تاریخچه ASP.net nuke چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تاریخچه ASP.net nuke چیست؟
نوشته شده در شنبه 26 مهر 1393
بازدید : 411
نویسنده : فرشته شکری
کمپانی Microsofe  که همگان در زمینه کامپیوتر با این شرکت آشنایی دارند، در سال 2002 اقدام به انتشار برنامه هایی نمود که می توانستد پرتالی باشند برای وب سایت های که با زبان ASP.net نوشته شده بودند؛ چند ماه بعد شخصی به نام شاون واکر shuan walker  که یکی از متخصصان فناوری اطلاعات بود، به کمک برنامه ویژال بیسیک اقدام به ویرایش این برنامه و تولید برنامه ای نمود که هم ویژگی های زبان ASP.net  باشد و هم خاصیت برنامه های nuke  را داشته باشد. یعنی کد باز داشته باشد و مثل  cms های آماده قدرت و امکانات مدیریت سیستم محتوا را در اختیار ما قرار دهد.

تاریخچه ASP.net nuke

ایشان سپس بعد از این کار برنامه  خود را در انجمن ASP.net قرار داد، که مورد استقبال فراوان برنامه نویسان آن زمان در زمینه طراحی سایت قرار گرفت. سپس کمپانی ماکروسافت نیز از طرح جناب آقای شاون واکر استقبال کرد و با استخدام ایشان در شرکت خود، این برنامه را تحت عنوان ASP.net nuke  یا  DotNetNuke در اختیار برنامه نویسان وب و کاربران اینترنتی قرار داد.

این برنامه امروزه  مورد توجه بسیاری از کاربران اینترنت برای طراحی سایت قرار گرفته است، که البته به دلیل استقبال زیاد از برنامه ای مثل ورد پرس و جوملا در ایران و ترجمه مقالات و آموزش های این برنامه و نبود آموزش کافی به زبان فارسی برای ASP.net nuke در ایران، زیاد مورد توجه قرار نگرفته است؛ وگرنه امانات کافی در حد سایر cms  های آماده را دارا می باشد.

ولی با توجه به علم طراحی سایت و اصول بهینه سازی سایت، و آمدن این برنامه های آماده و cms های رایگان، هنوز بهترین روش برای طراحی سایت، روش های طراحی حرفه ای سایت می باشد. حتی کمپانی ماکروسافت نیز در بسیاری از موارد این نکته را به کاربران خود تذکر داده است، که برای بهینه سازی سایت ها، بهتر است از روش های اصولی طراحی سایت استفاده نماییم.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: