پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طراحی گرافیکی وب سایت چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 377
نویسنده : فرشته شکری

طراحی قالب و لایوت ( Lyout ) و چیدمان صفحه را که میتوان توسط نرم افزار های فوتوشاپ و کرول و... انجام داد را طراحی گرافیکی سایت می گویند.

در طراحی سایت می توان قسمت طراحی گرافیکی سایت را به دست طراحان گرافیست کار سپرد، البته باید بین طراح سایت و طراح قالب و گرافیست تعامل خوب و کاملی برقرار نمود تا بتوانیم وب سایت کامل و زیبایی داشته باشیم.

یک طراح گرافیست باید با چیدمان صفحه های وب سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند قالب خوب و بهینه ایی برای سایت طراحی نماید. 

طراحی قالب گرافیکی سایت

ابزار هایی که یک گرافیست و یک طراح سایت باید با آنها برای طراحی سایت آشنایی داشته باشد، دو نرم افزار مهم می باشد، یکی فوتوشاپ و دیگری کرل.

یک طراح سایت با آشنایی در حد متوسط با این نرم افزار ها و آشنایی با پسوند های عکس های، مخصوصا پسوند گیف ( GIF ) ، می تواند مراحل طراحی گرافیکی سایت خود را جلو ببرد.

البته مهمتر از این مسائل آشنایی با چیدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت های مختلف صفحه می باشد.




مراحل طراحی سایت
نوشته شده در سه شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 419
نویسنده : فرشته شکری

در طراحی یک سایت، طراح سایت ابتدا طرح مورد نظر مشتری را با او بر روی یک کاغذ می کشند. سپس پس از تایید شدن طرح توسط مشتری، طراح ابتدا به سراغ طراحی قالب آن می رود؛ البته این نکته را در نظر داشته باشیم در مراحل ایجاد وب سایت به طور کامل تری فعالیت های ایجاد وب سایت را توضیح داده ایم و در اینجا فقط مراحل طراحی سایت را نام می بریم.

سپس بعد از ایجاد قالب و تایید آن توسط مشتری، ماجول ها و امکانات سایت که برای آن ها مکان هایی تعبیه شده است، توسط کد ها و ابزار ها پر می شود و سایت آماده آپلود بر روی فضای میزبان وب خریداری شده می شود.

مراحل طراحی سایت

این نکته را در نظر داشته باشید، طراحی سایت یک هنر مهندسی می باشد که در آن گرافیگ به همراه بسیاری از کد ها در آن بکار برده می شود. بنابراین یک طراح سایت آدمی خلاق و با هوش می باشد که هم در زمینه اعداد و هم در زمینه هنر تبحر دارد. البته می توان قسمت های طراحی گرافیکی و کد نویسی توسط دو یا چند نفر انجام شود، اما اگر طراحی وجود داشته باشد که هر دو کار را به تنهایی انجام دهد مسلما کار بهتری را به مشتری ارائه خواهد داد. البته به شرطی که تخصصی نیز در کار باشد.

شرکت طراحی سایت طرح و گسترش مبنا که در زمینه طراحی سایت در ایران  فعالیت می نماید، طراح خوب و باتجربه ایی را در اختیار دارد که می توانید نمونه کار های آنها را در قسمت نمونه های پروژه های طراحی سایت ببینید. 




فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 400
نویسنده : فرشته شکری

شرکت Microsoft که در زمینه کامپیوتر فعالیت گسترده ایی دارد، و اکثر برنامه های کاربردی در این زمینه را تامین می نمایید، فناوری برای طراحی سایت تولید کرده است که Microsoft .NET Framework نام دارد.

برای کار کردن با این فناوری و طراحی سایت، باید تجربیات زیاد و دانش کافی کسب نماییم. همچنین یک طراح سایت برای طراحی قالب سایت خود و گرافیک بهتر و زیباتر سایت خود، باید با نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ آشنایی کافی داشته باشد.

