پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
dedicated IP چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 30 شهريور 1393
بازدید : 562
نویسنده : فرشته شکری
در این حالت آدرس آی پی مختص به یک دمین یا دامنه میباشد. ولی فضای استفاده شده هنوز مشترک می باشد.

از این حالت برای دو دلیل عمده استفاده می نماییم :

1-      بالا بردن امنیت وب سایت.

2-      اجرای برخی برنامه ها بر روی وب سایت بدون داشتن IP اختصاصی امکان پذیر نیست.

در طراحی سایت شرکت هایی که تجارت آنها به سایتشان مربوط می باشد این حالت می تواند کمک بزرگی به امنیت وب سایت ما نماید.




shared IP چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 30 شهريور 1393
بازدید : 552
نویسنده : فرشته شکری

در این حالت یک آی پی به چندین دمین یا دامنه سایت داده می شود. یعنی وب سایت ما داری یک شماره ی IP مشترک با چندین  وب سایت دیگر  می باشد. اکثر وب سایت های شخصی و حتی تجاری و شرکتی امروزه از این دسته میزبانی وب استفاده می نمایند. زیرا هزینه ای نسبتا پایین دارد، گرچه امنیت در این حالت بسیار پایین  می باشد. در این حالت همانگونه که از ترجمه آن پیدا است، فضای میزبان وب ما اشتراکی می باشد. ما برای طراحی سایت بهتر باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که اگر قرار وب سایت برای شرکت یا ارگان مهمی ایجاد نماییم، بهتر است است از سرور های اختصاصی و یا آی پی های اختصاصی برای میزبانی وب خود بهره ببیریم.

در لفظ صحیح استفاده مشترک از یک آدرس IP که  متعلق به یک وب سرور اصلی ست برای کلیه دامنه های که در آن وب سرور داری Host یا فضا می باشند.




چهار دسته میزبانی وب چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 30 شهريور 1393
بازدید : 431
نویسنده : فرشته شکری

فضای که ما بر روی بستر اینترنت اجاره میکنیم حالت های مختلفی دارد، که در مقاله های بعدی با آنها آشنا خواهید شد، اما به طور کلی میزبانی وب را به 4 دسته ی کلی تقسیم می نمایند که در اینجا با آنها آشنا می شویم:

1-shared IP

در این حالت یک آی پی به چندین دمین یا دامنه سایت داده می شود. یعنی وب سایت ما داری یک شماره ی IP مشترک با چندین  وب سایت دیگر  می باشد. اکثر وب سایت های شخصی و حتی تجاری و شرکتی امروزه از این دسته میزبانی وب استفاده می نمایند. زیرا هزینه ای نسبتا پایین دارد، گرچه امنیت در این حالت بسیار پایین  می باشد. در این حالت همانگونه که از ترجمه آن پیدا است، فضای میزبان وب ما اشتراکی می باشد. ما برای طراحی سایت بهتر باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که اگر قرار وب سایت برای شرکت یا ارگان مهمی ایجاد نماییم، بهتر است است از سرور های اختصاصی و یا آی پی های اختصاصی برای میزبانی وب خود بهره ببیریم.

در لفظ صحیح استفاده مشترک از یک آدرس IP که  متعلق به یک وب سرور اصلی ست برای کلیه دامنه های که در آن وب سرور داری Host یا فضا می باشند.

2-dedicated IP

در این حالت آدرس آی پی مختص به یک دمین یا دامنه میباشد. ولی فضای استفاده شده هنوز مشترک می باشد.

از این حالت برای دو دلیل عمده استفاده می نماییم :

1-  بالا بردن امنیت وب سایت.

2-  اجرای برخی برنامه ها بر روی وب سایت بدون داشتن IP اختصاصی امکان پذیر نیست.

در طراحی سایت شرکت هایی که تجارت آنها به سایتشان مربوط می باشد این حالت می تواند کمک بزرگی به امنیت وب سایت ما نماید.

3-dedicated server

اگر ما سایتی که قرار است راه اندازی نماییم، بازدید آن بیشتر از حدی باشد که سرور های اشتراکی ارائه می دهند باشند و این امر باعث اختلال در بازدید از وب سایت ما می باشد، در طراحی سایت خود باید به این نکته توجه داشته باشیم که نیاز به ایجاد یک سرور اختصاصی برای سایت خود می باشیم.

در این حالت ما حتی خود به عنوان سرور، می توانیم فضای اضافی خود را به وب سایت های دیگر اجاره دهیم و  خودمان مثل یک شرکت اجاره میزبانی وب عمل نماییم. البته به شرطی که اختلالی برای وب سایت ما ایجاد نشود. ضمنا این امر ممکن است باعث شود امنیت اطلاعات ما به خاطر حضور یک وب سایت غریبه به خطر بیفتد، مگر اینکه ما خودمان قست ایجاد شرکتی در زمینه میزبانی وب داشته باشیم.

البته این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم با توجه به بالا بودن هزینه راه اندازی و نگهداری سرور، برای انجام این کار نیاز به مطالعه ی دقیق در زمینه میزبانی وب و دامنه داریم.

4-mirror IP / server

حالتی ست که همزمان اطلاعات برروی سروری دیگر که همان نسخه پشتیبان است کپی میشود و هزینه بالایی دارد چون به همان اندازه فضای اول باید فضا برای ذخیره اطلاعات داشته باشیم. و همچنین سایت از چندین سرور مختلف پشتبانی می شود. مثلا سایت google.com چندین سرور مختلف در نقاط مختلف جهان دارد، که به خاطر حضور بازدید کننده فراوان، یک یا حتی دو سرور کفایت حضور همزمان این تعداد کاربر را دارا نمی باشد. پس اینگونه سرور ها ایجاد شده اند که هر کابر را به نزدیک ترین و خلوت ترین سرور انتقال دهد.

این گونه سرویس را  که به صورت توزیعی  ارائه می شود در اصطلاح mirror server می گویند.

که یک سایت در این حالت ممکن است چندین IP  نیز داشته باشد.




گوگل درصدد ساختن آینده ای با دختران کدنویس است
نوشته شده در یک شنبه 30 شهريور 1393
بازدید : 417
نویسنده : فرشته شکری
پس از آنکه پروژه ای غیرانتفاعی با عنوان کد توسط 2 ایرانی به نام‏های علی پرتوی و هادی پرتوی با هدف آموزش کدنویسی آنلاین به کودکان آغاز شد و افرادی چون انوشه انصاری، بیل کلینتون، بیل گیتس، مارک زوکربرگ و نام آوران دیگر از آن حمایت کردند، هم اکنون مقاله ای به قلم نیکول گوین (Nicole Nguyen) در وبسایت بخوان بنویس منتشر نموده. او می نویسد:

دختران امروز نیاز به یادگیری کدنویسی دارند. به 2 دلیل:

اول اینکه ما به تعداد کافی از داشتن مهندسین زن محرومیم و دوم اینکه کدنویسی یکی از مهارت های ضروری همچون خواندن و نوشتن و محاسبه کردن است.

جامعه ارتباطی عصر امروز جایی برای زنان در این عرصه متصور نمی شد، اما زمان در حال پیشروی و فضا در حال تغییر است و در میان، گوگل سعی دارد مطمئن شود که نسل بعدی کدنویسان را دختران امروز تشکیل دهند. به همین دلیل سامانۀ با کد بساز، یک ابتکار الهام بخش برای دختران (و همچنین والدین آنها) را ایجاد نمود تا علاقمندان را گرد هم آورد.

حال پروژۀ دیگری در ایران پس از افت و خیزهای زیاد کلید خورد و به مرحلۀ اول بهره برداری رسیده است.

کفشدوزک؛ نوپا و قدرتمند

خودش اینگونه خود را معرفی میکند:

هدف کشفدوزک بالا بردن جذابیت تکنولوژی برای زنان و آسان‌تر کردن دسترسی به آن است. مطالبی که در وب‌سایت کفشدوزک منتشر می‌شوند، به هیچ وجه به دنبال کشیدن یک خط بین زنان و مردان نیست زیرا اعضای کفشدوزک اعتقاد دارند که آموزش فرآیندی است که تمام افراد جامعه باید در آن شریک باشند، حال می‌خواهند این افراد زن باشند یا مرد.

در حال حاضر 3 دوره در کفشدوزک فعال است. سرویس های گوگل، امنیت و حریم خصوصی و همچنین تلفن های هوشمند که می توان با ثبت نام و فعال سازی از هر یک از این دوره ها سود جست.

همچنین وبسایت های دیگری نظیر دخترانی که کدنویسی می کنند، آکادمی هک برایت، لینین و بانوی گیک نیز به عنوان تارنماهایی که در زمینۀ آموزش به دختران فعال هستند شناخته شده اند.

