پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
معرفی معیارهای لینک سازی
نوشته شده در چهار شنبه 16 فروردين 1396
بازدید : 478
نویسنده : فرشته شکری

معیارهای مختلفی برای لینک سازی وجود دارد که شما برای سئو و بهبود رتبه سایت خود باید از آنها مطلع باشید. این معیارها می تواند به شما در قضاوت در مورد ارزش لینک ها ، ارزیابی  کیفیت لینک ها و تعیین میزان اختصاص منابع به آنها کمک نماید. اطلاع از این معیارها همچنین در تجزیه و تحلیل مشخصات لینک ( گزارش کامل از تعداد و نوع لینک در یک وب سایت ) برای اطلاع از سطح رقابت شما می تواند مفید واقع شود. در این بخش از مقالات طراحی سایت ، شما را با برخی از این معیارها آشنا خواهیم کرد.

معیارهای لینک سازی در سئو

  • قدرت دامنه در واقع ارزش کلی یک دامنه است. به جای توجه به ارزش صفحات به تنهایی ، ما به دامنه برای درک میزان قدرت کلی وب سایت نگاه می کنیم. پیج رنک و رتبه صفحه توسط گوگل اندازه گیری می شود و بر پایه تعداد و کیفیت لینک هایی که به آن صفحه اشاره می کنند ، تعیین می شود. پیج رنک در یک مقیاس 0-10 اجرا می شود که در آن 10 بالاترین رتبه و 0 پایین ترین رتبه است. می توانید از پیج رنک صفحه اصلی یک سایت ، به عنوان یک ایده برای تعیین قدرت آن استفاده کنید. علاوه بر این پیج رنک یک شاخص عالی برای تعیین قدرت دامنه می باشد. زیرا بیشتر لینک ها به صفحه اصلی وب سایت اشاره می کند.
  • قدرت صفحه نیز از دیگر عواملی است که به عنوان یک معیار برای لینک سازی مطرح است. برای اندازه گیری قدرت صفحه ابزارهای مختلفی وجود دارند که از میان آنها می توان به ابزارهایی نظیر PageRank extension برای کروم ، Google Toolbar for PageRank(برای اینترنتی اکسپلورر) و MozBar for measuring Page Authority اشاره کرد.
  • متن انچر (Anchor text) از دیگر معیار های سنجش لینک سازی است که بر سئو و بهینه سازی سایت نیز تاثیر گذار و موثر می باشد. متن لنگر یک نشانه ای از موضوع صفحه لینک شده به گوگل می دهد. بنابراین اگر برای لینک به یک صفحه از کلمه " طراحی سایت " استفاده نمایید، این بدین معنی است که صفحه لینک شده دارای اطلاعاتی در زمینه طراحی سایت است. بنابراین گوگل می تواند از این اطلاعات به عنوان بخشی از الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده نماید.
  • معیار بعدی ، تعداد لینک ها است. به عنوان یک معیار ، تعداد لینک ها می تواند از دو جهت برای ما مفید باشند. اول از جهت اندازه گیری پیشرفت و موفقیت کمپین لینک سازی و دیگری برای مقایسه وب سایت خود با رقبا.
  • لینک کردن دامنه های اصلی و ریشه از دیگر معیارهای لینک سازی است که در سئو موثر است. این معیار در واقع به عنوان یک سیگنال در رتبه بندی گوگل است. در اینجا منظور ما تعداد دامنه های مجزایی هستند که به وب سایت لینک می دهند نه تعداد خام لینک ها.
  • وجود ارتباط در بین صفحات لینک شده نیز مهم است. در واقع دریافت لینک از وب سایت های مرتبط با حوزه فعالیت شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی وب سایت و سئو داشته باشد. این امر موجب ایجاد یک لینک معتبر و با ارزش خواهد شد.
  • موقعیت لینک در صفحه معیار دیگری است که در لینک سازی مورد توجه قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید که در لینک سازی ، لینک را باید در قسمتی از صفحه وب سایت قرار دهید که کاربر بتواند به راحتی آن را ببیند و به آن دسترسی داشته باشد. این امر در تاثیر گذاری بیشتر لینک موثر خواهد بود.