طراحی سایت امروزه با آمدن نرم افزار های آماده برای طراحی، البته امری آسان تر نسبت به گذشته شده است. حتی برای راه اندازی بسیاری از وب سایت ها دیگر نیاز به نوشتن حتی یک خط برنامه نیست، که البته اینگونه سایت ها امکانات محدودی خواهند داشت؛ حتی محدود تر از یک وبلاگ!

پس بهتر است اگر می خواهیم  طراحی مناسبی سایت مان داشته باشد، طراحی آن را به شرکت های معتبر طراحی سایت بسپاریم. از جمله ی معروف ترین شرکت های طراحی سایت، شرکت طراحی سایت گسترش و پردازش مبنا (sitedesign-co.com) را می توان نام برد که با استفاده از بهترین ابزار و نیروها در طراحی سایت در کشور عزیزمان ایران قدم برداشته است.




مراحل ایجاد یک وب سایت چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 393
نویسنده : فرشته شکری

ایجاد کردن و ساختن هر شی و وسیله ایی مراحلی را شامل می شود. در اینجا برای شما مراحل ایجاد یک وب سایت که شامل 5 مرحله اصلی می باشد، در ذیل تشریح می نماییم.

شما می توانید با مطالعه هر بخش و مقالات مربوط به آن، با کلیک بر روی نام های پرنگ شده به مقاله مورد نظر رفته و به طور کامل با هر مفهوم آشنا شوید.

مراحل ایجاد وب سایت

مراحل ساختن یک وب سایت نیز ترتیبی دارد:

1-      ابتدا انتخاب یک نام مناسب برای وب سایت که در مبحث دامنه درباره آن توضیح مفصل داده ایم.

2-      ثبت نام سایت یا ثبت دامنه برای اینکه نام سایتمان منحصر به فرد باشد.

3-      طراحی صفحات وب توسط شرکت های طراحی سایت مثل شرکت شرکت طرح و پردازش مبنا.

4-      خریدن یک فضای بر بستر اینترنت، که در بحث میزبان وب یا host می توانید با آن آشنا شوید.

5-      آپلود سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده یا میزبان وب، برای اینکه بر روی بستر اینترنت برای نمایش به عموم قابل استفاده باشد. 

نکته: توجه داشته باشد در طراحی سایت خود اصول طراحی سایت و اصول بهینه سازی سایت را رعایت نمایید.

مراحل ایجاد وب سایت




بازدید : 393
نویسنده : فرشته شکری

وب سایت ها از لحاظ تجاری به 6 دسته عمده تقسیم می شوند، که شاید ما با آنها در مباحث انواع تجارت که شامل 10 دسته می باشند، آشنا شده باشیم. اما از ده دسته تجارت، 6 دسته آن در تجارت الترونیک یا تجارت از طریق وب سایت ها، می توانیم اشاره کنیم.

1-      تجارت الکترونیک C to C  یا تجارت مشتری با مشتری:

اولین حالت تجارت الکترونیک، تجارت مشتری با مشتری از طریق فروش اینترنتی ( فروش آنلاین ) کالا خود می باشند. در این حالت هیچ گونه واسطه و شرکتی وجود ندارد و مردم عادی یا همان مشتریان، به طور مستقیم با هم در ارتباط اند.

2-      تجارت الکترونیک C to B یا تجارت مشتری با شرکت:

در این حالت تجارت الکترونیک، شخصی عادی خدمات و کالای خود را از طریق وب سایت شخصی خود به شرکت دیگر به فروش اینترنتی می رساند.

3-      تجارت الکترونیک B to C  یا تجارت شرکت با مشتری:

در این حالت از تجارت الکترونیک، شرکت ها خدمات و یا فروش اینترنتی خود را از طریق وب سایت ها در اختیار مشتریان قرار می دهند. این نوع تجارت الترونیک و کسب و کار اینترنتی، امروزه شایع ترین نوع تجارت می باشد. در طراحی سایت اکثر شرکت ها امروزه فروشگاه اینترنتی نیز خواهیم دید.

4-      تجارت الکترونیک B to B  یا تجارت شرکت با شرکت:

ممکن است در بعضی از حالت های تجارت الکترونیک، شرکتی با شرکت دیگر به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط باشند، و کالا و خدمات خود را در اختیار هم قرار دهند ، و یا از طریق وب سایت همدیگر با مشتریان دیگر ارتباط داشته باشند.

5-      تجارت الکترونیک G to C  یا تجارت دولت با مردم:

یکی دیگر از نمونه های شایع تجارت الکترونیک، تجارت دولت الترونیک  با مردم می باشد. حتما همه ی ما یکبار از خدمات دولت به این روش استفاده کرده ایم. این گونه خدمات را با اسم خدمات دولت الکترونیک می شناسیم. خدمات الکترونیک بانک ها دولتی نیز جز این دسته از تجارت الکترونیک می باشند. ضمنا باید توجه داشته باشیم خدماتی که منجر به فروش اینترنتی یا جابه جایی پول بین مردم و دولت می شود، جز این دسته قرار می دهیم.

6-      تجارت الکترونیک G to B یا تجارت دولت با شرکت ها:

گاها دولت ها خدمات خود را از طریق شرکت های واسطه در اختیار مردم قرار می دهند، و یا برخی شرکت ها تجارت خود با دولت را از طریق وب سایت های دولت انجام می دهند. که به این نوع تجارت الکترونیک، تجارت دولت با شرکت می گویند.




تجارت الکترونیک چیست؟
نوشته شده در دو شنبه 13 بهمن 1393
بازدید : 438
نویسنده : فرشته شکری

هر گونه فعالیت و ارائه خدمات و کالا که از طریق بستر اینترنت و وب سایت ها که منجر به خرید و یا فروش و درآمد شود را، در دنیای امروز به اسم تجارت الکترونیک می شناسیم.

از نمونه های تجارت الکترونیک می توانیم خدمات الکترونیک بانک ها و فروشگاه های اینترنتی ( فروشگاه های آنلاین ) و... نام ببریم.

 امروزه در طراحی سایت ها برای شرکت های تجاری حتما یک فروشگاه اینترنتی ( فروشگاه آنلاین ) طراحی میشود، چون دنیای امروز به سمت قرار گرفتن همه ی اتفاقات روزمره در دنیای مجازی می رود.




بازدید : 407
نویسنده : فرشته شکری

وب سایت ها از طریق اطلاع رسانی به دو دسته تقسیم می شوند که این دو دسته را برای شما تشریح می نماییم:

1-      طراحی وب سایت های  اطلاع رسانی داخلی (اینترانت):

در این نوع وب سایت ها اطلاعات برای شبکه داخلی یک سازمان یا شرکت و یا جامعه مجازی خاص طراحی شده اند؛ اغلب این وب سایت ها حتی اگر نمایی خارج از شبکه درونی خود بر بستر اینترنت داشته باشد، باید توسط نام کاربری مخصوص خود و پسورد آن ، وارد وب سایت شده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد.

بسیاری از سازمان ها و شرکت های برای کارمندان خود اینچنین اطلاع رسانی می کنند. نمونه ایی از این گونه اطلاع رسانی را می توانیم در سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی، با نام سامانه سجاد دید که اساتید و دانشجویان و مسئولین برای دیدن اطلاعات و خبرهای دانشگاه، وارد این سامانه می شوند و اطلاعات و اخبار را مشاهده می نمایند.

2-      طراحی وب سایت های اطلاع رسانی برون سازمانی یا عمومی (اینترنت):

عموما اکثر سایت های خبری که ما مشاهده می نماییم، جز این دسته از وب سایت های اطلاع رسانی می باشند؛ که اخبار خود را به طور عمومی بر بستر اینترنت قرار می دهند. مثل سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی یا سایت خبرگزاری فارس و....




کسب درآمد از سایت
نوشته شده در دو شنبه 13 بهمن 1393
بازدید : 425
نویسنده : فرشته شکری

یکی از مهمترین ویژگی هایی که وب سایت می تواند برای ما داشته باشد باشد، ویژگی کسب درآمد از طریق وب سایت می باشد.

لطفا مقاله درآمد زایی از وب سایت را مطالعه نمایید، سپس به ادامه این مقاله و انواع وب سایت ها از لحاظ در آمد زایی بپردازید. 

کسب درآمد از سایت

وب سایت ها به دو طریق برای ما باعث کسب در آمد خواهند شد:

1-      کسب درآمد از طریق مستقیم توسط وب سایت ها:

در این گونه وب سایت ها معمولا همانگونه که از معنی کلمه مستقیم پیداست، ما از طریق فروش مستقیم کالا به صورت آنلاین کسب درآمد می کنیم؛ حتی این تجارت می تواند از طریق خدماتی باشد که ما به کاربران خواهیم داد؛ و یا حتی اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار می دهیم.

2-      کسب درآمد از طریق غیر مستقیم توسط وب سایت ها:

 در این روش مال از طریق وب سایت اقدام به فروش و یا ارائه خدمتی به کاربران را برای کسب درآمد انجام نخواهیم داد.

در وب سایت ما به واسطه اطلاعاتی که وجود دارد توسط کاربران زیادی بازدید خواهد شد، و این کار باعث می شود بنگاه های تجاری در زمینه وب سایت ما، از ما بخواهند برای آنها تبلیغات انجام دهیم که منجر به کسب درآمد برای ما خواهد شد.

و یا ما از طریق وب سایت خود باعث ارتباط مشتریان با شرکت و بنگاه تجاری دیگری خواهند شد.




افزایش پیج رنک
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 434
نویسنده : فرشته شکری
مهمترین مسئله ایی که برای رتبه بندی سایت ها به آن اشاره می توان کرد، رتبه بندی آنها در موتور های جست و جو می باشد، که این رتبه بندی بسته به امتیاز های بدست آمده توسط وب سایت از قبیل : آمار بازدید ، محتوای مناسب، تعداد لینک ها و... می باشد.

افزایش پیج رنک

تمام این موارد می تواند مربوط به طراحی سایت حرفه ای باشد. یعنی ما می توانیم با طراحی حرفه ای سایت به این نتایج دست پیدا کنیم.

چند اصل مهم در افزایش پیج رنک عبارتند از:

  1. مهمترین اصل که باید برای افزایش و بهبود پیج رنک استفاده کرد، رعایت اصول بهینه سازی سایت می باشد؛ که می توانید با مطالعه بخش بهینه سازی سایت با این اصل آشنا شوید.
  2. همچنین رعایت HEO نیز می تواند تاثیر گذار در جذب مخاطبان باشد، که یکی از موارد امتیاز دهی به طراحی سایت و وب سایت، داشتن آمار بازدید زیاد است.
  3. بعد از رعایت این موارد شما باید اغدام به تبلیغ وب سایت خود در سایت های پر بازدید نمایید. تبلیغاتی که لینک وب سایت شما در آن قرار داشته باشد، البته توجه نمایید، لینک به کلمه ایی که مد نظر شماست که می خواهید نتیجه جست و جوی آن کلمه در اینترنت و موتور های جست و جو وضعیت بهتری پیدا نماید.
  4. نکته مهم دیگری که باید رعایت نماییم، تولید محتوای مناسب و ایجاد ارتباط بین این محتوا می باشد. شما می توانید به عنوان مثال مقالات آموزشی ما را تماشا فرمایید ،و ارتباطات بین این محتوا را که توسط لینک شدن کلمات می باشد، مشاهده نمایید؛ که قطعا باعث افزایش پیج رنک شما خواهد شد.
  5. نکته آخری که برای بهبود پیج رنک و بالا رفتن پیج رنک می توانیم به آن اشاره نماییم، داشتن صفحه های متناظر با وب سایتتان در جوامع مجازی مثل فیسبوک می باشد.



پیج رنک چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 422
نویسنده : فرشته شکری

مهمترین مسئله ایی که برای رتبه بندی سایت ها به آن اشاره می توان کرد، رتبه بندی آنها در موتور های جست و جو می باشد، که این رتبه بندی بسته به امتیاز های بدست آمده توسط وب سایت از قبیل : آمار بازدید ، محتوای مناسب، تعداد لینک ها و... می باشد.

این آمار بازدید اگر واقعی باشد و اگر از طریق لینک ها و ارتباط های سایت با کلمات خاصی انجام بپزیرد، باعث میشود در کلمه خاصی سایت ما در رتبه ی بالایی در موتور جست و جو قرار بگیرد. مثلا شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهید در موتور جست و جوی گوگل با کلمه طراحی سایت جست و جو نمایید، در رتبه ی بالایی از لیست پیدا شده قرار خواهد گرفت، لینک هفتم از صفحه اول، که این نشان دهنده طراحی خوب سایت و محتوای آن و تعداد بازدید کافی می باشد. این رتبه بندی در سایت های خاصی ثبت می شوند که به اینها پیج رنکینگ نیز می گویند.

در ادامه مقالات به روش های پیشرفت در پیج رنک و افزایش پیج رنک می پردازیم.

پیج رنک




رتبه بندی وب سایت ها چگونه است؟
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 386
نویسنده : فرشته شکری

در جهان هستی همیشه معنای رقابت را در تمام فعالیت های روزانه دیده ایم. در زمینه طراحی سایت و وب سایت ها نیز این رقابت وجود دارد.

مهمترین مسئله ایی که برای رتبه بندی سایت ها به آن اشاره می توان کرد، رتبه بندی آنها در موتور های جست و جو می باشد، که این رتبه بندی بسته به امتیاز های بدست آمده توسط وب سایت از قبیل : آمار بازدید ، محتوای مناسب، تعداد لینک ها و... می باشد.

این آمار بازدید اگر واقعی باشد و اگر از طریق لینک ها و ارتباط های سایت با کلمات خاصی انجام بپزیرد، باعث میشود در کلمه خاصی سایت ما در رتبه ی بالایی در موتور جست و جو قرار بگیرد. مثلا شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهید در موتور جست و جوی گوگل با کلمه طراحی سایت جست و جو نمایید، در رتبه ی بالایی از لیست پیدا شده قرار خواهد گرفت، لینک هفتم از صفحه اول، که این نشان دهنده طراحی خوب سایت و محتوای آن و تعداد بازدید کافی می باشد. این رتبه بندی در سایت های خاصی ثبت می شوند که به اینها پیج رنکینگ نیز می گویند.




طراحی سایت به روش فول فلش چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 383
نویسنده : فرشته شکری

در طراحی سایت به رو فول فلش، از نرم افزار فلش استفاده می شود.

اینکار باعث زیبایی و گرافیکی شدن در طراحی وب سایت ما خواهد شد، اما در عین حال این گرافیک زیبا و جذاب باعث این نتیجه نیز خواهد شد که وب سایت ما اصطلاحا سنگین شود و دیر تر برای کاربران نمایش داده شود.

البته اصطلاح فول فلش در طراحی سایت های استاتیک به کار می رود، در طراحی سایت های داینامیک این روش را فلش داینامیک می نامند.

طراحی سایت

این روش طراحی سایت برای ایجاد صفحات وب گرافیکی که قرار است در آن از عکس های متعدد و حتی فیلم و سایر رسانه های تصویری استفاده نماییم مناسب است، البته روشی بهینه نمی باشد! پس بهتر است از روش های حرفه ای طراحی سایت برای حتی اینگونه سایت ها استفاده نماییم.