هرچه باشد، اما گوگل به صورت حرفه ای قصد ساختن نسل آیندۀ دختران کدنویس را دارد و این روزها این جمله را در بسیاری از محافل اینترنتی و تخصصی کدنویسی می بینیم:

We Have Crush On Girls Who Code



برای مدیریت حرفه ای یک وبسایت به چه نیازمندید؟
نوشته شده در یک شنبه 30 شهريور 1393
بازدید : 402
نویسنده : فرشته شکری

اگرچه که همچنان راه اندازی یک وبسایت برای بسیاری از صاحبان مشاغل و صنایع یک موضوع ناشناخته و نیازمند برون سپاری و سفارش دادن به شرکت هاییست که در این زمینه فعالیت می کنند می باشد اما برای به روز نگاه داشتن یک وبسایت قوی و برای آنکه در یک تجارت به خصوص موفق باشد می بایست علوم متفاوتی چون گرافیک را به خوبی به کار گیرند و بیاموزند. در غیر این صورت باز هم این وظیفه بر دوش فعالان وب و متخصصین امر در حوزه های مختلف طراحی، کد نویسی، گرافیک، استراتژی و سئو خواهد بود.

1- به یک گرافیست خوش ذوق نیازمندید

برای نمونه به این تصاویر نگاه کنید:

vector photo

vector photos

این نوع تصاویر را تصاویر وکتور می گویند و غالبا در طراحی گرافیکی سایتها و برای جلوه های ویژه و رساندن معنا و مفهومی خاص استفاده می گردند. منبع و بانک بزرگ این نوع تصاویرتارنمای شاتر استوک می باشد که البته به خاطر موارد مشخص امکان خرید این نوع تصاویر از این سایت نیست به همین جهت تنها با یک جستجوی ساده در گوگل -تصاویر وکتور- به سیل عظیمی از این تصاویر دسترسی خواهید داشت.

شما برای تزیین وبسایت خود و جدا نمودن آن یک صفحۀ ایستا و خسته کننده نیازمند استفادۀ بهینه از نرم افزارهای فوتوشاپ، کرل، XNView و نرم افزارهای مشابه خواهید بود. علاوه بر آن با استفادۀ صحیح از پلاگین های این نرم افزارها به خصوص فوتوشاپ می توانید خالق آثاری دیدنی در وبسایت خود باشید.

2- به یک استراتژیست خوش فکر نیازمندید

وبسایت شما چه وظیفه ای دارد و برای چه طراحی شده است؟ برای فروش محصولاتتان؟ معرفی شرکت‎تان؟ جذب آگهی؟ سرویس وبلاگ نویسی؟ سرویس ارائه کنندۀ فیلم و موسیقی؟ معرفی هنرهای دستی؟

در هر حالتی که باشید و هر نوع وبسایتی که داشته باشید نیازمند یک یا چند مشاور استراتژیست هستید که در رسیدن به هدفتان موفق گردید. اینکه برای مثال Call to Actionsها را چگونه و کجا قرار دهید و در طراحی یک فایل Call to Actions چه چیزهایی را قرار دهید که کاربر سایت شما را به سوی آنچه که می خواهید تشویق کند. توجه داشته باشید که مخاطبین و کاربران سایت شما به هیچ عنوان مجبور نیستند که بر روی Call to Actionsها و یا هر جای دیگری از سایت شما کلیک کنند. حتا تحت تاثیر یک فروشندۀ حقیقی که روبرویشان ایستاده باشد نیستند و اگر یک در هزار بر اساس شرایطی چون کمبود اعتماد به نفس، ظاهربین بودن و حرفهای فروشندۀ حقیقی قرار بگیرند، در اینترنت و در وبسایت شما هیچکدام اینان صدق نمی کنند چراکه مخاطب می تواند با یک جستجوی ساده چندین و چند سایت دیگر را در زمینۀ کاری شما بیابد و همه چیز را به طور کامل بررسی کند.

نقش استراتژیست موفق سایت شما برای نگاه داشتن مخاطب در این سایت بسیار چشمگیر خواهد بود. اوست که می تواند با ارائۀ فکر و اندیشۀ مدرن، تاثیر رنگ ها، جایگزاری ها، اجناس قابل فروش و... در سایت مذکور مشخص و خط فکری منحصر به فردی را به آن تزریق نماید. این منحصر به فرد و یونیک بودن بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال به تارنماهای گوناگون در زمینه های متفاوت دقت کنید. هر کدام که ایدۀ جدیدی را طرح ریزی و پیاده کرده اند، ده ها برابر موفق تر از آنانی هستند که تنها طرح را کپی و یا حتا بدان چیزی جدید را اضافه کرده اند.

3- به یک سئو کار با تجربه نیازمندید

باز هم این یک واژه شما را تنها با یک جستجوی ساده به ده ها سایتی می رساند که هر کدام مدعی در سئوی اصولی سایت هستند.

