پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آیا تحلیل سایت لازم است؟
نوشته شده در دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 405
نویسنده : فرشته شکری

 


پس از مدتی که سایتتان را راه اندازی کردید، از خود بپرسید که آیا سایت شما به نیازی به چکاپ سئو دارد یا خیر؟

این یک امتحان است برای آنکه اشکالات موجود در وبسایتتان را بیابید. پیشتر نیز ابزار دیگری را برای چک نمودن سئوی سایت معرفی نمودیم. چه آنانکه به رایگان این کار را انجام می دادند و چه آنان که در ازای خرید پکیج هایشان، خدمات سئو ارائه می نمودند.

اکنون با استفاده از این ابزار جدید شما قادر خواهید بود که اشکالات ریز و جزیی وبسایتتان را با دریافت گزارش تحلیل آماری این ابزار پیدا و در جهت رفع آنها گام بردارید. به همین دلیل هر مدیر وبسایتی که بخواهد سایت خود را در رتبه های موتورهای جستجو ارتقا دهد، نیاز به چکاپ سایت خود با استفاده از چنین ابزاری دارد. البته فراموش نکنید که تحلیل اطلاعات و داده های مربوط به سئو، به صورت حرفه ای می بایست توسط سئوکار متخصص صورت پذیرد اما همچنان می توان با استفاده از ابزار آمادۀ موجود، کلیاتی از مشکلات را یافت و در جهت رفع آن اقدام نمود.

دستیابی به صفحۀ اول جستجوی گوگلی، تنها راه دریافت بازدید بیشتر است. به همین دلیل، تمام سایت ها می بایست چکاپ شوند. یکی از ابزارهای رایگان برای چکاپ وضعیت سئوی سایت شما، سئوچکر است که بسیار به شما در کسب رتبۀ نخست گوگل کمک می کند.

کدام راه مهم تر است؟

حال می پرسیم که کدام راه در بهینه سازی وبسایت، بیشتر به سایت شما کمک می کند تا در صفحات جستجوی گوگلی دیده شوید؟

این پرسش بعدی است که مستقیما ذهن هر کسی را به خود مشغول می کند. اینکه دیگر چه کنید برای دیده شدن در صفحات اول موتورهای جستجو! یکی از بهترین کارها همچنان، دریافت بک لینک حقیقی، طبیعی و غیر تقلبی است.

بک لینک ها در الگوریتم جدید گوگل همانطور که مقالات پیشین اشاره کردیم تاثیر ضعیفی دارند اما نه از تنها از بین نرفته اند که در صورت تولید محتوا و ارائۀ متون جدید، تاثیر به سزایی در ارتقای یک URL دارند.

بهتر است برای بررسی تمام موارد فوق هرچه سریعتر ابزار سئوتست را چک کنید.




بازدید : 397
نویسنده : فرشته شکری

مقصود از تیتر این است که شما در هر شغلی که هستید یا هر صنفی که مربوط به شماست از طراحی سایت تا سایت نیازمندی و درج آگهی رایگان و یا اگر کارتان فروش ترازو و باسکول و حتا اگر در زمینۀ خرید خودرو در اینترنت مشغول به فعالیت هستید حتما با ایمیل های اسپم در طول روز برخورد می کنید.

اما برخی از ایمیل مارکتینگ ها هستند که هوشمندانه تر عمل می کنند. بگذریم از آنکه اینها هم اسپم هستند و شما در هیچ خبرنامۀ امنی برای دریافت آنها اقدام نکرده اید اما ممکن است یک هزارم مورد نیازتان باشد.

در این ارتباط نمیخواهیم صحبت کنیم. بحث ما در ارتباط با ایمیل لیست هاییست که به صورت قانونی وجود دارند. از ظاهر و باطن وبسایت ارسال کننده هم می شود با چند کلیک، به اعتبار مطالب و کارکرد صحیح آن و به تبع، ایمیل هایی که به عنوان خبرنامه ارسال خواهد کرد رسید.

اگر دریافت کننده هستید:

به خاطر داشته باشید که با فیلترگذاری های مناسب، به بهترین شیوه، اینباکس خود را مدیریت کنید. اگر از یک سرویس دهندۀ رایگان و عمومی می خواهید استفاده کنید، بدون شک جیمیل را انتخاب نمایید.

اگر ارسال کننده هستید و یا می خواهید که باشید:

سرویس دهنده های زیادی امروزه در دنیا هستند که به صورت قانونی و با امنیت کامل، ایمیل مخاطبین شما را جمع آوری می کنند. سرویس هایی نظیر mailchimp و constantcontact با دریافت مبالغی در طول ماه و سال، به شما اجازۀ ارسال تا 50000 کاربر را می دهند و حتا ابزارهایی برای طراحی یک ایمیل درخور و شان شرکت و تجارت شما را به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می دهند.




شارپ وان چیست؟ چگونه شارپ وان شویم؟
نوشته شده در دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 399
نویسنده : فرشته شکری

پاسخ کوتاه به این سوال تنها به 1 خط می رسد: شارپ وان و یا #1 به پیوند یا URLی می گویند که با جستجوی چند کارکتر خاص در موتورهای جستجو به عنوان اولین پیوند نمایش داده می شود.

 

اما چگونه پیوند خود را که می تواند شامل یک URL مشخص که با WWW آغاز و با اکستنشن مشخص پایان می یابد شارپ وان کنیم؟

 

اینکه هر صاحب کسب و کاری بخواهد که وبسایتش در صفحۀ اول گوگل باشد حق اوست و چنین چیزی دور از واقعیت نیست چراکه آنان که صفحۀ نخست هم هستند نیز از میان همین مدیران وبسایت ها می باشند. با این تفاوت که زمان کدنویسی و طراحی سایت مورد نظر به نکاتی چون سئو شامل تگهای Title و متاتگ ها توجه شده و در عین حال مدیر وبسایت، با وقت گذاشتن بر روی سایت خود و ارتقای روزانه اش تلاش نموده تا وبسایتش به صفحۀ نخست و رتبۀ یکم دست پیدا کرده است.


