پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پاپ آپ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
نوشته شده در چهار شنبه 24 تير 1394
بازدید : 291
نویسنده : فرشته شکری

کد پاپ آپ باعث ایجاد پنجره های اضافی می شود که در هنگام کلیک بر روی یک پنجره وب سایت خارج از کنترل و خواست کاربر باز می شود که اکثر آن ها جنبه ی تبلیغاتی دارند.

جالب است بدانید که چندی پیش مخترع سیستم پاپ آپ از تمامی کاربران اینترنتی به علت این اختراع خود پوزش و عذر خواسته است وی گفته است حتی فکرش را نمی کرده است که اختراعش چنین کاربردی پیدا کند.

در این اواخر شاهد این هستیم که استفاده از پاپ آپ در ایران چقدر رواج پیدا کرده است علت محبوبیت مشخص است چرا که یک راه منبع درامد برای وبمستران سایت و ادمین های وبلاگ هاست.

تاثیر پاپ آپ بر الکسا

استفاده از پاپ آپ باعث بهبود رنک الکسای سایت ها می شود و اغلب هدف سایت هایی که از پاپ آپ استفاده می کنند بهبود رنک الکسای سایتشان است. پاپ آپ  دارای Bounce rate  زیادی است به همین دلیل به محبوبیت خود سایت آسیب شدید وارد می کند از سوی دیگر اگر صفحه فرود پاپ آپ صفحه ای با حجم زیاد باشد مانند صفحه اصلی سایت مصرفت پهنای باند در سایت بسیار زیاد می شود ونتیجه ای بر افزایش فروش نخواهد داشت. ناگفته نماند افراد حرفه ای با بررسی Bounce rate متوجه می شوند که سایت از چه طریقی بازدید خود را بدست می اورد.

درست است که استفاده از پاپ آپ رنک الکسای سایت را بهبود می بخشد اما به علت مصرف بالای پهنای باند هزینه بر است. همچنین استفاده از آن موجب آزار و اذیت کاربران سایت ها می شود و سایت کاربران ثابت و وفادار خود را از دست می دهد. کاربرانی که از طریق سرچ در موتور های جستجو به سایت شما وارد می شود با مشاهده پاپ آپ تصمیم به خروج از آن را میگیرند و بعد ها در صورت مشاهد نام سایت شما حتی دیگر بر روی آن کلیک نمی کنند وبمستران سایت ها با هدف آن که از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند کاربران را فریب می دهند هیچگاه به ثمره آن نخواهند رسید.

تاثیر پاپ آپ بر سئو

یکی از ترفند هایی که فروشندگان پاپ آپ  برای فروش آن استفاده می کنند این است که با استفاده از پاپ آپ ورودی گوگل به سایت شما را افزایش می دهد و صاحبان سایت ها که اطلاعاتی از آن ندارند سخنان آنان را باور می کنند و پاپ آپ را خریداری می کنند.

توجه داشته باشید گوگل اهمیت نمی دهد وضعیت ورودی سایت شما چگونه است و علاقه ای به اندازه گیری آن ندارد. حتی از نظر منطقی نمی تواند پارامتر تاثیر گذاری باشد. پس خریداری پاپ آپ تاثیری به ورودی سایت شما در گوگل ندارد!

از سوی دیگر الگوریتم پاندا علاقه ی شدیدی به مچ گیری سایت هایی دارد که قصد فریب دادن کاربران یا باعث ایجاد مشکل مشوند را دارد. از جمله آیتم هایی که پاندا بر آن بسیار حساس است وجود کد های مخرب جاوا اسکریپت بر سایت هاست. لازم است بدانید که اکثر کد های پاپ آپ دارای این این مشکل هستند و سایت شما را در ورود گوگل دچار اختلال و مشکل خواهد شد.

AdministratorfilesUploadFilelock-pop-ups.jpg

کلام آخر

تمامی نکات گفته شده در بالا باعث می شود که سایت شما در گوگل افت شدیدی را تجربه کند و هر وب مستری باید تمام تلاش خود را بکند که کاربران از سایت او راضی باشند نه آنکه آن ها را گریزان کند! چرا که برای جذب هر کاربر به سمت سایت خود سختی های زیادی را تحمل کرده اید و با پاپ آپ همه ی آن ها را به راحتی از دست می دهید.




هاست ایران بهتر است یا هاست خارج از ایران؟
نوشته شده در چهار شنبه 24 تير 1394
بازدید : 303
نویسنده : فرشته شکری

این سوال برای برخی پیش می آید که آیا استفاده از هاست ایران بهتر است یا هاست خارج از ایران؟ بر اساس مقاله ای که گوگل حدود دو سال پیش ارائه کرد در پاسخ باید بگوییم بله چرا که محل قرار گیری هاست و سرویس میزبانی سایت در سئو ی محلی یا Local SEO تاثیر گذار است. به زبان ساده تر استفاده از هاست خارج از ایران برای کسانی که کاربران و مخاطبانشان در داخل ایران هستند بر سایت تایر منفی خواهد گذاشت.

AdministratorfilesUploadFile20131107092815710-1-1024x655.jpg

اما نیازی به نگرانی نیست و لازم نیست حتما و سریعا هاست سایت خود را تغیر دهید، در صورت دارا بودن ویژگی های زیر هاست نیازی به جابجایی نخواهد داشت:

  • قطعی نداشته باشد   
  • امنیت بالایی داشته باشد
  • سرعت بالا و مناسب داشته باشد
  • خدمات پشتیبانی مناسب داشته باشد

برای جلو گیری از آسیب و زیان به گسترش کسب و کار اینترنتی هیچگاه از هاست ازران قیمت و نامرغوب استفاده نکنید زیرا یک هاست ارزان و نامرغوب ضعیف عمل کرده و تمام ثمره دیگر فعالیت هایتان را از بین می برد.

در این قسمت با سوال دیگری مواجه می شویم که آیا جابجایی سایت  بر روی سئو تاثیر گذار است؟  

بستگی به ویژگی هایی دارد که در بالا ذکر شد، اگر هاست جدید دارای سرعت بالاتر باشد و در کشور دیگری قرار گرفته باشد ویا از امنیت مناسبی برخوردار یاشد به طور قطع بر سئو و رنکینگ سایت تاثیر گذار خوهد بود.

 و در کلام آخر باید به این نکته تاکید کنیم که همه ی وبمستران باید در انتخاب هاست بسیار وسواس بخرج دهند و دقت لازم را در انتخاب هاست داشته باشند.




بهینه سازی سایت های چند زبانه
نوشته شده در یک شنبه 21 تير 1394
بازدید : 291
نویسنده : فرشته شکری

اغلب افراد ترجیح می دهند طراحی سایت شان به چند زبان باشد. به کار گیری مترجم گوگل راه حل مناسبی است. این مترجم به صورت آنلاین صفحات سایت را ترجمه می کند. اما به طور قطع ترجمه ماشینی مشکلات خود را دارد و نمیتواند به طور دقیق جملات را ترجمه کند و مفهوم کامل را منتقل کند اما استفاده از آن باعث می شود کاربری که با زبان سایت شما بیگانه است تا حدودی هدف سایت شما را دریابد.

AdministratorfilesUploadFileinternational_country_flags1.jpg

مترجم گوگل و سئو

استفاده از مترجم گوگل تاثیری بر سئو و افزایش بازدید ندارد و فقط برای استفاده آسان کاربران از سایت ایجاد می شود.

جایگزین کردن زیر دامنه بجای پوشه

برای اینکه سئو و بهینه سازی سایت های چند زبانه لطمه نخورد باید هر یک از زبان های سایت را در یک زیر دامنه تعریف کنیم تا چگالی مخصوص خود را داشته باشند. باید برای هر یک از زیر دامنه های ایجاد شده  محتوا را به صورت جداگانه اضافه شوند بهتر است توسط یک مترجم انسان ترجمه شوند. همچنین فردی که محتویات سایت را ایجاد می کند باید علم کافی در حوزه ی چگونگی تولید محتوای سازگار با سئو سایت را داشته باشد.

استفاده از دستور rel=alternate و  hreflang

با استفاده از دو دستور فوق در سایت های چند زبانه می توانید به گوگل و سایر موتور های جستجوگر اعلام کنید که محتوای موجود در سایت شما به صورت ترجمه شده به زبان دیگری است. روبات خزنده گوگل با استفاده از صفحات ترجمه شما داده ها و اطلاعات ترجمه ماشینی خود را بهبود می بخشد که نتیجه اش کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می باشد.

عدم استفاده از ارجاع از طریق IP

استفاده از تکنیک های ارجاع کاربر (GEO Targeting) بر اساس IP بر سئو تاثیر بسیار مخربی میگذارد زیرا گوگل آن را یک نوع سئو سیاه می شناسد.

خوداری از ادغام rel= canonical و  rel=alternate

اگر دستور rel=canonical جایگزین rel=alternate استفاده شود صفحات زبان های دیگر سایت شما در گوگل ایندکس نمی شود و تاثیر مخربی بر سئو میگذارد، البته نه در همه ی مواقع! بهتر است قبل از استفاده از چنین دستوراتی از نظر تکنیکی به آن ها تسلط یابید.

استفاده نادرست از robots.txt

سعی کنید تا حد ممکن روبات گوگل را در بررسی صفحات دیگر زبان ها سایت محدود نکنید زیرا عواقب خوبی در پی ندارد. همیشه دستورات فایل robots.txt را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه صفحات مند نظرتان ایندکس شده است.




استفاده از https باعث بهبود رنکینگ سایت می شود
نوشته شده در یک شنبه 21 تير 1394
بازدید : 307
نویسنده : فرشته شکری

گوگل در نیمه دوم سال 2014 طی یک اعلامیه خبرداد وبمسترانی که در طراحی سایت های خود از https  استفاده نمی کنند در نتایج جستجو موتورهای جستجوگر رتبه کمتری خواهند داشت.

AdministratorfilesUploadFileHTTPS.jpg

گوگل به امنیت اطلاعات بسیار بها می دهد به حدی که یک لایه امنیتی در سرور gmail خود قرار داده است و در ماه ژوئن 2014 گوگل کدهای استفاده در مرورگر کروم به نمایش گذاشت تا همه ی کاربران به وسیله ی آن قادر به رمز گذاری پیام ها ویا به وسیله OpenPGP  آن ها را امضای دیجیتالی بزنند.

در این اواخر گوگل بخش گزارش شفافیت را به امکانات خود افزوده است. این گزار این امکان را به کاربر می دهد که متوجه شود داده های ارسالی از طریق gmail به دیگر سرویس ها چه مقدار از داده ها به صورت رمز گذاری شده تبادل می شود.

گوگل در زمینه رمزگذاری اطلاعات و داده ها در اینترنت پیشگام بوده است و دیگران را نیز به این راه سوق می دهد.




تغییر در جایگاه رتبه در نتایج جستجوی گوگل
نوشته شده در یک شنبه 21 تير 1394
بازدید : 326
نویسنده : فرشته شکری

این روز ها تغییراتی در جایگاه رتبه ها در نتایج جستجوی گوگل دیده میشود برای مثال یک سایت در یک کلمه ی کلیدی رتبه خاصی کسب کرده است  و در صفحه اول قرار گرفته است اما چند ساعت بعد و یا یک روز بعد همان کلمه کلیدی را جستجو  کنیم متوجه می شویم که جایگاه رتبه سایت از صفحه اول گوگل به صفحه دهم منتقل شده است.

AdministratorfilesUploadFileGoogle-Algorithm-Update.png

علت اصلی این اتفاق سرور آزمایشی جعبه شنی گوگل است چرا که گوگل از سال 2011 به بعد هر سال بعد تعطیلات سال نو میلادی الگوریتمی جدیدی را که موجب نتایج بهتری شده است را ارائه می دهد. گوگل الگوریتم جدید پس از سنجیدن نتایج کاربران انتشار می دهد البته برای همه ی تغییرات شامل نمی شود و فقط برخی از تغییرات اساسی را در بر میگیرد برای همین نتایج در یک کلمه خاص تغییرات چشم گیری خواهد داشت.

این جابجایی های جایگاه رتبه گوگل نشان می دهد که تغییرات جدید در حال سنجیده شدن هستند و به زودی گوگل الگوریتم جدیدی ارائه می دهد. مراحلی که قبل از ارائه الگوریتم جدید باید طی شود عبارتند از:

  • پیشنهاد ایده نو توسط کارشناسان
  • اعمال تغییر الگوریتم برای کاربرانی که به صورت تصادفی انتخاب شده بر معیار بعضی از کلمات کلیدی
  • قیاس نتایج جستجو الگوریتم فعلی با الگوریتم جدید
  • رای گیری از کارشناسان درباره ی کارایی الگوریتم جدید
  • در صورت رای اوردن الگوریتم جدید آن را انتشار می دهند

با توجه به مراحل بالا حتما متوجه شده اید که در حال سیر کردن کدام مرحله هستیم. فراموش نکنید که این تغییرات برای همه ی کلمات کلیدی نمی باشد و نتها برخی از واژه های کلیدی خاص را در بر میگیرد .




نکاتی برای سئوی صفحات بی پایان
نوشته شده در دو شنبه 15 تير 1394
بازدید : 312
نویسنده : فرشته شکری

در مقاله ها پیشین درباره ی مزایا و معایت تکنیک infinite scrolling صحبت کردیم و در این مقاله می خواهیم در مورد نکاتی که بر سئو صفحات بی پایان تاثیر می گذارد بحث کنیم.

از این نکتیک در سایت های بنامی مانند پینترست و فیسبوک بکار رفته است  این سوال پیش میاید که موتور مرورگر گوگل چگونه محتویات این صفحات را درک می کند؟!

در صفحات بی پایان کاربر هرچه با اسکرول بیشتر داده های بیشتری به صورت خودکار لود می شود اما در اکثر اوقات موتور گوگل نمی تواند آن را درک کند و نتیجه اش کاهش حضور شما در نتایج سرچ گوگل می شود.

در این مقاله نکاتی برای سئو صفحات بی پایان بر اساس مقاله جان مولر است.

نکات سئو برای صفحات بی پایان

برای آنکه روبات گوگل به غیر از نتایج اول سایر نتیجه ها را نیز مشاهد کند باید به تمامی صفحات به صورت تک به تک دسترسی داشته باشد به علاوه یک متن و یا یک مطلب  فقط باید در یکی از صفحات وجود داشته باشد.

1.استراتژی ارائه مطالب

  • در صورت عدم استفاده از جاوا اسکریپت و یا لود نشدن درست سایت کد نویسی باید به نحوی باشد که مطالب سایت به صورت صفحه بندی نشان داده شود.
  • مشخص کنید که در وهله اول سایت چه تعداد مطالبی را نمایش می دهد. در هین این کار باید به این نکات توجه داشته باشید:

1.تعداد مطالب با فضای اشغال شده توسط هر یکی از مطالب در صفحه  رابطه ی مستقیم دارد.

2. دسته بندی باید به گونه ای باشد که کاربر نیازی به اسکرول کردن بیش از حد برای رسیدن به آخرین مطلب نداشته باشد.

3. مطالب باید به گونه ای باشند که سرعت بارگذاری بالا باشد.

 

  • برای مثال اگر مطالب شما  متنیست ویا تصاویر کوچکی در آن هاست 10 مطلب آخر انتخاب مناسبی برای دسته بندی است اما اگر هر مطلب با یک عکس یا تصویر با حجم بالا همراه است دسته های 6 تایی مناسب است.
  • دسته بندی مطالب باید به گونه ای باشد که یک مطلب در دو صفحه جدا قرار نگیرد و از ایجاد متوا تکراری جلو گیری کنیم.

2. آدرس دهی صحیح صفحات

به لینک زیر دقت کنید:

example.com/category/page.php?name=fun-items&days-ago=3

استفاده از تاریخ در آدرس درست نمی باشد چرا که آدرس دهی باید به گونه ای باشد که شامل اطلاعات مهم شود و با مرور زمان این نحوه آدرس دهی تغییر نکند.

آدرس دهی باید به گونه ای باشد که اگر کاربر به صورت مستقیم آدرس صفحه nام را وارد کرد مرورگر وارد مطالب صفحه مورد نظر شود.

example.com/category?name=fun-items&page=1

example.com/fun-items?lastid=567

در بخش head باید از تگ های  rel=next و  rel=prev تعریف شود. این تگ ها برای کاربر تاثیری نخواهد داشت و فقط مدیر سایت دسترسی دارد.

3.سایت خود را بررسی و بازبینی کنید

به عنوان یک کاربر وارد سایت خود شوید و از چشم یک کاربر به سایت خود نگاه کنید. اطمینان پیدا کنید که خطای 404 برای صفحات ایجاد نشده به درستی ارسال شود.




توجه گوگل به محتوای تازه
نوشته شده در دو شنبه 15 تير 1394
بازدید : 296
نویسنده : فرشته شکری

مرورگر گوگل به محتوای تازه علاقه ی زیادی از خود نشان می دهد به همین دلیل بین سایت های جدید و تازه ساخت با سایت های قدیمی رقابت ایجاد کرده است. این قوانین جدید باعث شده است که طراحان سایت بدون ترس و واهمه از اسپم شدن توسط گوگل به تولید محتویات تازه بپردازند.

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که زمانی کلمات کلیدی سایت خود را سرچ می کنید گوگل سایت هایی را نمایش می دهد که قبلا  کلمات کلیدی آن ها در گوگل نبوده و یک دفعه در رتبه سوم تا دهم قرار میگیرند استفاده از این امکان بر ضد قوانین گوگل نیست و مجازاتی ندارد بلکه خود گوگل تشویق کننده استفاده از این فرصت ایجاد شده است و دیگر خرید بک لینک دارای مجازات نمی باشد.

ابتدا کلمات و لغاتی که در نتایج گوگل در صفحه اول دستخوش تغییرات زیادی می شوند را پیدا کنید. این تغییرات بیشتر شامل عبارات طولانی تر می شود.

1.تولید محتوا ی تازه به صورت هدفمند

برخی کلمات و عبارتی را که به حوزه ی فعالیت شما ارتباط دارد و رقابت اندکی در صفحه نخست گوگل برای آن ها وجود دارد را شناسایی کنید و بر اساس آن ها یک محتویات تازه ایجاد کنید.اگر در مدت دو سه روز اول در گوگل ایندکس نشد این کار را با عبارات طولانی تر انجام دهید. برای آشنایی مطلوب با این شیوه کافیس از راه آزمون و خطا وارد شوید. برخی اوقات سلیقه ی گوگل برای انتخاب کامات کلیدی با شما فرق میکند به همین منظور قبل از قضاوت ترکیبات گوناگون  و عبارات پرکاربرد و پر ارزش را که در متون سایت تان وجود دارد را بسنجید چرا که امکان دارد با همان لینک با عبارت دیگری به صفحه نخست آمده باشد.

2.محتوای تازه برای مطلب قدیمی

حتما دیده اید که سایتی در رتبه اول دوم بوده و بعد از مدتی به رتبه های پایین تر نزول می کنند برای جلو گیری از این کاهش رتبه کافیست آن صفحه را بروزرسانی کنید که تاثیر چشمگیری در افزایش رتبه خواهد داشت با اضافه کردن  چند خط یا یک پاراگراف توضیحات به متن می توان محتوای آن را تازه کنید. محتوای تازه باید شامل کلمات کلیدی مربوط به سایت باشد. برخی اوقات اظهار نظرات جدید پایین صفحه را محتویات جدید می شمارد اما استفاده نظرات به عنوان محتوای جدید موجب نزول رتبه می شود. پس از سپری شدن مدت زمانی بروزرسانی یا اضافه کردن محتوا تازه بی فایده میشود در این مواقع مطلب جدیدی در رابطه همین مومضوع تهیه کنید و صفحه قبلی را با استفاده از کد 301 ریدارکت کنبد این روش اصولا برای سایت هایی که نرم افزار برای دانلود عرضه می کنند کاربرد دارد.

3.محتوای تازه و مستمر

برای مثال شما یک سایت آموزش زبان دارید و کلمه کلیدی شما اصطلاحات انگلیسی است شما میتوانید برای آن یک صفحه جداگانه اختصاص دهید و به طور مستمر و مدام اخبار و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهید.

به یاد داشته بشید که تولید محتوای تازه به معنای تغییر محتوای قبلی و انتشار از نو آن ها نیست. چرا که موجب نارضایتی کاربران و مشتریان می شود. با این اوصاف بسیاری از طراحان سایت و سایت نویسان به نگهداری و حفظ مشتریان و تبدیل کاربران به مشتریان ثابت توجهی نمی کنند.




چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟
نوشته شده در چهار شنبه 10 تير 1394
بازدید : 297
نویسنده : فرشته شکری

اکثر مطالبی که درباره سئو خوانده ایم چه در کتاب ها و چه در مقالات اینترنتی هدف اصلی از سئو و رعات اصول آن برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل یاد کرده اند و برای رسیدن به این امر نیاز به تلاش فراوان و صرف زمان است. بر طبق بررسی و تحقیقات انجام شده روزانه میلیونها جستجو توسط کاربران در موتورهای جستجوگر انجام میشود که نزدیک به 80% کاربران از گوگل استفاده می کنند و 20% دیگر بین یاهو و بینگ تقسیم میشود که یاهو سهم بیشتری دارد. پس رسیدن به صفحه اول گوگل امری مهم است و از ضرورت بالای برخوردار است.

طی تحقیقات انجام شده ارقام نشان می دهند که 99% کاربران تنها صفحه اول گوگل را بررسی میکنند و وارد صفحات دیگر سرچ گوگل نمی شوند.

در صفحه اول گوگل باز هم رقابتی بین 3 نتیجه اول برای رسیدن به اولین پیشنهاد و لینک گوگل است. بررسی ها نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران فقط بر روی 3 پیشنهاد اول کلیک میکنند که از این میان بیش از 30% سهم لینک اول است و تقریب سهم لینکهای دوم و سوم  به ترتیب 12% و 9% است. یعنی سهم رتبه اول با مجموع سهم دوم تا پنجم برابر است!

 پس متوجه اخلاف زیاد اختلاف سهم ها شدیم و به اهمیت سئو بیشتر پی بردیم و این امر بیانگر شکست سئو ما در صورت نبودن در صفحه اول گوگل است.

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

حضور در صفحه گوگل به عنوان اولین رتبه برای یک سایت نوپا سخت و غیر ممکن به نظر می رسد ولی به قل معروف کار نشد ندارد! شما با قرارداد هدف رسیدن به صفحه اول گوگل و رقابت با سایر رقبا و پشت سر گذاشتن آن ها میتوانید مقام اول گوگل را کسب کنید.

قراردادن  توضیحات صفحه سایت را فراموش نکنید چرا که شما با نوشتن توضیحات مناسب می توانید کاربران بیشتری به سایت خود جذب کنید. برای مثال شاید شما رتبه چهارم در صفحه اول گوگل داشته باشید و تعداد کاربرانتان از رتبه دوم و سوم بیشتر باشد.




چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟
نوشته شده در چهار شنبه 10 تير 1394
بازدید : 297
نویسنده : فرشته شکری

اولین سوالی که بعد از طراحی سایت مطرح می شود این است که چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟

دو نوع کاربر وجود دارد:1.مخاطب 2.مشتری

آن دسته از کاربرانی راکه از مطالب سایت استفاده می کنند و از آن بهره میبرند ولی خریدی انجام نمی دهند را مخاطب می نامیم. دسته ی دیگر از کاربران که از سایت خرید می کنند و باعث ایجاد درآمد سایت می شوند را مشتری می نامیم.

حال این سوال پیش میاید که سایت های خبری که محصولی عرضه نمی کنند چگونه کسب درآمد می کنند؟ اینگونه سایت ها که مخاطبانی در رده سنی های متفاوت دارند از مشتریانی که اقدام به تبلیغ در این سایت ها می کنند کسب درآمد می کنند.

برای پر بازدید کردن سایت باید هر دو نوع کاربر را مد نظر گرفت و نه از مشتری غافل شد و نه از مخاطب !

به زبان ساده تر باید رابطه بین این دو نوع کاربر را مشخص کنیم. بعنوان مثال  سایت همراه اول از عموم مردم در صنف های مختلف مشتری دارد. اما مشتریان سایت فروشگاه دوربین مدار بسته ویورا شامل شرکت ها، دافاتر، مغاره ها و کسانیست که به نصب دوربین مداربسته در محلی نیاز دارند می شود.

دلیل استفاده از تکنیک بازاریابی محتوا جذب و تاثیر گذاری بر روی مخاطبان بیشتر که مرتبط به حوزه فعالیت خود هستند را پیدا کنند و اطلاعاتی از آن ها جمع کنند و در انتها آن ها را به سمت مشتری شدن تشویق کنند تا در نهایت مخاطب به مشتری تبدیل شود.

ارتباط با مشتریان  

از پلان های ارسال ایمیل و پیام کوتاه هدفمند استفاده کنید . متن ارسالی باید به گونه ای باشد که کاربر تصور کند بطور اختصاصی برایش فراهم شده و رضایت مشتری را بدست آورید. به این روش روابط عمومی آنلاین گویند.

محتوای متن باید کاملا سفارشی با نام و نام خانوادگی دریافت کنند باشد. نباید بطور مکرر این پیام ها که هدفشان معرفی و آشنایی کاربر با سایت است ارسال شود چرا باعث آزرده شدن آن ها می شود.

ارتباط با مخاطبان

از راه های جذب کاربر مخاطب سئو، وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، معرفی از طریق وبلاگ و .... می توان نام برد.




روشهای انتخاب دامنه خوب
نوشته شده در سه شنبه 9 تير 1394
بازدید : 301
نویسنده : فرشته شکری

AdministratorfilesUploadFilemoarefey site.jpg

انتخاب دامنه خوب به اندازه انتخاب نام شرکت و کمپانی شما اهمیت دارد.

روشهای انتخاب یک دامنه خوب:

1. یک دامنه خوب کوتاه است

هر روز بیش از قبل یافتن یک دامنه کوتاه سخت تر می شود ولی با کمی خلاقیت و ترکیب عناصری مانند نام شرکت ، نام خود و محصول یا خدمات می توان یک نام کوتاه ساخت همچنین سایت هایی وجود دارند که میتوانند شما را در این کار یاری کنند که نام برخی از این سایتها را در این مقاله می توان یافت.

2.نام دامنه شما باید با نام کمپانی شما یکی باشد

بدیهی است که نام دامنه شما بر روی نام تجاری شرکت شما تاثیر مستقیم دارد ، این موجب شناسایی نام تجاری شما توسط مشتریان وکاربران می گردد.

3.دامنه خوب باید به یاد ماندنی باشد

همواره نامی برای دامنه انتخاب کنید که به راحتی در حافظه کاربران بماند و در هنگام مخفف سازی نیز این کار رابه شکلی انجام دهید که خوش آهنگ باشد و در حافظه بماند.

4.از خط فاصله در نام دامنه خود استفاده نکنید

بعضی اوقات دیده می شود که دامنه مورد نظر شما قبلا تصاحب شده است ، شما با دیدن همچین چیزی نباید از خط فاصله استفاده کنید و این را بدانید همواره سادگی بهترین چیز است.استفاده از خط فاصله موجب می شود کاربران نام دامنه شما را به راحتی فراموش کنند یا آدرس را اشتباه وارد نمایند.

5.یک دامنه خوب نباید با دیگر دامنه ها استباه گرفته شود

برخی از کاربران از نامهایی مشابه  سایت های دیگر استفاده می کنند که این باعش می شود مراجعه کنندگاه دامنه شما را با دامنه آن سایت اشتباه بگیرند و نام آن سایت را به خاطر بسپارند.

6. دامنه خوب باید به سختی غلط نگارش شود

نام دامنه شما باید به صورتی باشد که مراجعه کنندگان برای نگارش آن دچار مشکل نشوند. نام های طولانی بیشتر موجب همچین مشکلی می شوند و به مرور بازدید کننده های شما را کم می کنند.

7.بهتر است از پسوند های رایج مانند .com , .net , .ir استفاده کرد

.com  شناخته شده ترین پسوند آدرس وب سایت است ، برای استفاده از این دامنه ها باید مبلغ بیشتری را پرداخت کرد ولی ارزش این کار را دارد چون برای همه شناخته شده هستند.