ابتدا این را بدانید که تمامیت سئو دارای 2 بخش مجزاست:

1) کدنویسی سایت که با دانش کدنویس می بایست مواردی چون درج واژگان کلیدی در تگ Title و سایر بخش های مورد نظر رعایت گردند.

2) مطالعۀ منابع سئو که در مقالات پیشین ذکر شد و عمل به آنها که نیازمند هیچگونه کدنویسی ندارد.

بخش اول در اختیار وبمستری که به کدنویسی تسلط ندارد و تنها وظیفه اش به روز رسانی وبسایت است مربوط نمی گردد و شما به عنوان شخص یا گروهی که قصد ایجاد یک وبسایت را دارید، می بایست کار طراحی سایتتان را به شرکتهایی بسپارید که از نحوۀ کدنویسی آنها مطلع هستید و بر اساس سابقۀ کاری و اعتبارشان به آنها به عنوان کارفرما، پروژه ای واگذار می نمایید.

اما در ارتباط با بخش دوم! تمام این بخش در دست شماست و اگر شما تنها سرمایه گذار و یا مدیر پروژۀ سایتتان هستید، نیازمند یک سئوکار با تجربه هستید که با ابزاری چون گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس آشنایی کامل داشته باشد؛ بداند لینک های داخلی چیست، چگونه از تگ ها در متون استفاده کند و مواردی همچون تفاوت میان لینک های دنبال کننده و غیر دنبال کننده را بداند. (Example: rel="nofollow" or follow)

در پایان اگر تصور می کردید که ایجاد یک سایت و مدیریت آن آسان است، درست فکر کرده اید! بله! اما مدیریت یک سایتی که قصد بهترین بودن در میان هم ردیفان و رقبای خود را دارد نیازمند موارد فوق می باشد تا شما را از هر نظری بهترین سازد وگرنه تنها صحبت از رتبۀ #1 گوگل بودن تنها صحبت است. شما باید با مدیریت نوین، مدرن و به روز سایت آشنا باشید!




مراحل پیشرفت در کلمات کلیدی
نوشته شده در یک شنبه 9 شهريور 1393
بازدید : 402
نویسنده : فرشته شکری

برای پیشرفت در رتبه ی سایتی که تازه راه اندازی شده باید با فنون و مراحل انتخاب کلمات کلیدی آشنا پیدا کرد همچنین با استفاده از ترفندهای دیگر می توانید سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید همانطور که قبلا گفته شد شناخت تجارت خود و همچنین شناسایی رقبای خود اولین و مهمترین هدف در انتخاب کلمات کلیدی سایت شما می باشد.

مراحل-پیشرفت-در-کلمات-کلیدی

اگر به تازگی دارای یک وب سایت در حرفه ی خود شده اید بهتر است بدانید که موفقیت در وب سایت شما به سه عامل زیر وابسته است:

• محتوای تازه و مفید و همچنین سرعت ایندکس شدن صفحات سایت شما

• شناسایی میزان موفقیت رقبای وب سایت شما در زمینه ی انتخاب کلمات کلیدی؛شناسایی کلمات کم رقابت و کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل می تواند در وضعیت وبسایت تاثیر مثبتی داشته باشد

• شناسایی زمان لازم برای کسب رتبه مناسب در کلمات کلیدی هر صفحه

در اینجا می خواهیم تا شما را با مراحل پیشرفت در کلمات کلیدی آشنا کنیم.در قدم اول باید به مشخص کردن کلماتی که برایتان مهم است بپردازید برای این کار می توانید کلماتی که رقبای شما در صفحات اول تا سوم گوگل هستند را شناسایی کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید،همچینین می توانید به تعیین کلمات عمومی و اختصاصی حرفه ی خود بپردازید.

در قدم بعد می توانید به استفاده از کلمات عمومی و تخصصی در متون وب سایت بپردازید برای این کار می توانید مقاله ای را در زمینه ی کاری خود منتشر کنید.

انجام اقدام های بالا در مدت زمان مشخصی می تواند تعداد ورودی های شما را از گوگل افزایش دهد و به دنبال آن امکان دریافت سفارش از سایت شما افزایش می باید.عضویت در شبکه های اجتماعی و همچنین دریافت لینک های مفید می تواند جایگاه شما را در بین رقبایتان بهبود بخشد.

شما می توانید با مراجعه به انجمن های تخصصی و همچنین سوالات کاربران در انتخاب کلمات کلیدی از آن ها ایده بگیرید و یا با استفاده از ابزار Keyword Planner می توانید به انتخاب کلمات کلیدی پرجستجو دسترسی پیدا کنید.