آنچه که ما در شرکت طرح و پردازش مبنا به مشتریان خود می گوییم این است که بخش کدنویسی و طراحی و سئوی ریشه ای را به ما بسپارید اما هر دو طرف (مشتریان و شرکت) تعهد کنیم که سایت را به حال خود رها نسازیم. به همین دلیل است که بسیاری از وبسایت هایی که در زمینه های متفاوت طراحی نموده ایم، بلااستثنا اگر رتبۀ یکم یا همان شارپ وان نباشند، قطع به یقین در صفحۀ اول گوگل یافت می شوند.




بازدید : 411
نویسنده : فرشته شکری

امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید.در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است.سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگران نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
√ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
√ لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
√ لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک  مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

تبادل لینک جهت ازیاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.در مقاله ی لینک های nofollow و dofollow می توانید با nofollow و dofollow آشنا شوید.
شایان ذکر است اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با رنکینگ بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد.




بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 432
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم تا درباره بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت توضیح دهیم.برای اینکه بخواهیم زمان بارگذاری صفحات را کم کنیم باید از فایلهای کم حجم استفاده کرد ما در این مقاله می خواهیم تا روش های مورد استفاده در بهینه سازی تصاویر را مورد بحث قرار دهیم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنیای مجازی معمولا برای بارگذاری صفحات وقت زیادی را سپری نمی کنند این مبحث می تواند در کم حجم کردن تصاویر و همچنین سرعت بارگذاری صفحه ی وب اطلاعات خوبی را به شما دهد.

با توجه به اینکه صفحه نمایش کامپیوتر می تواند تنها تصاویری با وضوح 72dpi (نقطه در اینچ) را نمایش دهد. در نتیجه اولین گام در بهینه سازی تصاویر، کاهش وضوح به 72 dpi است. تصاویر بزرگتر می توانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند. هر قسمت، فایل کوچکی است که می تواند در کسر کوچکی از زمان لود شود.

اکثر فایلهای گرافیکی شامل اطلاعاتی در مورد پالت رنگ تصویر هستند. این اطلاعات معمولا برای نمایش در سایت مورد نیاز نمی باشد. بسیاری از برنامه های گرافیکی این قابلیت را دارند تا تصاویر را بتوان برای وب دخیره سازی نمود. "Save for the web" انتخابی است که کلیه اطلاعات غیر ضروری را از تصویر حذف می کند بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصویر خدشه ای وارد شود.

روش دیگری که به ظاهر می تواند زمان بارگذاری را بالاتر برد، استفاده از ویژگی progressive برای تصاویر GIF، یا PNGهای interlaced است. هر دوی این ویژگیها این امکان را می دهند تا زمان بارگذاری صفحات به تدریج صورت گیرد و در ابتدا تصویری مات نمایش داده شود و سپس تصویری با وضوح بیشتر و شفاف تر. در حقیقت این تصاویر حتی چند ثانیه نیز کندتر از تصاویر معمولی بارگذاری می شوند ولی آنها برای بازدید کنندگان به نظر سریعتر هستند.

در شروع کار تصاویر مورد نظر را بررسی کنید بعضی اوقات تصاویر نیازمند تغییر دادن بکگراند یا حذف قسمت هایی هستند که باید انجام شود.شما می توانید با نرم افزارهای فتوشاپ یا Fireworks کیفیت عکس را پایین آورده یا اگر یک آماتور هستید با نرم افزار Paint به راحتی می توانید به اهداف بهینه کردن تصاویر وب سایت برسید.

مینیمم کردن عمق رنگ هنگامیکه به کیفیت نیاز نیست و حذف قسمت هایی از عکس که نیازی نیست در وب سایت باشد.همچنین مشخص کردن اندازه ارتفاع و عرض تصاویری که کیفیت بالا دارند و بکار بردن پیش نمایش تصاویر به جای استفاده از تصاویر بزرگ می تواند در بهینه کردن عکس های سایت و لود سریع وب سایت کمک می کند .

رعایت موارد بالا در بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری صفحات وب داشته باشد و همچنین می تواند میزان بازدید از سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ی طراحی سایت بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.




SMO چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 575
نویسنده : فرشته شکری

همانطور که می دانیم شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنینی اصول سئو می باشد و تقریبا همه ی افرادی که صاحب وب سایت هستند خواهان آنند که در بین موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو در لینک های اول قرار گیرند که برای رسیدن به این هدف از علم سئو استفاده می شود.

امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی علاوه بر سئو باید در یک پدیده دیگر یعنی همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا به عبارتی SMO هم دانش لازم را به دست بیاوریم.

به بهینه سازی شبکه های اجتماعی  SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد
با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند همچنین عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند.بنابراین اشتراگ گذاری می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد اما باید توجه کرد که SMO را با اشتراک گذاری بی رویه اشتباه نباید گرفت.
در استراتژی تولید و انتشار رسانه اجتماعی شما باید به موارد زیر دقت کنید:
√ چه مواردی لازم است در تولید رسانه اجتماعی رعایت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزایش پیدا کند؟
√ در چه زمانی باید آن را منتشر کرد؟
√ چه نکاتی در محتوای آن باید رعایت شود تا امکان تبدیل بیننده به بازدیدکننده سایت شما نرخ بیشتری داشته باشد؟
√ و ...

با توجه به مطالب ارائه شده باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز توجه نمود زیرا به مرور زمان با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش پیدا می کند.




بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 383
نویسنده : فرشته شکری

مدتی پیش در سایت مقالاتی را در زمینه ی بازاریابی اینترنتی( نکات بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ایمیل )آموزش داده شد.همانطور که می دانید بازاریابی اینترنتی یکی ازکم هزینه ترین و در عین حال پربازده ترین روش ها در بازاریابی می باشد.در بازاریابی اینترنتی معمولا طراحی حرفه ای سایت،بهینه سازی سایت،تبلیغات اینترنتی،ایمیل و ویدیو مارکتینگ موثر هستند.

در اینجا می خواهیم تا شما را با بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا آشنا کنیم.تجربه نشان داده که 80 درصد بازدیدکنندگان سایت ترجیح می دهند تا اطلاعات سایت را به صورت مقاله بخوانند و 70 درصد ازپاسخ دهندگان به تحقیق بیان کردند که بازاریابی با محتوا باعث می شود حس نزدیکی بیشتری نسبت به شرکت اسپانسر کننده داشته باشند، همین طور 60 درصد نیز بیان کرده بودند محتوای شرکت به آنها کمک می کند، تصمیم گیری بهتری در انتخاب محصول داشته باشد.

بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا

در روش بازاریابی اینترنتی غیر مستقیم با محتوا برای معرفی شرکت و یا محصول ، محصولات و کالاهای خود را به صورت مقاله معرفی می کنیم در این روش می توانید مقالاتی را ترتیب دهید و در قالب آن مقالات با مثال های زنده محصولات خود را معرفی کنید، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که زبان ذهن ما زبان تمثیل و قصه هست و برای یادگیری تمثیل ها معجزه می کنند.حال به بیان روش های مهم در بازارابی غیرمستقیم می پردازیم.

√ تعیین اهداف خود و شناخت کامل بازار هدف و مشتریان:مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند در این راستا متون وارد شده باید مناسب موضوع و هدف سایت باشد.

√ طراحی وب سایت به صورت محتوا محور:مطالب وارد شده در سایت باید به صورتی بشد که کاربر را جذب نماید تا کاربر به دنبال کردن سایت شما مشتاق شود.همچنین بروز رسانی سایت از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود برای اینکار بهتر است برنامه ریزی کنید و طبق برنامه یک روز از هفته را برای انتشار مطالب در نظر بگیرید . این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما می شوند و بازدیدکنندگان قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر می زنند.

√ استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب:سعی کنید برای مطالبی که وارد می کنید از عکسی مناسب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید .در این راستا سعی کنید فاصله ای را بین پاراگراف ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند .همچنین با قرار دادن ویدیوهای آموزشی در سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید . آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود.

√ برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز:عرضه ی اطلاعات مهم و هچنین پیشنهاد تخفیف ویژه و شرکت در قرعه کشی می تواند انگیزه را در مشتری ایجاد کند و تاثیر مثبتی در بازاریابی ایمیل داشته باشد.شما نیز می توانید به حد وسع خودتان مسابقات و قرعه کشی هایی انجام دهید و با هدایای نفیس دیگران را به سمت برند خود جذب کنید.

√ همکاری با سایت های همکار و مرتبط:داشتن ارتباط با همکاران می تواند در مواقع لازم به ما کمک کند برای مثال اگر یکی از همکاران ما قصد داشته باشد، کارگاه آموزش طراحی سایت برگزار کند وب سایت ما خیلی هدفمند می تواند برای آن تبلیغات غیرمستقیم انجام دهد، او می بایست در قالب یک متن، کارگاه آموزشی خود را توضیح داده و در بخش اخبار یا مقالات وب سایت خود درج می نماییم، در این صورت مسلما او  نیز زمانی که ما یک آفر و یا پیشنهاد جدید داشته باشیم به کمک ما می آید. از آنجایی که در وب سایت های مرتبط بازار هدف ما وجود دارد این کار می تواند بازدهی بسیار زیادی برای ما داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده و رعایت اصول بالا و همچنین ارائه محصولات و نمونه کارهای با کیفیت می توانید به پیشرفت بازاریابی و همچنین افزایش درآمد خود کمک کنید.




اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 439
نویسنده : فرشته شکری

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

کلمات کلیدی:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.

لینک ها:ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.

محتوای تکراری:بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.

Page Cloakong:Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.

برگه‌های Doorway:این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .




نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 402
نویسنده : فرشته شکری

ایجاد یک شبکه ی اجتماعی هیچگاه به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را رفع کند و برای حل این مشکل بایستی از روش هایی استفاده کنیم که موجب شناخته شدن شما شود.در اینجا می خواهیم تا شما را با نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

تعیین هدف:از خود بپرسید که هدف شما از ایجاد شبکه اجتماعی چیست،آیا هدف کسب درآمد است یا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبکه های اجتماعی می شوید؟!ثبت این سوال ها می تواند به شما نشان دهد که مسیر شما درست بوده یا اشتباه است.

تعیین چشم انداز:لازم است پیش از ایجاد یک شبکه اجتماعی میزان بازدید و رتبه ی الکسا را تعیین کنید.متاسفانه اکثر افراد هنگام ایجاد شبکه اجتماعی به این موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقی که شما برای شبکه خود متصور هستید پیش زمینه برای ایجاد برنامه توسعه شبکه شما خواهد بود، بی شک هزینه مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر روزانه با شبکه ای با تنها چند صد کاربر در روز قابل قیاس نیست و الگوهای توسعه متفاوتی را می طلبد.

برنامه خود را بنویسید:دست به قلم شوید و هرچه را که از شبکه اجتماعی خود می خواهید روی کاغذ بنویسید.راه های جذب منابع مالی ، جامعه مخاطب ، روش های تبلیغ ، و جایگاهی که برای یک سال آینده شبکه خود متصور هستید را ریز به ریز مشخص کنید.هرچند که شاید در مسیر حرکت نیاز به تغییر برخی از اهداف داشته باشید لکن وجود برنامه و چشم انداز تضمین کننده رشد و حرکت شبکه ی شماست.

به فکر منابع مالی باشید!:شاید در روزهای اول راه اندازی یک شبکه اجتماعی هزینه های نگهداری آن زیاد نباشد ولی به زودی شما نیاز به استفاده سرور های با قدرت بیشتر نیاز دارید پس از همین حالا در فکر باشید.در فکر بودن به معنای تجاری سازی امکانات نیست ، گاهی با جذب تبلیغات ، گاهی با ارائه محصولات و ایجاد کسب و کارهای جانبی در کنار شبکه اجتماعی می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

تعهد نامه و مانیفست فکر خود را مشخص و اعلام کنید:به عبارت ساده مشخص کنید تفکرات شما و شبکه ی اجتماعی شما بر چه نوع است چه رفتار هایی در شبکه اجتماعی شما مجاز و چه رفتارهایی غیر مجاز است اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شبکه شما از لحاظ کاربر رشد کند اگر از ابتدا پایه های شبکه را محکم نکرده باشید شبکه تبدیل به کاروانسرایی بی در و پیکر خواهد بود.

تفکرات کودکانه که همه ی افراد بیایند و هر رفتاری که خواستند انجام دهند را کنار بگذارید چه بخواهید چه نخواهید شبکه اجتماعی شما تجلی گاه تفکرات شماست پس از همان ابتدا گربه را بر در حجله بیاویزید تا در آینده درگیری های بین کاربران شما به حداقل برسد.

قوانین را مشخص کنید:خیلی ساده بگویم قوانین هر شبکه اجتماعی در نقش قانون اساسی آن عمل می کند.اگر قوانین شما ناقص باشد یا مدام مجبور به تغییر آن شوید هرج و مرج در تمام ارکان شبکه ی شما ایجاد خواهد شد پس قوانینی بنویسید که تا مدت ها نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

البته این سخن به معنای ضرورت نداشتن اعمال تغییرات در بازه های زمانی نیست لکن قوانین هرچه کمتر تغییر کند کاربران بهتر می پذیرند.

تیم بسازید!:ایجاد تیم های نظارتی ، مالی ، محتوایی و… از بین بردن قدرت مدیریتی شما نیست بلکه بالعکس کمک کننده و همیار شما در رشد و توسعه شبکه ی شماست.پس قبل از ایجاد دست کم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ی اولیه تیم مدیریتی خود انتخاب کنید در آینده همراه با رشد شبکه افراد بیشتری را برای کمک گرفتن خواهید شناخت.

استفاده هاست رایگان ، هاست ارزان = یک شبکه ضعیف و سخیف!:هاست های رایگان و هاست های ارزان قیمت کاربرد خاصی دارند به همین علت برای یک شبکه اجتماعی که قصد رشد دارد مناسب نیستند، البته این سخن به معنی خوب بودن هر هاست گران قیمت نیست کیفیت سخت افزارهای سرور ، نحوه پشتیبانی و… را در نظر بگیرید البته در هنگام ایجاد یک هاست اشتراکی مناسب کافی است ولی در ادامه کار به مرور نیاز به تهیه VPS و سرور خواهید داشت.




روش هایی برای بهبود فروش در وب سایت
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 439
نویسنده : فرشته شکری

می دانیم که صرفاً داشتن یک وب سایت نمی تواند موجب کسب درآمد شود بنابراین دراین مقاله می خواهیم تا شما را با روش هایی برای بهبود فروش در وب سایت آشنا کنیم.در زیر به بیان نکاتی می پردازیم که می تواند به بهبود فروش شما توسط وب سایت کمک کند.

روش هایی برای بهبود فروش در وب سایت

 تمایز:شما باید در وب سایت خود یک ایده ی خاصی را ارائه دهید تا کاربران ، سایت شما را بخاطر بسپارند همچنین آنچه بازدیدکنندگان در جستجوی آن هستند را به آنها ارائه دهید و به آنها بگویید که چرا نیازهای افراد را فراهم می کنید.

 استفاده از روش هایی برای افزایش ترافیک سایت:برای بهبود فروش در وب سایت لازم است که بازدید از سایت بالا رود.برای این کار می توانید از تبلیغات کلیکی،بهینه سازی در موتورهای جستجو و همچنین تبادل لینک با دیگر سایت ها،تبلیغات آفلاین،بازاریابی مقاله و تبلیغات در وب سایت Ezine،داشتن برنامه های وابسته استفاده کنید.

 استفاده از تیترهای جذاب:سعی کنید برای مطالب خود از تیترهای جذاب استفاده کنید تا خوانندگان را به ادامه ی مطلب جلب نماید  بنابراین شما باید مطالب را به صورتی ارائه کنید که نقاط کلیدی به صورت ساده ای قابل مشاهده باشد. سعی کنید که از پاراگراف های کوتاه و آسان برای خواندن و ارائه نکات مهم در سرفصل ها استفاده نمایید.

 قابلیت دسترسی راحت به صفحات وب:به کاربران این اجازه را دهید که بتوانند به راحتی در سایت به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنند.همچنین می توانید از تصاویر گرافیکی همراه با دستورالعمل استفاده نمایید در این صورت آنچه شما تمایل به انجام آن توسط بازدیدکننده دارید، به خوبی درک خواهد شد.

 استفاده درست از تصاویر گرافیکی:تصاویر گرافیکی و انیمیشنی می تواند موجب کاهش سرعت لود صفحات سایت شوند بنابراین سعی کنید کمتر از این تصاویر استفاده کنید و به افزایش کیفیت محتوا اهمیت دهید.

 گرفتن جزئیات اطلاعات از بازدیدکنندگان:شما می توانید با داشتن اطلاعات از کاربران خود مقالات و یا خبرنامه های خود را به آنها ایمیل کنیدروش های معمول برای جمع آوری نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان وب سایت شامل:استفاده از کادر Opt-in در هر صفحه و ارائه ثبت نام رایگان و ایجاد انگیزه،استفاده از pop-ups و pop-under و یا exit pop-ups علاوه بر pop-in و یا به جای آن،ارائه محصولی خاص برای ایجاد انگیزه برای ثبت نام مانند فایل های PDF و یا فایل های صوتی،ارائه یک Demo از محصولات و دسترسی رایگان به چکیده ای از کتاب الکترونیک و یا فایل های صوتی و یا ارائه دو هفته استفاده رایگان از محصولات نرم افزاری.

 جلب اعتماد کاربران:بهتر است از روش هایی استفاده کنید که کاربران به سایت شما اعتماد کرده و خرید کنند.برای مثال می توانید  نظرات مشتریان راضی را نمایش دهید و یا به ارائه گارانتی و امتیازات ویژه بپردازید.

 بررسی آمار بازدیدکنندگان سایت:بررسی آمار روزانه ترافیک سایت،میزان فروش وب سایت،میانگین تعداد بازدیدکنندگان،opt-in و میزان ثبت نام ایمیل ها می تواند شما را از میزان پیشرفت کار آگاه سازد.




Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 575
نویسنده : فرشته شکری

در طراحی سایت معمولا Anchor Text اهمیت ویژه ای دارد بنابراین در اینجا می خواهیم به توضیح Anchor Text بپردازیم همچنین می گوییم Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد.

Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد

Anchor به معنای لنگر می باشد و Anchor Text به معنی متنی است که پیوندی به آن لینک داده شده است.به عبارتی هنگامی که می خواهیم کلمه ای را به آدرسی در اینترنت لینک کنیم،متنی که به آن آدرس لینک شده است، Anchor Text نام دارد. Anchor Text به کلمه ای گفته می شود که قابلیت کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در انکر تکست باید به موارد زیر توجه کرد:

√ از تکرار مکرر لینک کردن باید خودداری کرد،بنابراین بهتر است لینک های بهتری را انتخاب کرد و از لینک دادن غیراصولی جلوگیری کرد.توجه داشته داشته باشی که استفاده بیش از حد انکر تکست موجب می شود تا سایت شما Penalize شود و سایت شما با کلماتی که بعنوان Anchor Text انتخاب کرده اید اصلا در گوگل دیده نشوید.
√ باید به کلماتی که لینک میدهید توجه داشته باشید که کلمه ی مورد نظر بیان گر محتوای شما باشد.
به طور کل Anchor Text نقش عمده در بهینه سازی سایت به اساس کلمات کلیدی دارد و شما میتوانید با هر کلمه کلیدی که دوست دارید در موتورهای جستجو دیده شوید به این کلمات لینک بدید .بنابراین Anchor Text می تواند در نمایش دادن سایت شما در صفحه اول  نتایج جستجو موثر باشد،توجه داشته باشید  که سایت ها و و بلاگ هایی که از محتوای سایت های بزرگ کپی برداری میکنند و کلمه منبع را به سایت اصلی لینک میکنند باعث می شوند تا همان سایت ها با عنوان منبع در نتایج گوگل دیده شوند،بنابراین باید برای انتخاب کلمات مناسب جهت افزایش ترافیک سایت توجه بیشتری نمود.




بازدید : 460
نویسنده : فرشته شکری

“ترافیک وبسایت مهمترین فاکتوری موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی می­باشد. اگرچه ترافیک یک وبسایت یک شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است

البته هر مقدار از ترافیک، بهتر از بدون ترافیک بودن است، اما اگر وبسایت شما ایده آل­ترین سایت هم باشد ولی اگر بازدید کنندگان شما به محصولات شما و یا دسترسی کامل به اطلاعات شما نداشته باشند، قطعا در آینده محکوم به شکست خواهید بود.

این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمی­شد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

ترافیک هدفمند

شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه ­مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا می­توان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامه­ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن می­گردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت می­باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت می­شود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می­گیرند اهمیت می­دهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک می­شود.
چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

√ وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
√ مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.
√ انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
√ نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)

هدف از نوشتن این مطلب این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.




افزایش سرعت وب سایت
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 441
نویسنده : فرشته شکری

10 راه برای افزایش سرعت وب سایت

1. صفحه طولانی را به چند صفحه کوتاه تبدیل کنید.فایل عکس ها بزرگند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند. حال فرض کنید سایت فروشگاهی باشد و برای اینکه فضای زیادی برای عکس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندی استفاده شود.

افزایش-سرعت-وب-سایت

2.تمام المان های زاید را از صفحه پاک کنید.

نگاه عمیق و اساسی به وب سایت خود بیندازید و ببینید کدام یک از المان های وب سایت شماست که شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.اگر هدف المان خاصی وجود دارد که مستقیما در هدفتان تاثیری ندارد آن را حذف کنید و از آن صرفه نظر کنید. صفحات وب کم حجم  زودتر بارگذاری می شوند.

3.فواصل اضافی مابین کدهای خود را حذف کنید.

تصور نمیکنم پاک کردن فواصل space مابین کدها مسئله ای سخت و درگیر کننده باشد؟ این کار موجب کاهش میزان قابل توجه ی کیلو بایت برای وب سایت شما خواهد شد.

4.کدهای زاید و اضافی را پاک کنید.

برداشتن کدهای اضافی تاثیر به سزایی در کاهش حجم سایت دارد. اما توجه کنید که برداشتن این کدها خدشه ای به محتوای سایت شما وارد نکند. توجه داشته باشید که اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنید کدهای زاید به صفحات شما افزوده میشوند که بهتر است آن ها را یافته و پاک کنید زیرا این کدها در مرورگرها سرعت بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهند.

5. از css برای طراحی خود به جای جدول استفاده کنید.

وب سایت هایی که از صفحات خارجی بیشتری استفاده می کنند سرعت بارگذاری بیشتری نسبت به آن دسته ای است که از صفحات داخلی استفاده می کنند. همچنین اگر از css به جای table استفاده شود امکان نمایش وب سایت حتی در محل هایی که سرعت اینترنت کم است درمدت زمان کمتری میسر است.

6.فایل های عکس را کم حجم تر کنید.

یکی از روش ها استفاده از crop به جای cut  است. سعی کنید قسمت هایی از عکس را که نمیخواهید حذف کنید. روش دیگر کم حجم کردن عکس برای وب پیج ها تبدیل آن ها به فرمت های کم حجم تر است زیرا کیفیت تصویر (resolution) را کم می کنند. تصویر را تا 72dpi کم کنید زیرا این مقدار کیفیت استاندارد عکس در وب است.

7.از فایل های (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده کنید.

 زیرا این فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش می دهند. زیرا این کدها تعداد دستورات بیشتری را در کمترین کد جای می دهند.

8.از اسکریپت های خارجی استفاده کنید.

در فایل خارجی اسکریپت مورد نیاز خود را تعریف کنید و در هر جا از برنامه نیاز بود آن اسکریپت را صدا بزنید. زیرا اگر در هر کجا از صفحه که نیاز به آن اسکریپت بود آن را تولید کنید مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود می کند که باعث اتلاف وقت می شود.

9.طول و عرض تصویر را با tag تعریف کنید.

استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها میگوید که دقیقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد که حجم بیشتری را اشغال نکند.

10. از CDN برای محتوای خود استفاده کنید.

تکنولوژی CDN از سرورهای شبکه استفاده میکند برای CACHE کردن محتوای وب سایت و باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود. این تکنولوژی به عکس های پر حجم و مالتی مدیا ها اجازه لود شدن سریع را می دهد اما این تکنولوژی برای شرکت ها بسیار پرهزینه خواهد بود.




راه های افزایش رتبه Author Rank
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 444
نویسنده : فرشته شکری

می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله می خواهیم تا شما را با راه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد.

Author Rank

به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
حال به بیان راه های افزایش رتبه Author Rank می پردازیم:

√ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست
√ فرکانس پست
√ ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی غیر از گوگل
√ تعداد نظرات در هر سایت
√ قدرت سایتهایی که اشتراک می گذارند
√ تعداد # هایی که حلقه ها به کار میبرند
√ شاخص قدرت بیرونی
√ درجه مشغولیت گوگل +
√ اوسط پیج رنک

بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.




تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 417
نویسنده : فرشته شکری

آیا سرعت بارگذاری وب پیج در سئو تاثیر دارد؟
روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.

افزایش-سرعت-وب-سئو


واضح است که کاربران از وب پیج هایی که به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتیجه اگر کاربران از بازدید سایتی احساس رضایت کنند موتورهای جست و جو پس از اطلاع از این موضوع آن وب سایت را در رده ی وب سایت های برتر قرار داده و به هدف خود یعنی راضی کردن کاربران خود رسیده اند.براساس  تحقیقات هر وب سایت تنها 4 ثانیه فرصت برای جذب کاربران خود دارند.

یعنی شما برای جذب مخاطب خود زمان زیادی ندارید که می توانید با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در نگه داشتن کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید.

در سال 2010  گوگل یکی از فاکتورهای اساسی برای بالا بردن رنکینگ سایت را افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب اعلام کرد.می توانید برای یافتن سرعت لود شدن وب سایت خود از تولز های موجود در اینترنت استفاده کنید سپس با به اعمال تغییرات در سایت خود بپردازید.




آموزش سئو
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 401
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله از بخش سئو میخواهیم به آموزش سئو بپردازیم .  

از مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.

بسیاری از کاربران بعد از تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.

در لیست زیر به نکات مهمی برای بالابردن رتبه گوگل سایت شما میپردازیم :

    قدرتمند وارد شدن و پر محتوا کردن از همان لحظه تحویل سایت
    نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری جهت نشان دادن یک سایت غیر تکراری در عرصه وب از جمله داشتن عکس و فیلم های متفاوت 

    نکته اول : موضوع مطلبی که کپی می کنید را کمی تغییر دهید . مثلا : (( طراحی سایت حرفه ای ))==> ((طراحی سایت حرفه ای و داینامیک + عکس))

    نکته دوم : متن اصلی را تغییر دهید ، مثلا لینک منبع و عکس و خلاصه مطلب و ... را اضافه کنید 

    نکته سه : عکس های متن را تغییر دهید ، چون گوگل باهوش است و همیشه عکس ها را چک می کند ، مثلا در عکس ها نام سایت و ...تغیر دهید .

    نکته 4 : کلمات کلیدی متن را با توجه به موضوع اضافه کنید ، هر چه این کلمات کمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.
  آموزش سئو
    اشتراک گذاری مطالب سایت
    لینک های داخلی مفید و کارا برای دسترسی آسان به قسمتهای مختلف سایت On-site optimization

۱- بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت ما در گوگل شود. (مستقیم)

۲- میتواند باعث بالارفتن بازدید ورودی ما از موتورهای جست و جو شود.

۳-  باعث افزایش و بالا رفتن تجربه کاربری شود.(غیرمستقیم)

    کار کردن لینک های خارجی مفید مانند ثبت کردن مطالب سایت در فروم های مرتبط جهت افزایش تعداد لینک های خروجی Off-page optimization

۱- به سئو کمک شایانی میکند. (مستقیم)

۲- بک لینک های بیشتر و بازدید بیشتر به ارمغان می‌آورد. (مستقیم)

۳- بر روی برند ما تاثیر گذار است. (مستقیم)

۴- مشترکین وب سایت را افزایش می دهد. (غیرمستقیم)

    لینک ثبت کردن در وبلاگ ها ، لینک ثبت کردن در وبلاگ های معتبر و پر بازدید برای افزایش بازدید سایت بسیار تاثیر گزار است.
    پیوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سایت ، منظور از پیوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سایت به صورت ممتد و در بازه زمانی طولانی مدت میباشد.
    انتخاب دامین مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سایت در بالابردن رتبه گوگل سایت تاثیر گزار است.
    انتخاب عنوان مناسب  Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسیار مهم است ، توجه داشته باشید که title تکراری در صفحه نباید وجود داشته باشد.
    توضیحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
    کلمات کلیدی  Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
    هیچ وقت برای گوگل و رنک بالا سایت نزنید ، همیشه برای رضایت کاربران باید باشد .
    فعالیت بر روی چند موضوع نزدیک به هم ، یک وب سایت اگر بر روی چندین موضوع مرتبط به صورت همزمان کمک کند ، میتواند بازدید کننده های بیشتری را به خود جذب کند.
    خوانابودن نوشته های سایتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب برای خوانایی سایت بسیار مهم است.
    نظرات ، داشتن قسمت نظر دهی به مطالب موجود در سایت شما ، نشان دهنده مهم بودن سایت شما و همچنین کاربران میتوانند با استفاده از لینکهای مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
    سرعت لود سایتتان ، با رعایت تمام اصول طراحی سایت از جمله رعایت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.




نحوه ثبت سایت در موتورهای جستجو
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 432
نویسنده : فرشته شکری

شما می توانید برای معرفی مستقیم یک سایت به موتورهای جستجو ، سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید.از آنجاییکه سایت هایی مانند گوگل و یاهو از روبات ها  و خزنده های اختصاصی برای شناسایی سایت ها در بستر وب استفاده می کنند اجرای اقدامات ثبت سایت در موتور جستجو و SES از طرف مدیران سایت کمتر موردتوجه قرار می گیرد.

ثبت سایت

مدیران موفق ترجیح می دهند به جای صرف زمان برای شناسایی سایتشان توسط موتورهای جستجو خود اقدام به ثبت سایت در این موتورهای جستجو می کنند که البته با این کار می خواهند سایتی به روز در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند.معرفی سایت به دو روش صورت می گیرد که عبارتند از:

√ معرفی سایت به صورت صفحه به صفحه
√ استفاده از تکنیک مپ سایت که به صورت یکپارچه در موتور جستجو ثبت می شود.
توجه داشته باشید که اگر طراحی سایت به صورت حرفه ای و استاندارد صورت گیرد ثبت صفحه ی اول کافی می باشد و توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود.به همین دلیل است که اکثر افراد خواستار این هستند که در لینک های بالاتری قرار گیرند و به عبارتی رقابت دارند زیرا اکثر افراد برای بدست آوردن کالا و خدمات مورد نظرشان ابتدا با جستجو در موتورهای جستجو شروع میکنند.

برای بدست آوردن رتبه های مناسب در نتایج موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت اقداماتی باید انجام شود که به این مجموعه اقدامات در اصطلاح بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) گفته میشود.
اجرای ثبت در موتورهای جستجو ( SES ) در کنار دیگر اقدامات بهینه سازی همچون بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی که افزایش بازدید سایت امری حیاتی می باشد، بسیار ضروری است.




اهمیت کلمات کلیدی در سئو
نوشته شده در پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 421
نویسنده : فرشته شکری

شاید ساده ترین چیزی که موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند این باشد که چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پیدا شود.اگر همه چیزهای دیگر برابر باشند، صفحه هایی که واژه بیشتری در پرسشی دارنددر رده ی بالاتری قرار می گیرند ( بعضی از  موتور های جستجو تمام واژه های مهم را بکار می برند ) با این وجود این رده بندی به رخداد به بیش از واژه صرف بستگی دارد.

این وابستگی بیش از واژه های یک پرسش خاص در روی صفحۀ شماست فراوانی کلمه کلیدی که به آن وزن کلمه هم می گویند ، از جمله نکات  مهم است.در گذشته های روش جستجو ، هرچه تکرار رخداد واژه بیشتر می بود ،بهتر می نمود. صفحه ای با یک فرکانس واژه ای برابر 10 برای کلمه " سایت " برای جستجو گری که به دنبال آن می گشت ، بهتر از فرکانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوی وب افراد را به سمت جستجوی سریع  در رده بندی جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا کردن صفحات صهحات با کلمات کلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور های جستجو روی فراوانی کلمات کلیدی سخت گیری بیشتری نمودند.

اینک آنها به دنبال فراوانی کلمه ای خاص می گردند و فعلا تصمیم بر این است که صفحات با  7 در صد از کلمات منطبق بر پرسش ، تطبیق خوبی به دست می دهد.( یعنی فراوانی چگالی 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهای جستجو ، بیش از یک کلمه دارند . بنابراین موتورهای جستجو حتی به فرکانس ها با عمق بیشتر نگاه می کنند . الگوریتم ها با رده بندی غالبا بر اساس فراوانی بالاتر یک کلمه در مقابل دیگری در مورد رده بندی تصمیم گیری می کنند . به این دلیل است که یک پرسش برای  " طراحی وب سایت " ممکن است صفحاتی را با فراوانی سنگین تر (بیشتر) روی " طراحی سایت " و " وب سایت " داشته باشد تا " وب " . موتورهای جستجو می توانند این تصمیمات را بر اساس فرکانس رخداد یک واژه ( کلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نماید.

                                                کلمات-کلیدی-سئو

در جوار دانستن اینکه صفحه حاوی کلمات در پرسش جستجو ست ،این که بدانیم آیا ان ها در کجای صفحه واقع اند، اهمیت چندانی ندارد؟ بهتر است که پاسخ مثبت را باور کنید. اگر همه چیزها برابر باشند، صفحاتی که واژه پرسش در مکان های مهم تری ،قرار گیرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتری از صفحاتی قرار می گیرند که کلمه کلیدی در آن ها در پایین صفحه واقع است.به صفحاتی که در آن ها کلمات پرسش در عناوین و پاراگراف های اولیه قرار می گیرند  دارای اهمیت کلمه کلیدی بالاتری هستند، چون کلمات کلیدی در مکان های مهم تری واقع اند.

چرا موتورهای جستجو براهمیت کلمه کلیدی تاکیددارند؟دلیل این است که موتور های جستجو در واقع ماشین های تطبیق الگویند.آن ها اقدام به تشخیص انواع الگو های مربوط به صفحاتی می کنند که قویا با پرسش ها انطباق دارندیعنی صفحاتی با الگوهایی از کلمات کلیدی منطبق در مکان های با اهمیت تطبیق های قوی تری از صفحات دیگر دارند.اینک باید دید که چگونه یک موتور جستجو اهمیت واژه هایی را که در بخش های مختلف صفحه پیدا می کند، ارزیابی می نماید.

عنوان

 این مهم ترین بخش از صفحه وب برای موتور جستجوست. عنوان،چیزی است که در صفحه نتایج حاصل از جستجو نشان داده میشود، و نیز در عنوان پنجره برای مرورگر نمایش داده می شود . در مورد عنوان (تیتر) می توانید چنین تصور کنید که عنوان صفحه وب همانند عنوان یک قطعه مقاله در یک صفحه روزنامه است،که مشخص می کند کل مقاله در مورد چیست.

سر صفحه و متن تاکید شده

بسیاری از موتورها ی جستجو به واژه های یافته شده عنوان درشتی رابه منظور دادن اهمیت بیشتر (وزین تر)، تخصیص می دهند،آن را به صورت ایتالیک یا متن رنگی در می آورند، و فرض می شود که آن ها رخدادهای مهم تری از واژه می باشند. سر صفحه درشت یک بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاری را قطع کرده و نشان می دهد که پاراگراف های زیر در باره چه هستند.

متن بدنه 

متن بدنه شامل تمام کلماتی است که در صفحه ظاهر می شوند، ولی متن بدنه ای که نزدیک تر به بالای صفحه باشد داری اهمیت بیشتری از کلماتی است که در میانه یا پایین صفحه قرار دارند. تصاویر هم در صفحه متون متفاوتی دارند و موتور جستجو" می آموزد" که هر یک درباره چیست.

توصیف 

صفحات وب عموما دارای خلاصه ای از موضوع اند که برخی موتورهای جستجو هنوز هم آن را در زیر عنوان می آورند. با این وجود اغلب موتورهای جستجو نه توصیفی می آورند ونه وزنی بیشتر از متن بدنه ذکر می کنند.

یک موتور جستجوی ارگانیک از شاخص جستجوی خود برای محل یابی صفحات منطبق استفاده می کند.در اصل تحلیل گزارش گیری معین می کند که کدام کلمات جستجو شوند و نه اینکه فقط کلماتی که به فرم گزارش گیری تایپ شده اند جستجو شوند.

موتور در جستجوی هر کلمه در گزارش گیری شروع به کار میکند تا ببیند کدام صفحه  حاوی کلمه است.شاخص جستجو را میتوان به عنوان لیستی از الفبا از هر کلمه موجود در هر صفحه وب تصور کرد. در واقع شاخص حاوی لیستی از هر صفحه وبی است که حاوی هر کلمه است.بنابر این وقتی که در جستجوی کلمه ی " طراحی سایت " هستید ،شما لیستی از هر صفحه ای که حاوی ان باشد را خواهید آورد.این ساده ترین حالت است این موضوع هنگامی پیچیده تر خواهد شد که گزارشگیری های پیچیده تر را وارد کنید .ا

اگر جستجو گر به دنبال طراحی سایت  است،موتور هر صفحه ای را که هر کلمه را داراست جستجو خواهد کرد،و لذا لیستی از صفحات حاوی کلمه طراحی سایت و لیستی از صفحات حاوی" شرکت طراحی " بدست خواهد داد. اغلب موتورهای جستجو ،که با این تصمیم روبرو می شوند، تصمیم میگیرند فقط آن هایی را نشان دهند که هر دو کلمه را دارا باشند انتخاب می کنند.

بعضی از موتور ها قوانین پیچیده تری برای نمایش گزارش گیری های چند کلمه ای دارند. یک گزارشگیری مانند" شرکت طراحی وب سایت " را در نظر بگیرید.چون کلمه" طراحی سایت " خیلی بیشتر از دیگر کلمات ،رایج است، بعضی از موتورهای جستجو ممکن است چند صفحه که حاوی کلمات" طراحی "و" سایت " است را نشان دهند حتی اگر کلمه" وب " در آن نباشد .

موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟

شما چند کلمه ای در گوگل تایپ میکنید,و آنگاه صفحه ای پر از نتایج بسیار مرتبط را ظرف یک ثانیه بدست می آورید.اما این چگونه رخ می دهد؟ یک موتور جستجو چطور صفحات صحیح را می یابد؟ دیدید که موتور های جستجو هم نتایج ارگانیک و هم نتایج پرداختی را باز میگرداند،و ما در باز گو میکنیم که چرا بازار یابی با موتورهای جستجو مهم و مشکل است.

در این گروه از مقالات ما دقیقا چگونگی کار موتور جستجو را بررسی میکنیم و نشان میدهیم که در زمان ورود کلمات توسط جستجو گر برای جستجو چه اتفاق می افتد و قبل از آمادگی موتور جستجو برای جستجو چه رخ میدهد. ما بخش عمده کار خود را روی جستجوی پیچیده تر  ارگانیک صرف می نماییم،ولی چگونگی نتایج پرداختی را هم توضیح می دهیم.گر چه به نظر میرسد که که گوگل در لحظه ی نمایش نتایج جستجو ی هر صفحه از وب را پیش نمایش می کند.ولی آنقدر سحر آمیز نیست.

گوگل

در مجموع به هنگام جستجوی کلمات مقدار قابل توجهی آماده سازی به این لحظه ی سحر آمیز منتهی میشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازی میخوانند.شاخص گیری فرایندیست که شاخص جستجو را خلق میکندو پایگاه داده ای خاص که لیستی از کلمات در همه صفحات در وب نگه میدارد.

بعد در این دسته از مقالات توضیح خواهیم داد که چگونه فرایند شاخص گذاری (فهرست بندی)ارگانیک کار میکند.فعلا بدانید که مقدار زیادی اعمال سحر آمیز در موتور های جستجوی ارگانیک صورت می گیردو این خیلی زود تر از آن اتفاق می افتدکه کسی چیزی را برای جستجو وارد کند.

حتی اگر بدون اینکه بدانیدشاخص جستجو چگونه کار می کند،می توانید بیاموزید که موتور جستجوی ارگانیک آن شاخص را وقتی که کلمات وارد می شود چگونه به کار میبرد در لحظه ای که کلمات در گوگل تایپ میشوند.

تطبیق پرسش جستجو

استعلام یا پرسش،نام تکنیکی چیزیست که جستجو گران در موتور جستجو تایپ میکنن تا نتایج جستجو بدست آید.وقتی که کسی عبارت طراحی سایت را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر وارد می کند ، آنگاه می گوییم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر کلمه در پرسش جستجو را یک واژه توصیف می نماید.(در این مثال "طراحی"و "سایت"واژه ها یا پرسش جستجویند)موتور جستجو وارد چندین گام اساسی می شود تا صفحات وب را منطبق بیابد،و این کار را تحلیل پرسش انجام می دهد.

تحلیل پرسش
به محض اینکه جستجو گر پرسش یا واژه ی مورد نظرش را تایپ میکندو کلید enter را بفشارد،موتور جستجو تحلیل را آغاز می کند.یعنی هر کلمه در پرسش را بررسی کرده و تصمیم می گیرد که بهترین صفحه وب را در فهرست منطبق بیابد.موتور های جستجو تنها به یک طریق تحلیل استعلام را انجام نمی دهند،بلکه بسیاری از موتور های جستجو در بعضی از اصول تکنیک های جستجو اشتراک دارند.