8. دامنه خوب باید بیانگر فعالیت شما باشد

نام دامنه شما باید به صورتی باشند که مخاطب با شنیدن آن به فعالیت شما پی ببرد.

9.استفاده از CamelCase

یک راه مناسب استفاده از CamelCase است. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه است ، برای مثال SiteDesign-co.com زیباتر از sitedesign-co.com به نظر می رسد همچنین بهتر در خاطره کاربران می ماند. پس بهتر است در تبلیغات و مکان هایی که سایت خود را معرفی می کنید از این تکنیک استفاده نمایید.




سایت های com. رنک بالاتری دارند
نوشته شده در سه شنبه 9 تير 1394
بازدید : 302
نویسنده : فرشته شکری

بهتر است این گونه بیان کنیم :" آیا  سایت های com. رنک بالاتری نسبت به دومینهای محلی مانند ir. دارند؟"

دامنه های com. کاربردی جهانی دارند در واقع می توان گفت پرکاربردترین دومین شناخته شده در میان کاربران است و این باعث شده است که این تفکر در میان متخصصین سئو بوجود آید که استفاده از دومین com. باعث افزایش رنک می شود.

AdministratorfilesUploadFile.com go.jpg

مشخص است که  سایت هایی با دومین اصلی com. شرایط مناسبتری نسبت به دومین محلی ir. برای انتشار درعرضه جهانی دارند. برای مثال سایتی با دومین ir. در نتایج کشور های اروپایی و آمریکایی به ندرت یافت می شوند. پس اگر  هدف جهانی شدن در سر دارید بهتر است از دومین com. انتخاب کنید اما اگر خواهان رونق کسب و کار خود در کشورتان هستید به شما پیشنهاد می کنیم دومین های محلی مانند ir. انتخاب کنید.

البته ناگفته نماند بهترین کار انتخاب هر دو دومین به طورهمزمان است چرا که همی هر کشور خودتان و هم در عرضه جهانی مطرح می شوید.

و حرف آخر با استفاده از گوگل وبمستر  منقطه هدف را مشخص کنید تا عملکرد بهتری به دست آورید.

برگرفته شده از ویدئو های مت کاتس




تمدید دامنه چگونه می باشد؟
نوشته شده در سه شنبه 9 تير 1394
بازدید : 307
نویسنده : فرشته شکری

ما در زمان اعتبار دامنه خود هر زمان می توانیم آن را تمدید نماییم؛ اما بعد از اتمام تاریخ اعتبار دامنه فقط تا 30 روز می توانیم بدون پرداخت هیچگونه جریمه ایی، دامنه خود را تمدید نماییم.

در غیر این صورت دامنه ما وارد دوره باز خرید خواهد شد که مدت آن 45 روز می باشد که باز در این زمان مالک دامنه می تواند با پرداخت جریمه که معمولا چندین برابر هزینه ثبت دامنه اولیه است، دامنه خود را تمدید نماید.

هزینه این جریمه طبق قوانین ICANN در حدود 140 دلار آمریکا می باشد.

در مبحث حیات دامنه زمان های تمدید را به طور کامل شرح داده ایم.

ضمنا باید در نظر داشته باشم برای طراحی سایت بهتر و همچنین مدیرت بهتر وب سایت خود ما به عنوان طراح سایت باید از این زمان ها و قوانین آگاهی کامل داشته باشیم.




تاثیر استفاده از خط تیره در دامنه بر سئو
نوشته شده در یک شنبه 7 تير 1394
بازدید : 660
نویسنده : فرشته شکری

اگر دارای دامنه ای هستید که از دو کلمه متشکل شده است مانند www.examplesite.com  بهتر است برای خوانایی از خط تیره یا دش استفاده کنید مانند www.site-example.com

AdministratorfilesUploadFileuse-most-important-keyboard-shortcuts-windows-8.1280x600.jpg

نکته: فراموش نکنید که فقط از یک خط تیره می توانید استفاه کنید. به همین دلیل است که اکثر افراد دامنه های پیوسته و بدون خط تیره برای دامنه های متشکل از یک یا دو کلمه را بیشتر می پسندند. به دامنه ی زیر توجه کنید:

Site-design-mabna-compani-seo.com

دامنه بالا کاملا عادیست و از واژه های کلیدی در آن استفاده شده است و استفاده از آن غلط نیست اما اصلا کاربر پسند نیست چرا که اغلب کاربران فرق بین دش (-)، اسلش(/)، آندرلاین(_) و ... را نمی دانند و دسترسی به سایت شما برایشان مشکل می شود و یا وارد سایتی اشتباه می شوند. پس نتیجه می گیریم دامنه بدون خط تیره نسبت به دامنه هایی که از خط تیره و یا علامت های دیگر استفاده کرده اند رنک بالاتری دارند.

استفاده از خط تیره برای سایت های خاص

بر اساس گفته های مت کاتس استفاده از علامت های جداکننده در سایت های نوپا داستانی کاملا متفاوت دارد ،با توجه به سخنان بالا باید بگوییم استفاده از خط تیره و علامت های جداکننده در طراحی سایت های خاص و جدید  تاثیر زیادی بر روی سئو دارد چرا که باعث نمایش بهتر آدرس سایت میشود و کاربر را برای کلیک کردن جذب می کند.




دامنه کوتاه و رنکینگ بالا
نوشته شده در یک شنبه 7 تير 1394
بازدید : 301
نویسنده : فرشته شکری

داشتن آدرس دامنه کوتاه دلیل رنکینگ بالاتر نمی باشد تنها امتیاز آدرس های کوتاه قابلیت اشتراک گذاری بیشتری است و کاربر راحتر آن ها را به خاطر می سپارد و تاثیر خاصی بر سئو سایت ندارد.

