Captcha چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
Captcha چیست؟
نوشته شده در شنبه 21 فروردين 1395
بازدید : 304
نویسنده : فرشته شکری

حتما تا بحال هنگام فعالیت های اینترنتی مانند تبادلات مالی آنلاین ، ترافیک وب سایت ها و موتورهای جستجو ، نظرسنجی های آنلاین ، ثبت نام های آنلاین ، سرویس های ایمیل رایگان و بسیاری دیگر از چنین موارد با کادری روبرو شده اید که حاوی اعداد و یا حروف به صورت نامرتب و کج است Captcha نرم افزاری ست که با پرسیدن سوالاتی که جواب  دادن به آنها توسط انسان راحت است می پردازد و به منظور حمله به این سیستم ها طراحی شده اند.Captcha در واقع یک مکانیزم امنیتی محسوب می شود که تعیین می کند که طرف مقابل شما یک کامپیوتر است یا یک انسان .لازم به ذکر است بدانیم که تست تورینگ توسط انسان برگزار می شود و هدفش تشخیص ماشین است اما کپچا توسط ماشین برگزار می شود و هدفش تضخیص انسان است.
پنج نوع از کپچاهای مرسوم عبارتند از:

√ Captcha تصویری همراه با صدای تلفظ شده کاراکتر درون عکس

کپچا-چیست1

√ Captcha ای که باید عکس موردنظر را در تصویر پیدا کرد

کپچا-چیست2

√ Captcha ای که باید که مسدله ی ریاضی ساده حل کرد

کپچا-چیست3

√ Captcha های سه بعدی

کپچا-چیست3 (2)

√ Captcha هایی با استفاده از تبلیغات

کپچا-چیست4

با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای جلوگیری از نظرات اسپم نیست.
سایت هایی مثل گوگل و یاهو که نیازمند عضویت تعداد بسیاری از افراد هستند قبل از بکارگیری کپچا مشکلات زیادی نظیر ساخت تعداد زیادی از اکانت دارند که بتوانند در چند دقیقه صدها ایمیل بسازند اما پس از استفاده از سیستم کپچا تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و ثبت نام نهایی می باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل شده است.
از کاربردهای دیگر کپچا می توان به جلوگیری از هک شدن اشاره کرد به طوریکه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک جلوگیری شود.
نکته ی مهم : استفاده از کپچاهایی که تشخیص آن حتی برای انسان هم مشکل است موجب ترک کاربران می شود همچنین بکارگیری روش های دیگری مانند شناسایی نظرات اسپم و ذخیره در حافظه سرور میتوانند جایگزین مناسبی برای کپچا در سایت های کم بازدید باشند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: