پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
Web Hosting یا میزبانی وب چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 29 مرداد 1393
بازدید : 517
نویسنده : فرشته شکری

برای اینکه با بحث میزبانی وب آشنا شوید با یک مثال ساده آن را برایتان تشریح می نمایم.

میزبانی وب مثل اجاره کردن یک اتاق از یک هتل در بستر شبکه ی جهانی اینترنت می باشد. ما برای اینکه سایت خود را بر روی شبکه نت قرار دهیم، نیاز داریم یک فضای برای ذخیره اطلاعات و قرار دادن فایل های خود بر روی آن داشته باشیم، زیرا این اطلاعات نمی تواند بر روی هار دیسک سیستم ما قرار بگیرد، چون قرار است سایت ما و اطلاعات آن در دسترس عموم افراد جهان قرار بگیرد.

که برای این دسترسی ما قبلا با مبحث دامنه در مقاله دامنه چیست، آشنا شده ایم. دامنه راه ارتباط کاربران با فضای ما و اطلاعات ما که بر روی Host یا میزبان وب ما قرار دارد، می باشد. هر دامنه اصطلاحا شماره تماس با این اتاق اجاره ای ما بر روی فضای اینترنت است.

پس اگر قرار باشد روی سیستم خود این اطلاعات را ذخیره کنیم، حتی اگه یک سرور هم بر روی سیستم ما قرار داشته باشد، با خاموش شدن سیستم ما، اطلاعات از دسترس عموم خارج خواهد شد.

برای این موضع شرکت های به وجود آمده اند که با راه اندازی سرور ها و تفکیک فضای هارد دیسک خود، بخش های آن را به سایت های نیازمند این فضا ها، اجاره می دهند.

این شرکت ها با توجه  به اعتبار و تجربه خود، امنیت، قطع برق، پشتیبانی در مقابل سوانح و... را تامیین می نمایند.

حال با توجه به تقسیم بندی فضای هارد دیسک این شرکت ها، میزبانی وب به 4 دسته عمده تقسیم می شود، که در ادامه آنها را تشریح و توضیح خواهیم داد. که برای طراحی سایت مناسب بهتر است با این موارد و انواع میزبانی وب آشنا شویم.




طراحی سایت واکنش گرا
نوشته شده در سه شنبه 21 مرداد 1393
بازدید : 426
نویسنده : فرشته شکری

همانطور که در مقاله ی چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت گفته شد امروزه استفاده از نمایشگرهای بزرگ رونق پیدا کرده است،بنابراین برنامه نویسان باید به این نکته توجه نمایند تا بتوانند تجهیزات مختلف را کنترل نمایند.در اینجا می خواهیم تا به معرفی طراحی سایت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو (Responsive) بپردازیم.طراحی سایت واکنش گرا طراحان وب را قادر می سازد تا به پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر،نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد.

طراحی سایت ریسپانسیو

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.
طراحی سایت واکنش گرا مزایایی دارد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم:

√ صرفه جویی در هزینه:تا چند سال پیش شرکت ها برای ابزارهایی که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار می شدند قالب خاصی طراحی می کردند به عبارتی برای هر وسیله ای هزینه ی جدا پرداخت می کردند اما با توجه به ویژگی سایت های واکنش گرا،نیازی به طراحی قالب دوباره برای سایت نیست و با طراحی یک قالب می توان سایت خود را در تمامی ابزارها استفاده کرد.

√ افزایش ترافیک وب سایت:با توجه به دسترسی سایت توسط همه ی ابزارها مسلما ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال کسب درآمد برای شما بیشتر می شود.

√ سبقت از رقیبان:با توجه به اینکه طراحی سایت واکنش گرا هنوز در ابتدای راه است احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی استفاده کنند کم است.استفاده از طراحی سایت واکنش گرا می تواند نماینده ی حرفه ای بودن کار شما باشد و باعث سبقت شما از رقیبانتان شود.

√ استفاده از محتوای مفید و غیر تکراری:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از متون مفید و غیرتکراری می تواند روی رنکینگ سایت موثر باشد.در صورتی که شما یک سایت واکنش گرا برای تمام ابزارها در اختیار داشته باشید تمام مطالبتان در همین یک سایت قرار خواهد گرفت و از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content) جلوگیری خواهد شد.

با توجه به مواردی که ذکر شد می بینیم که داشتن سایت واکنش گرا می تواند در بهبود سئو سایت موثر باشد.بنابراین قبل از هرگونه اقدام جهت طراحی سایت به این نوع طراحی سایت توجه کنید.




نکات طراحی سایت در سال 2014
نوشته شده در سه شنبه 21 مرداد 1393
بازدید : 425
نویسنده : فرشته شکری

همه ما می دانیم که تکنیک های سئو مدام در حال تغییر می باشند و هر ساله تکنیک های جدیدی برای بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت معرفی می شود.در طراحی سایت بروز بودن و آگاهی از جدیدترین متدها را نمی توان نادیده گرفت و یک برنامه نویس باید به خوبی با این روش ها آشنا باشد.در مقاله پیش رو قصد داریم تا نکات طراحی سایت در سال 2014 مطرح کنیم.

نکات طراحی سایت در سال 2014

افزایش سرعت وب سایت:برای افزایش سرعت لود صفحه بهتر است از عکس های کم حجم استفاده نمود همچنین استفاده بهینه از فایل های Css و Javascript توصیه می شود.در صورتی که سرعت لود صفحات وب کم باشد کاربران از بازدید سایت شما منصرف خواهند شدبنابراین افزایش سرعت وب سایت یکی از مهمترین نکات در طراحی وب سایت می باشد.

عناوین و متا تگ ها:توجه به این موضوع می توان موجب افزایش ترافیک سایت شد و بدنبال آن میزان درآمد از وب سایت شما افزایش یابد.بهینه سازی عناوین و متاتگ ها یاعث بهتر ایندکس شدن صفحات سایت توسط موتورهای جستجو می شود.بیشترین اهمیت این مورد در حر فه ی سئو و بهینه سازی سایت بکار می آید.

سایت واکنش گرا: همانطور که در مقاله ی طراحی سایت واکنش گرا گفته شد،با افزایش کاربران در بستر وب دسترسی به وب سایت ها آسانتر و بیشتر شده است بنابراین برنامه نویسان باید به این نکته توجه نمایند تا بتوانند تجهیزات مختلف را کنترل نمایند ونسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد.با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.

شبکه های اجتماعی:امروزه روزبروز به تعداد شبکه های اجتماعی افزوده می شود،با عضویت در این شبکه ها و اشتراک گذاری مطالب خود می توان با سایر افراد در ارتباط باشیم .لازم است بدانید که استفاده از شبکه های اجتماعی و سیگنال های آن موردی است که برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به عنوان یکی از آیتم های تاثیر گذار رنک سایت تبدیل شده است.

طراحی سایت مانند حرفه ای ها:یک برنامه نویس حرفه ای برای بهترین بودن به بهترین سایت ها نگاه می کند.سایت هایی مانند مایکروسافت که از بزرگترین تولیدکننده های نرم افزار می باشد به زبان Asp.net طراحی شده است بنابراین یادگیری این زبان نیز می تواند در سئو و همچنین طراحی سایت حرفه ای بسیار موثر باشد.




اهمیت گالری تصاویر در وب سایت
نوشته شده در سه شنبه 21 مرداد 1393
بازدید : 428
نویسنده : فرشته شکری

گالری تصاویر از جمله ویژگی هایی است که وجود آن در وب سایت می تواند باعث جذب بازدیدکننده شود اما برای ایجاد گالری تصاویر در یک سایت، نیاز به front end است که تصاویر را پر زرق و برق و چشم نواز نشان دهد و بیشتر نظر بیننده را جلب نماید.در اینجا می خواهیم تا شما را با اهمیت وجود گالری تصاویر در وب سایت آشنا کنیم.

اهمیت گالری تصاویر در وب سایت

گالری تصاویر می تواند تصاویر محصولات،نمونه کارها و یا حتی محیط شرکت را شامل شود.وجود این موارد می تواند گالری تصاویر شما را به یک عنصر خاص و مهم تبدیل کند همچنین باید توجه کرد که در گالری تصویر از عکس های باکیفیت استفاده کنید.

افرادی که می خواهند در وب سایت خود از گالری تصاویر استفاده کنند باید قبل از هر اقدامی به سوالات زیر جواب دهند.

√ آیا گالری تصاویر شما در راستای اهداف وب سایت شما طراحی شده است؟

√ آیا تصاویر و عکس ها در گالری عکس وب سایت شما دارای کیفیت حرفه ای می باشد؟

√ آیا برای عکس های خاصی که دارای پتانسل ویژه ای هستند، دکمهء " خرید هم اکنون" طراحی نموده اید؟

√ آیا تصاویر و عکس های موجود در گالری وب سایت شما به وضوح کلمات محتوای وب سایت شما هستند؟

√ با یک طراحی خوب برای گالری، تا حد زیادی موفق به جلب علاقهء کاربران خواهید شد.

جواب دادن به این سوال ها نشان میدهد که سایت شما نیاز به گالری تصاویر دارد یا خیر .

با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت گالری تصاویر در وب سایت ، ارزش نظری و تئوریکالی وب سایت خود را افزایش دهید و باید بدانید که انجام این کار به آرامی و زیبایی می تواند در افزایش ترافیک سایت موثر باشد.