AdministratorfilesUploadFileshort-domain.jpg

 یک آدرس 2 الی4 کلمه ای که از واژه های کلیدی به همراه خط تیره ساخته شده است  مناسب به نظر می رسد چرا که استفاده از2 کلمه از مهمترین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما در آدرس دامنه بسیار تاثیرگذارتر از کوتاهی ادرس سایت می باشد.

پیشنهاد متخصصین سئو شرکت طرح و پردازش مبنا این است که از کلمات کلیدی را به انگلیسی ترجمه کرده و از آن ها در URL هاست استفاده کنید زیرا این کار باعث می شود که دیگر نیازی به استفاده از کدینگ در ثبت و معرفی گوگل نداشته باشید. چه بهتر است بتوانید از کلمات انگلیسی یک مفهم معنا دار را بسازید و آن را به مخاطب برسانید. چرا که همانطور که گفته شد تاثیر بسزایی در جذب کاربر دارد.




انواع دامنه های خصوصی در ایران چگونه است ؟
نوشته شده در یک شنبه 7 تير 1394
بازدید : 307
نویسنده : فرشته شکری

همانطور که در مقاله  انواع پسوند دامنه گفتیم دسته ای از دامنه ها هستند، که به آنها دامنه های خصوصی می گوییم و برای دریافت آنها باید مجوز و یا مدارک خاصی داشته باشم.

برای طراحی سایت های خود در ایران باید با دامنه های داخلی آشنا شویم.

در ادامه برای آشنایی چند نمونه از این دامنه ها را که در کشورمان وجود دارند، و با آنها برخورد داشته ایم برای شما شرح می نمایم، که بدانیم مربوط به کدام ارگان و سازمان هستند:

انواع دامنه های خصوصی در ایران

Co . ir  : برای تمامی شرکت های ثبت شده و سازمان های غیر دولتی که مدرک ثبت شرکت را دارن و رسمی شناخته می شوند می توان این پسوند دامنه را ثبت نمود.

Ac . ir  : برای سازمان هایی که زمینه پزشکی – علوم و فناوری و فرهنگی فعالیت دارند، این پسوند دامنه را می توان ثبت نمود. از جمله دانشگاه ها – حوزه های علمیه – بیمارستان ها – مطب های پزشکان – حوزه های علمیه و... دارای این پسوند در کشور می باشند.

Suh . ir : برای کلیه مدارس و آموزشگاه های تحت نظارت آموزش و پرورش می توان این پسوند دامنه را ثبت کرد.

Net . ir  : برای شرکت هایی که در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و شبکه فعالیت ذارند از این پسوند دامنه در وب سایت هایشان استفاده می شود.

Gov . ir : این دامنه فقط برای سازمان های و مراجع دولتی مثل نهاد های تحت نظر مستقیم دولت، مجلس و قوه قضاییه قابل ثبت می باشد.

Org . ir  : برای سازمان های غیر دولتی و نهاد های خارجی که دولت با یکی از شرکت های آن در ارتباط است این دامنه قابل ثبت است.

Id . ir  : برای تمام افرادی که اقامت ایران را دارند و دارای شناسنامه جمهوری اسلامی ایران می باشد می توان این دامنه را ثبت کرد.




انواع پسوند دامنه ها
نوشته شده در پنج شنبه 4 تير 1394
بازدید : 298
نویسنده : فرشته شکری

همانگونه که گفتیم یک قسمت از دامنه پسوند این دامنه می باشد که این بخش از دامنه که با یک دات جدا از اسم می شود میتواند تکراری باشد . انواع مختلفی دامنه وجود دارد که در صورت کلی دو گروه دامنه وجود دارد :

1-      دامنه های عمومی (gTLDS )  

2-      دامنه های خصوصی ( sTLDS)

انواع پسوند دامنه

ولی دسته بندی این پسوند ها را به 4 بخش می توان تقسیم کرد که به طور کامل با آنها آشنا می شویم :

بخش اول:

دامنه های عمومی ( gTLDS )  و کلی که سه حرفی هستند و توسط هر شخص  این دامنه ها می تواند ثبت شود . که از معروف ترین آن ها com – net – org  و... می باشند .

بخش دوم :

دامنه های جدید عمومی ( new gTLDS ) که جدیدا به خاطر اینکه موارد استفاده از دامنه های گروه اول (گروه عمومی) بسیار زیاد شده ذو دامنه های منحصر به فرد برای نام های مشابه کم شده است ، این دامنه ها برای جبران این خلع ایجاد شده اند . از این قبیل دامنه ها می توان به : pro – info – biz – museum – name – aero  و... اشاره کرد .

بخش سوم :

دامنه های خصوصی  ( sTLDS) و خاص هستند که فقط به عده یا ارگان های خاصی در کشور داده می شوند و برای گرفتن آنها نیاز به دریافت مجوز از دولت و نهاد های خاص می باشد از این نمونه به gov – edu – int – mil  و ... می توان اشاره کرد .

بخش چهارم :

دامنه های هستند که از دو حرف فقط تشکیل شده اند که هر کدام از آنها مربوط به کشور خاصی می باشند که تمام دامنه های با اینگونه پسوند ها در همان کشور و توسط خود آن کشور ثبت می شود . مثلا دامنه مخصوص کشور عزیزمان ایران ir   هست که قطعا با آن آشنا هستید . که در قسمت دامنه های خصوصی ایران توضیح کاملی درباره دامنه های داخلی و چگونگی اخذ آن به شما ارائه شده است .

ضمنا لیست کامل این دامنه های مربوط به کشور های مختلف را در پست بعدی ببینید .

انواع پسوند دامنه




DNS چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 4 تير 1394
بازدید : 328
نویسنده : فرشته شکری

دی ان اس چیست : DNS چیست : domian name system

از آنجایی که باید دامنه ها منحصر به فرد باشد یک شرکت جهانی برای ثبت دامنه ها ایجاد شده که وظیفه تضمین منحصر به فرد بودن و ثبت تکراری نشدن دامنه ها را بر عهده دارد .

DNS می توان گفت مثل یک اداره ثبت احوال وظیفه ثبت نام های مختلف و اختصاص یک IP به آن را بر عهده دارد .

به جز این وظیفه دیگرDNS   ترجمه نام به IP  برای تماس با فضای هاست ی  که آن دامنه به آن اشاره  را بر عهده دارد .

اگر بخواهیم DNS  را به طور ساده تر و واضح تری تعریف کنیم مثل 118 می باشد که ما با یک اسم از آن یک شماره IP برای ارتباط با مقصد مورد نظر را درخواست می کنیم ، البته تفاوت آن با 118 این است که DNS به جز دادن شماره ما را به طور مستقیم به مقصد مورد نظر وصل هم می کند ( وظیفه ترجمه ) .




نکات ثبت دامنه
نوشته شده در دو شنبه 1 تير 1394
بازدید : 309
نویسنده : فرشته شکری

چند نکته که در ثبت دامنه باید رعایت کنیم :

1-      اگر طراحی سایت ما قرار هست برای جای مهمی ایجاد شود حداقل چند پسوند مهم را برای آن ثبت نماییم.

برای مثال ممکن است رقیب شرکت ما از آدرس سایت ما با پسوند دیگری سوء استفاده نماید، و محصولات خود را با نام تجاری ما به فروش برساند.

 

2-      برای نام سعی کنیم از عبارت خلاصه که معرف نشان تجاری ماست استفاده نمایید.

برای مثال خبرنامه شبکه سوم از کلمه ورزش3 تنها برای سایت خود استفاده کرده است.

 

3-      اسم انتخابی داری تلفظی آهنگ گونه و ساده داشته باشد.

برای مثال آدرسی مثل سایت با ما  تلفظی آهنگ گونه و ساده دارد که در حافظه نیز خوب می ماند.

 

4-      اعتبار دامنه خود را حتما یک ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار آن اقدام به تمدید آن کنیم. 

زیرا در صورت تمدید نکردن دامنه در زمان حیات دامنه باید هزینه سنگین برای تمدید آن در دوره های بعدی تمدید بدهیم و یا ممکن است در صورت نداشتن آن هزینه، ممکن است دامنه خود را از دست بدهیم.




ثبت دامنه چگونه است ؟
نوشته شده در دو شنبه 1 تير 1394
بازدید : 343
نویسنده : فرشته شکری

از آنجایی که دامنه یا آدرس وب سایت ما باید یک نام منحصر به فرد باشد و برای این منظور و ثبت دامنه  ما باید یک نام منحصر به فرد را برای وب سایت خود انتخاب کنیم.

ابتدا بحث دامنه چیست را مطالعه نمایید و اگر قصد طراحی سایت دارید، سپس به خواندن ادامه مقالات دامنه و هاست و مقالات آموزش طراحی سایت بپردازید.

ما می توانیم از طریق سایت www.domaintools.com  نام مورد نظر خود را سرچ نماییم و ببینیم که این نام آیا ثبت شده است یا خیر .

در مقاله DSN  با وظیفه این شرکت بیشتر آشنا خواهیم شد . 

در صورت اینکه نام توسط شخص یا سازمانی ثبت نشده باشد می توانیم با داشتن یک حساب بین المللی از طریق همان سایت این آدرس را با زمان تعیین شده خریداری و ثبت نماییم.

چگونه دامنه ثبت کنیم

 همچنین می توانیم از طریق شرکت های داخلی که دارای حساب بین المللی هستن اقدام به این ثبت نماییم . فقط باید در انتخاب این شرکت ها دقت نماییم . از جمله ای این شرکت ها  شرکت پارس – سافت هست که از طریق وب سایتشان  می توانیم اقدام به خرید دامنه و ثبت آن و طراحی سایت نماییم .

ما در بخش انتخاب پسوند دامنه که می تواند تکراری باشد باید شناختی نسبت به آن ها نیز داشتیم باشیم .

که در بخش  انواع دامنه ها با آن آشنا خواهیم شد .




دامنه چیست ؟
نوشته شده در دو شنبه 1 تير 1394
بازدید : 308
نویسنده : فرشته شکری

دامنه در معنای لغوی عبارت است از گستره. همچنین میتواند به معنای لفظی قلمرو نیز برای این کلمه اشاره کرد.

دامنه چیست

در زبان کامپیوتری دامنه یعنی آدرس وب سایتی که داریم. در اصطلاح رایج به دامنه، دومین می گویند که از کلمه انگلیسی آن (Domain) در زبان ما آمده است.

 

 به عبارت ساده تر که بخواهیم دامنه را تعریف کنیم، می توانیم بگوییم که ما وقتی یک وب سایت داریم، یک فضایی را در شبکه ی اینترنت اجاره کرده ایم، و این فضا مانند اتاقی در یک هتل می باشد که ما آن را از مراجع و شرکت ها اجاره کرده ایم، و اگر بخواهیم به این فضا ارتباط برقرار نماییم نیاز به یک آدرس یا شماره تلفن داریم.

دامنه یا در اصطلاح رایج دومین این ادرس و شماره تماس ماست که با آن فضا ارتباط برقرار می کند.

دامنه  دو بخش اصلی  نام ( که باید منحصر به فرد و مخصوص شرکت یا محصول ما باشد ) + پسوند (در ادامه مقاله ها با انواع پسوند دامنه (دومین)  و قسمت های مختلف آن آشنا خواهیم شد)  دارد.