پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
نوشته شده در دو شنبه 30 آذر 1394
بازدید : 269
نویسنده : فرشته شکری

برای این امر ابتدا باید علم این را داشته باشیم که در طراحی سایت خود روش هایی را به کار ببریم که باعث جذب مخاطبان بیشتر شود؛ البته نکته مهم در جذب مخاطب این می باشد که باید مخاطبان و بازدید کنندگان وب سایت دلیل بازدیدشان از وب سایت ما، برای کسب اطلاعات در زمینه محصولات و خدمات شرکت ما باشد، زیرا بازدید کننده های که فقط یکبار وب سایت ما را بازدید کنند زیاد برای ما موثر نخواهند بود؛ چون هدفی غیر از بازدید از وب سایت ما را داشتند.

پس باید روش های بهینه سازی سایت قبل و بعد از طراحی آشنا باشیم. بهترین کار در این زمینه سپردن کار طراحی سایت به شرکت های طراحی سایت با تجربه از جمله شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد.

روش کار به این صورت است :

ابتدا ما باید یک دامنه و آدرس اینترنتی که در بحث دامنه (Domian ) با آن آشنا شدیم، ثبت نماییم که با نام شرکت همخوانی داشته باشد و خلاصه ای مناسب و نامی با آهنگ که در ذهن ماندگار باشد.

سپس باید محلی برای ذخیره اطلاعات در فضای وب که در بحث میزبان وب ( host) با آن آشنا شدیم، ایجاد نماییم.

در مرحله بعد باید به سراغ طراحی سایت زیبا با قالب گرافیکی مناسب و جذاب برویم، زیرا وب سایت در نمای اول حکم ویترین شرکت ما را دارد. و البته تمام نکات بهینه سازی سایت را در طراحی آن رعایت نماییم.

حالا باید محتوای که قرار است به مشتری ارائه شود در وب سایت به صورت روزانه ثبت نماییم. مهمترین نکته در ثبت محتوای وب سایت، ثبت کلماتی می باشد که زمینه کاری ما حول آن کلمات می چرخد. در مبحث بهینه سازی سایت می توانیم با این موارد آشنا شویم. در بهینه سازی سایت هم طراحی مناسب نیاز می باشد و هم  محتوای مناسب، به این بحث سئو نیز گفته می شود.

بعد از انجام دادن این سه مرحله باید بتوانیم توسط تبلیغات و محتوا و دریافت اعلائم و نشانه های معتبر مانند e نماد (ای نماد) اعتماد مشتریان خود را جلب نماییم.

نکته بعد ایجاد یک راه آسان برای پرداخت الکترونیک می باشد، این کار نیز می تواند تاثیر زیادی در انتخاب وب سایت ما به عنوان فروشگاه اینترنتی برای مشتریان باشد.

در آخر هم باید بتوانیم تبلیغات خود را در بیشترین حد ممکن در سراسر جهان انجام دهیم و نام برند و شرکت خود را از طریق نت جهانی کنیم. زیرا تجارت الکترونیک دیگر محدودیت جغرافیایی ندارد و بازار ما می تواند جهانی باشد. گرچه برای این امر باید زیرساخت ها آن را نیز دارا باشیم و شرکت دارای امور بین الملل و متخصصان ارتباطات خارجی باشد. همچنین محصولات ما نیز باید توانایی جهانی شدن را نیز داشته باشد. 




قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
نوشته شده در دو شنبه 30 آذر 1394
بازدید : 262
نویسنده : فرشته شکری

همانگونه که در تعریف بازاریابی اینترنتی عنوان کردیم، بازاریابی اینترنتی دانستن راز کسب درآمد و جلب نظر مشتری و پیدا کردن بازار هدف برای محصولات از طریق وب سایت می باشد. در این راه ما باید قواعد و راهکار ها و تجربیات گذشته  را برای داشتن یک عملکرد خوب بدانیم و مطالعه کرده باشیم.

مثلا ما باید هنر این را داشته باشیم که از طریق وب سایت و دریافت نظرات و نظر سنجی سلیقه مردم را بتوانیم شناسایی کنیم؛ و یا هنر این را داشته باشیم که بتوانیم محصولات خود را به طوری در وب سایت خود معرفی کنیم که انگار ما عرضه کننده بهترین محصول در این زمینه می باشیم.

همیشه باید در تبلیغات خود بر ارزش کالای تاکید داشته باشیم، نه قیمت کالای خود؛ زیرا بسیاری از مشتریان به دنبال کیفیت کالا می باشند.

در طراحی سایت خود مهمترین نکته ایی که ما را در شناسایی نیاز های بازار کمک می کند و همچنین ارتباطات ما را با مشتریان ببیشتر خواهد کرد، ایجاد صفحات نظرات است، صفحات نظراتی که حتما در ثبت آن مشتری ایمیل و یا شماره تلفنی ثبت نماید، تا به کمک ثبت این مشخصات بتوانیم در آینده محصولات خود را هدفمند و به مشتریان علاقمند آن محصول، معرفی و تبلیغ نماییم.

تمام این هنرها و راهکارها در ده قاعده کلی عنوان می شود.

این قواعد عبارتند از:

  1. تاکید داشتن بر ارزش کالا نه قیمت.
  2. رفتاری حرفه ای  لازمه ی موفیقت می باشد.
  3. گستردگی تبلیغ را کنار گذاشته و به دنبال تبلغ هدفمند بر روی بازار خاص محصولات خود باشیم ( مسلسل را کنار گذاشته و با یک سلاح دوربین دار، مشتریان خود را هدف بگیریم).
  4. وب سایت خود را در زمینه ابزار بازاریابی مسلح نماییم ( بخش ثبت نظرات، ثبت مشخصات کاربران و شماره تماس و ایمیل آنها هنگام خرید و بازدید).
  5. فقط در وب سایت بدنبال معرفی و تبلیغ محصولات نباشیم، باید قسمتی برای اعلام نظرهای و حرف های آزادانه مشتریان در طراحی سایت خود، ایجاد نماییم.
  6. در بازاریابی خود شناخت و دانایی داشته باشیم ( یعنی ابتدا اول شرکت و سازمان خود و محصولات تولید شده و ارائه شده خود را بشناسیم، سپس نسبت به خریداران نیز قبل از معامله و حتی قبل از معرفی محصولات شناخت پیدا نماییم).
  7. برای کار خود چشم انداز و هدف داشته باشیم.
  8. توانای ارتباط با مشتری و مصرف کننده را در وب سایت مثلا با ابزار چت آنلاین، ایجاد نماییم.
  9. ذهنیت مشتریان را نسبت به محصولات خود، ذهنیت مثبت نماییم؛ نه اینکه بخواهیم به طور گسترده محصولات را معرفی نماییم.
  10. و در آخر مهمترین نکته ایی که باید بدانیم این است که، فروش آغاز راه است و نه پایان آن ( صرفا کار ما با فروش به پایان نمی رسد، ما می توانیم آن مشتری را تا آخر راه مشتری خود نماییم و همچنین می توانیم با ایجاد تماس با او و پرسیدن رضایتمندی او از محصول، مشتری را به خود جذب و او را تبدیل به تابلو و بیلبوردی تبلیغاتی برای محصولات خود نماییم).

 ضمنا تمام این نکات به این بستگی دارد که ابتدا در طراحی سایت خود تمام موارد بهینه سازی سایت را رعایت کرده ایم یا نه! پس از شما میخواهم مطالب بهینه سازی سایت را ابتدا مطالعه نمایید و سپس با قواعد عنوان شده به دنبال رونق بخشیدن به کسب و کار خود باشیم.




کمپین برند سازی چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 17 آذر 1394
بازدید : 255
نویسنده : فرشته شکری

در دنیای بازاریابی اینترنتی و بازاریابی جهانی، برای شرکت های معتبر و شرکت های جهانی هدف فقط جذب مشتری برای یک فروش نمی باشد. امروزه شرکت های معتبر به دنبال بدست آوردن مشتریان و مخاطبان وفادار می باشند. مشتریانی که بعد از خرید از ما برای خرید های دوباره و خدمات کالای خریداری شده، فقط و فقط به طرف شرکت ما جذب شوند.

برای این کار افراد متخصصی در کنار هم جمع شدند تا بتوانند مسائل مربوط به جذب و حفظ مشتری را در کنار شرکت ها مطالعه، و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

یکی از راهکارهای که این متخصصان به آن رسیده اند، که در جذب مخاطبان و جذب مخاطبان وفا دار بسیار تاثیر گذار است، برند سازی می باشد.

برای این منظور و برای اینکه بتوانیم یک نام را به عنوان برند در جهان معرفی کنیم، جامعه از متخصصان بازاریاب و متخصصان علوم مختلف در کنار هم جمع شده اند که به این جمع و این شرکت به وجود آمده، کمپین برند سازی می گویند.

متخصصانی گوناگونی در این کمپین برند سازی در کنار هم جمع شده اند، از جمله متخصصان زبان ها و گویش های مختلف جهان، که حتی بر روی تلفظ یک نام و یک برند کار می کنند که در تمام زبان های زنده ی دنیا یکسان باشد. متخصصانی بر روی تاثیر جلوه تصویری یک برند مطالعه انجام می دهند، تا تاثیر گذار ترین شکل و آرم را برای ما بسازند.

تمام این فعالیت ها در کمپین های برند سازی انجام می شود تا یک برند به وجود آید. 

در جهان ارتباطات امروز طراحی سایت ها کمک شایانی در زمینه برند سازی و جذب مخاطبان به ما کرده است، که ما از طریق وب سایت خود و طراحی سایتی که در آن اصول بهینه سازی سایت رعایت شده است می توانیم به معرفی برند خود در جهان به موفقیت دست پیدا نماییم.




مزیت های برند سازی چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 17 آذر 1394
بازدید : 261
نویسنده : فرشته شکری

اگر ما برای نشان تجاری خود بتوانیم برند سازی انجام بدهیم و برند شرکت ما در ذهن مردم ماندگار شود مزیت های فراوانی خواهد داشت. مهمترین آن این می باشد که شرکت ما مشتریان وفادار خود را پیدا می نماید و خود آنها برای شرکت ما نماد تبلیغات خواهد شد.

مزیت برند سازی

در اینجا 5 مزیت عمده برند سازی را برای شما عنوان می نمایم :

  • اعتبار شما را تایید نموده و افزایش می دهد: داشتن یک نام تجاری که برند سازی شده است خود دلیل اعتبار برای شرکت ما می باشد.
  • برند باعث می شود مشتریان به راحتی شما را تایید کرده و محصولات شما را خریداری نمایند.
  • تعداد مشتریان وفا دار به شما را افزایش می دهد.
  • باعث ایجاد شناخت در بین مشتریان شده و ارتباط حتی عاطفی بین شرکت شما و محصولات شما با آنها برقرار خواهد شد.
  • پیام و شعار شما را به خوبی در بین مخاطبان انتقال خواهد داد.

در طراحی سایت های خود برای انتخاب نام دامنه و نام وب سایت خود می توانیم با نکات برند سازی  و همچنین بهینه سازی سایت، نامی انتخاب نماییم که در آینده ای نزدیک بر سر زبان ها خواهد افتاد.

کافی ست برای بهترین بودن فقط از امروز شروع نماییم. زیگ زیگلار




انواع برند سازی را نام ببرید؟
نوشته شده در یک شنبه 15 آذر 1394
بازدید : 248
نویسنده : فرشته شکری

برای برند سازی امروزه دسته بندی های مختلفی ارائه کرده اند، که معتبر ترین دسته بندی برند سازی عبارت است از :

  1. برند سازی دیجیتال: مهمترین نوع از برند سازی می باشد که می توانیم از طریق طراحی سایت به این هدف برسیم. البته باید طراحی سایت ما به گونه ای باشد که تمام روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد. وگرنه موتور های جست و جو نمی توانند ما را شناسایی نمایند. علم طراحی سایت امروزه کمک بزرگی به ما در تجارت الکترونیک و جذب مخاطب و مشتری نموده است، همچنین توانسته با استفاده از گستره ی زیاد مخاطبانش کمک بزرگی به کمپین برند سازی، در ایجاد یک برند نماید.
  2. برند سازی از طریق مشارکت : که می توانیم با مشارکت با برند های بزرگ و قدیمی به هدف برند سازی برای شرکت خود دست یابیم.
  3. برند سازی کشوری: در این نوع برند سازی هدف جذب توریست برای یک کشور می باشد. به معنای عام تر می توانیم بگوییم برند کردن نام یک کشور در یک زمینه ی خاص، مثلا نام کشور ایتالیا را همگان در جهان امروز با آثار هنری هنرمنداش می شناسند، و یا کشور عزیزمان ایران را با بناهای تاریخی فراوان خود در جهان می شناسند.
  4. برند سازی شخصی: در این برند سازی یک فرد و شخص را به عنوان یک چهره ی شاخص در زمینه فعالیت خود شناخته خواهد شد، مثلا بازیگری و تخصص علمی و... ، که این کار باعث ایجاد شهرت برای فرد و جذب مخاطب و مشتری بیشتر برای فعالیت او نیز خواهد شد
  5. برند سازی علّی: برند سازی برای موسساتی می باشد که منجر به اعمال خیر خواهانه می شود، مثل موسسه محک که امروزه در بسیاری از نقاط سطح شهر نام آن را شنده ایم و به انجام امور خیر خواهانه می پردازد.



بازدید : 245
نویسنده : فرشته شکری

Content Marketing یا بازاریابی از طریق محتوا یکی از جدیدترین روش های برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان است. برخی از برندها به جای آن که برای نمایش تبلیغات خود در سایت های اینترنتی دیگر هزینه کنند به بازاریابی محتوا رو آورده اند. بودجه ای که برای ساخت و نمایش تبلیغات اینترنتی اختصاص دهده بودند را صرف ساخت و طراحی سایت کرده و عده ای را برای جمع آوری مقالات ویا استخدام متخصص برای پاسخگویی به مشتریان می کنند.

بازاریابی محتوا چیست؟

یعنی ساخت و انتشار انواع گوناگون محتوایی مانند محتوای متنی، تصویری و یا ویدئویی مرتبط با حوزی فعالیت به منظور جذب، تصاحب و درگیرنمودن جامعه با هدف خلق ارزش از جامعه.

شما هم اکنون در بازاریابی محتوایی شرکت طرح و پردازش مبنا قرار گرفته اید! به عبارت دیگر شرکت طراحی سایت مبنا تلاش کرده است با تولید محتوای با ارزش و مرتبط به سایت و طراحی سایت با طراحان سایت و وب سایت نویسان جامعه ارتباط موثری برقرار کند و این یک نمونه ی دقیقی از بازاریابی محتوا است.

اگر زمینه ی فعالیت شما در زمینه ی طراحی سایت است شما نباید در زمینه ی هنرهای رزمی محتوا تولید کنید. چرا که هیچ ربطی به هم ندارند و تمام هزینه ای که برای بازاریابی محتوا کرده اید بدون هیچ ثمره مثبتی از بین خواهد رفت.

برند همراه اول سایتی برای خود راه اندازی کرده و در حوزه ی فعالیت خود محتوا تولید می کند. به این ترتیب جدا از آن که اشتغال زایی شده تعداد مطالب بیشتری به نام همراه اول در اینترنت پخش می شود.

وب سایت ninisite نیز مثال دیگری از بارزاریابی محتوا است. در این سایت بخوبی از این بازاریابی استفاده کرده اند و مادران وپداران می توانند از آن ها بهره ببرند. در این سایت قسمت هایی برای تبادل نظر، پرسش و پاسخ و کلوب وجود دارد که بسیاری از کاربران می توانند پاسخ و نیاز های خود را در همین کلوب و پرسش و پاسخ بدست بیاورند.

سایت دیگر کلوپ مشتریان سایت شرکت ویتانا است. این سایت به غیر از تولید محتوا به پرسش و پاسخ می پردازد. مادرها سوالات خود را مطرح می کنند و متخصصین به آن ها پاسخ می دهند. از طرفی برای نام متخصصین بر سر زبان ها می افتد و بر تعداد مراجعه کنندگانشان اثر مثبت خواهد داشت.

از جمله شرکت های دیگر که از این تکنیک استفاده می کنند شرکت ماکروسافت است این شرکت بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را صرف این شیوه ی نوین می کند.

 

5 نکته برای شروع بازاریابی محتوا

1.شروع ابزاریابی با محتوا: نقطه ی شروع وب سایت خودتان است. وب سایت هر شرکتی مکانی است که مشتریان بار ی جستجو اطلاعات به آن مراجعه می کنند. پس از کامل بودن اطلاعات مطمئن شوید.

2.اطلاعاتی را تولید کنید که پوشش عمومی داشته باشد: بهتر است برای خریدن زمان از بانک اطلاعاتی و یا کتابخانه مقلات آموزشی و پژوهشی استفاده کنید. در هنگام ویرایش و تدوین نیاز های مشتریان را مد نظر داشته باشید. و قسمت هایی را که مشتری را از خرید منصرف می کند را پاک کنید.

3.تدوین سوالات و پاسخ ها برای ایده سازی محتوا:در بازاریابی محتوا باید به مشتری بینش و اطلاعاتی را که نیاز دارند عرضه کنیم. بطور مثال شرکت طراحی سایت مبنا با بارگذاری مقاله ها و ویدئو ها برنامه نویسیHTML آموزش می دهد.

4.برای بازاریابی محتوا اول یک وب سایت و سپس یک وبلاگ ایجاد کنید: پس از تولید محتوا وبلاگ نویسی را آغاز کنید. برای بازاریابی محتوا شما باید از SEO استفاده کنید و وبلاگ را بر روی سایت میزبانی کنید. بطور منظم سایت شما باید به روز شود تا برای کاربران و مشتریان مطالب تازه برای مطالعه وجود داشته باشد. لینک وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

5.به اصول گرامری و تلفظی دقت کنید: محتوا باید دارای ادبیات صحیح و دارای ساختار و ویرایش مناسب، خوانا و گویا باشد. غلط تایپی و گرامر ضعبف مخاطبان را از خواندن باز می دارد.




Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
نوشته شده در دو شنبه 9 آذر 1394
بازدید : 247
نویسنده : فرشته شکری

در بازاریابی اینترنتی معیارهایی برای سنجش بازاریاب به موتورهای جستجوگر وجود دارد که یکی از آن ها Dwell Time است.

Dwell Time یعنی مدت زمانی که کاربر پس از جستجو وارد صفحه ای می شود و دوباره به موتور جستجوگر باز میگردد. به بیان ساده تر مدت زمانی که کاربر در صفحه اقامت می کند.بازگشت کاربر از سایتی به موتور جستجوگر نشان دهنده آن است که سایت رجوع شده از لحلظ کیفیت محتوا و یا طراحی سایت مناسب و مفید نبوده است هر چه  مقدار این معیار کمتر باشد به منزله ی این است که با سایت ضعیفتری مواجه هستیم و نمره منفی برای سئو آن سایت محسوب می شود.

یک معیار دیگری به نام Bounce Rate وجود دارد . این معیار نرخ خروج کاربر را پس از ورود محاسبه می کند. به بیان دیگر کاربر وارد سایتی شده بودن آنکه از صفحات دیگری از این سایت مطالعه کند از آن خارج می شود. این معیار به صورت درصدی نمایش داده می شود و هرچه این معیار کمتر باشد نمره مثبتی برای سئو آن سایت به حساب می آید.

آمار معیار Bounce Rate را می توان در سرویس آمار بازدیدکنندگان آنالیتیکس گوگل مشاهده نمود. گوگل این اطمینان را داده است که کسانی از خدمت آنالیتیکس بهره می برند از اطلاعاتی که در سایتشان قرار دارد (تولید محتوا) برای تعیین رتبه و قراردهی در نتایج جستجو بی تاثیر قرار دهد و برای این دسته افراد دستورهای جداگانه ای تعریف کرده و بر اساس آن ها تصمیم گیری میکند.

با توجه به مطالب گفته شده تنها معیار بسیار مهم برای موفقیت سئو هر سایتی در اصل رضایت کاربر از سایت می باشد. باید سایت خود را از چشم کاربر ببینم و در آن محتویات و اطلاعات با ارزش و مفید قرار دهیم. وبلاگ نویسی برای بروز رسانی فراموش نشود! و تمام تمرکز خود را روی کلید واژه ها نگذارید و ولی از آن و ارتقا در رتبه موتور جستجوگر غافل نشوید.




مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
نوشته شده در دو شنبه 9 آذر 1394
بازدید : 251
نویسنده : فرشته شکری

دو راه افزایش ترافیک سایت داریم:

 تبلیغات و دیگری تولید محتوا می باشد که هر کدام هزینه ی مختلفی دارند. در این مطلب هزینه ی این دو روش را بررسی می کنیم.

اکثر افراد تمایل دارند به صورت قدیمی و سنتی تبلیغات خود را انجام دهند چرا که از بازاریابی درون گرا هیچ آگاهی ندارند. هنگامی که شما بر روی تبلیغی کلیک می کنید و به صفحه ی پیوندها وصل می شوید نمره کیفیت کاهش می یابد. نمره کیفیت مضربی از 10 است که بر اساس ارتباط کلید واژه های انتخابی صفحه فرود، تعداد دفعات کلیک بر روی متن تبلیغ و ...است تعیین می شود و بر هزینه های تبلیغی گوگل تاثیر می گذارد.

 

حال هزینه تبلیغات گوگل را با تولید محتوا مقایسه می کنیم:

برای مثال هر مطلب تخصصی تولید شده برای شما 75000 تومان باشد. اگر خواهان تبلیغات در گوگل هستید برای هر کلیک باید 50 سنت پرداخت نمایید. با فرض اینکه قیمت دلار 3000 تومان باشد به ازای هر کلیک 1500 تمام برای شما هزینه ایجاد می کند بطور ساده تر به مقدار 75000 تومان در گوگل تبلیغلات انجام دهید فقط 50 کلیک رای شما ثبت خواهد شد.به نظر شما آیا متن تبلیغی ایجاد شده برای وبلاگ ویا سایت شما و اشتراک آن در شبکه های اجتماعی کمتر از 50 کلیک برای شما به همراه خواهد داشت؟

مسلما تعداد کلیک در بازاریابی محتوا بیشر خواهد بود چرا که متن در وبلاگ باقی خواهند ماند و تاریخ انقضا ندارد و مدام در گوگل جستجو و یافت می شود و کاربران با کلیک بر روی آن وارد سایت شما می شوند.




بازدید : 245
نویسنده : فرشته شکری

بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !

بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است ! محتوای عالی به تعریف یک سازمان و اتصال آن به مشتریان بالقوه و شرکا کمک می کند- اما در ابتدا، باعث تعامل آن با مخاطبان می شود.

من یک استاد زبان انگلیسی دانشگاه هستم و به یک نویسنده حرفه ای تبدیل شده ام، بنابراین به جرات می توانم بگویم که بخش اعظم زندگی حرفه ای خود را صرف فکر کردن برای نوشتن کرده ام. من به خوبی از سختی نوشتن یک متن خوب آگاهی دارم. برای ایجاد محتوای خوب ، من نویسندگان را به تمرکز بر روی دو اصل اساسی تشویق می کنم: نوشتن برای مخاطبان خود ، و تجدید نظر در پیش نویس.

برای مخاطبان بنویسید

محتوای خوب برای مخاطبان آن دارای ارزش است. این ارزش، چه آموزنده باشد، چه قانع کننده و یا سرگرم کننده، همان چیزی است که الهام بخش خوانندگان برای به اشتراک گذاشتن یک مقاله یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن سازمان است. موثر ترین راه برای نوشتن مطالبی که ایجاد ارزش برای مخاطبان می کند تمایل به خدمت صادقانه برای خواننده است.

مانند نویسندگان، ما نیز معمولا سرمان در کار خودمان است. این قابل فهم است: کشف آنچه که ما بدون اضافه کردن المان های دیگر به موضوع در حال تلاش برای گفتنش هستیم به اندازه کافی سخت است. اما ایجاد محتوا فقط شامل بیان نیست بلکه یک عمل ارتباطی است.

مخاطبان، در هنگام نوشتن مطالب فوری یک عنصر خیلی مهم هستند. نویسنده و پیام مطلب باید تابع مخاطب باشند به این معنا که هر دو نویسنده و پیام باید برای خدمت به نیاز خواننده شکل پیدا کنند. پیام می تواند بدون از دست دادن مخاطب خود چالش برانگیز و یا بحث برانگیز باشد اگر از منظر مخاطب گرا نوشته شده باشد.

برای حفظ مخاطبان خود، در پیش نویس خود تجدید نظر کنید

برای بسیاری- از جمله برای من - تلاش برای فکر کردن از دیدگاه خواننده (بازدید کنندگان) هنگام نوشتن پیش نویس اولیه خیلی لازم است. به همین دلیل، برای نویسندگان موفق، اهمیت مشاهده و تجدید نظر، مساوی با تهیه پیش نویس است.
منظور از تجدید نظر، غلط گیری از متن نیست(هر چند که این موضوع نیز مهم است ). منظور تجزیه و تحلیل استراتژی بلاغی یک مقاله از نظر خواننده و توجه به این موضوع که چگونه یک بخش، پاراگراف، جمله و هر کلمه می تواند برای مخاطب بهتر به نظر بیاید.

حقیقت این است که حتی جالب ترین محتوا نیز روی لبه چاقو قرار دارد: همان اینترنت شگفت انگیزی که خوانندگان را برای خواندن مقاله شما را از سراسر جهان جمع می کند، پر از چیزهای دیگر برای خواندن و تماشا کردن است، و حواس مخاط ب را به صورت واضحی پرت می کند . مهم نیست که محتوای یک قطعه چقدر با ارزش است، اگر مشخص نباشد، مبهم، و یا دارای اطناب باشد، خواننده خود را از دست می دهد.

بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !

در تجدید نظر برای مخاطبان خود راهنمایی ارائه دهید

من چک لیست زیر را برای کمک به نویسندگان برای تجدید نظر در کار خود آماده کرده ام. در حالی که "نوک کوه یخ" کلیشه ای به نظر می رسد، این پیشنهادات به توسعه طرز فکر مخاطبان درباره نوشتن بسیار مشکل محتوای خوب کمک خواهد کرد.

1. بازگشت مقیاس گذاری را در نظر بگیرید. نتایج بسیاری از پست ها دارای جزئیات کمتر و کلیات بیشتر هستند. به جای 10 راهنمایی، شاید بهتر است 5 تا از بهترین ها را انتخاب کنید و از فضای اضافی برای بیان شواهد، مثالها، یا جزئیات استفاده کنید.

2. آرایش مقاله را بررسی کنید. آیا نکته اصلی این مقاله به وضوح در جایی قرار دارد که به راحتی قابل جستجو کردن باشد؟ بهترین محل برای نکات اصلی مقاله در پایان مقدمه است. محل های خوب دیگر برای نکات اصلی در آغاز و پایان آن است. (هشدار به موقع : مقالاتی که نکات اصلی را در پایان قطعه ذخیره می کنند باید مواظب سازمان دهی زیرین باشند.) آیا نکات تابع در موثر ترین نظم قرار گرفته اند، و یا بهتر است دردنباله های مختلف برای خواننده قرار بگیرند؟

3. ترتیبی از پست های واضح اضافه کنید. سرفصلها بزرگ هستند، اما جایگزین جملات سرفصل که در بر دارنده موضوع پاراگراف هستند، نمی شوند. چگونگی ارتباط هر جمله بر جمله قبل و بعد آن را نیز در نظر بگیرید.. آیا استفاده از کلماتی چون "علاوه بر این،" "بنابراین،" و یا "از سوی دیگر" برای خواننده مفید است؟

4. هنگام استفاده از نظر خوانندگان، مراقب باشید. عباراتی مانند "اکثر مردم موافق هستند که ..." و یا "همانطور که همه ما می دانیم ..." بیشتر شبیه ایجاد یک فاصله بین خواننده و نویسنده است تا ایجاد یک اجماع. "شما" پر مخاطره ترین ضمیر برای استفاده است، زیرا اغلب در متن هایی استفاده می شود که بیانگر این است که خواننده چه کاری باید انجام دهد و یا نویسنده چه انتظاری از او دارد.

5. قبل از رفتن به مرحله ویرایش، پیش نویس را سه بار دیگر از سه منظر متفاوت بررسی کنید. اول، آن را از دید بهترین دوست خود نگاه کنید به منظور بررسی شخصیت مقاله خود، و کلمات اجبار آمیز و سفت را پاک کنید. دوم، آن را از دید یک غریبه به آن نگاه کنید - کسی که شما را نمی شناسد و صرفا خواستار استفاده از ارزش مقاله است- برای یافتن مطالب نامفهوم و مبهم مقاله. در نهایت، خواندن مقاله از چشم یک دشمن، برای شناسایی نقاط ضعف و اعتراضات.

این گام ها زمان زیادی لازم دارند و بسیار مشکل است اما بسیاری از نویسندگان از آنها استفاده می کنند. امیدوارم شما نیز از آنها استفاده کنید.

همانند سایر مقالات این شرکت جهت ارتقا سئو و طراحی سایت شرکت خود بازاریابی محتوا را جدی بیگیرید!




درخت اینترنت مارکتینگ
نوشته شده در دو شنبه 2 آذر 1394
بازدید : 242
نویسنده : فرشته شکری

درخت بازاریابی اینترنتی دید مناسبی از اتفاقات عملی در بازاریابی اینترنتی به افراد می دهد که بسیار در بازدهی سایت موثر می باشد.

در قدم اول بازاریابی اینترنتی باید ریشه ها قوی را در عمق پژوهش، استراتژی، بریند سازی و ایجاد محتوا کاشت. چرا که بازاریابی نمی تواند بر رشیه های سست و ضعیف اتکا کند و سرپا بایستد همچین درختی ثمره ای نخواهد داشت زیرا ریشه های درخت از یک تنه یا بدنه محکمی که از طراحی و توسعه ساخته شده است را باید پشتیبانی و حفاظت نماید.

طراحی وب سایت شما نیز مانند یک درخت در گذر زمان رشد می کند. همانطور که تنه هسته اصلی درخت است باید یک سایت خوب  هسته اصلی بازاریابی باشد.

شاخه های درخت سمبل راهکار ها و روش ها بازاریابی اینترنتی برای گسترش تبلیغات است مانند بازاریابی موتور های جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات آنلاین و... .

درخت بازاریابی چه در زیر تابش نور خورشید و چه در زیر بارش سیل آسا باید بتواند تغذیه کند تا به ثمر بنشیند.

Administrator\files\UploadFile\social-media-tree-FINAL-968x1024.png