پردازش ابری( Cloud Computing ) چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پردازش ابری( Cloud Computing ) چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 8 مهر 1393
بازدید : 432
نویسنده : فرشته شکری

در دنیای امروز با توجه به گستردگی حجم اطلاعات و گستردگی پردازش اطلاعات در حجم وسیع، نیاز به ابر کامپیوتر هایی می باشد.

درست است که در زمینه ی سخت افزار در حال پیشرفت عظیمی در جهان می باشیم، اما محققان دنیای کامپیوتر به فکر این می باشد که این منابع را در حد وسیعی، کوچک نمایند.

امروزه مفهومی با عنوان پردازش ابری در جهان مورد استفاده قرار گرفته است؛ که کمپانی های بزرگ در زمینه اینترنت با این تئوری که تمام اطلاعاتی که برای افراد جهان زیاد شخصی نمی باشند، به جای ذخیره و حتی پردازش بر روی سرورهای آن ها انجام شود.

شرکت google برای این امر مجموعه ی آفینس و چندین نرم افزار پردازش گر که زیاد توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، بر روی سرور های خود قرار داده است که کاربران بدون حتی نصب این برنامه ها می تواند به صورت رایگان از این برنامه ها استفاده نمایند، و حتی آنها را بر روی سرور های این شرکت ذخیره نمایند.

البته برای این ذخیره سازی نیز مبلغی را به عنوان اجاره آن فضا از کابران دریافت می نماید.

در واقع با این خلاقیت شرکت های کامپیوتری و طراحی سایت های جدید، بستر اینترنت هم جایگزین سخت افزار و هم نرم افزار و هم هارد دیسک ذخیره سازی ما شده اند و فقط کافی ست سیستم، حالا گوشی یا کامپیوتر و لپتاپ به اینترنت وصل شود، در این صورت ما می توانیم همه ی امکانات پردازش مورد نیاز را با فقط خرید یک فضا برروی سرور های نت، داشته باشیم.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: