنین خاصیت و قابلیت،  توسعه و بروز رسانی دارد و هر زمان می توان آن را توسعه داد و امکانات این برنامه را بروزرسانی نمود. این مزیت ها و قبلیت ها را جز ویژگی های توسعه این برنامه می نامند و اصطلاحا این خاصیت را انعطاف پذیری می گویند.

این ویژگی مزیت مهمی ست که یک برنامه باید داشته باشد، وگرنه به زودی به فراموشی سپرده خواهد شد. 

قابلیت انعطاف پذیری ASP.net nuke