استفاده از تجربه بازی های رایانه ای در طراحی وب سایت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 291
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم درس هایی که از بازی با یک بازی رایانه ای موفق می توانیم بگیریم و آنها را در طراحی سایت خود اعمال کنیم را به زبان ساده توضیح دهیم. مطمئنا شما هم تا کنون حس خوبی را که بعد از بازی رایانه ای به شما دست می دهد را تجربه کرده اید که موجب بالا رفتن ضربان قلب و احساس شادی در شما می شود و این احساس دقیقآ حسی است که یک طراح وب سایت موفق می تواند آن را بعد از ورود به وب سایت به شما بدهد. برای رسیدن به این هدف چند راهکار موثر وجود دارد که در این مقاله آنها را بیان می کنیم.

استفاده از تجربه بازی های رایانه ای در طراحی وب سایت

1. طراحی تعاملی

وب سایت یک ابزار تعاملی است و باید به فعالیت های کاربر پاسخ دهد و مانند تلوبزیون یک ارتباط یک طرفه نباشد. شما باید به کاربران خود یک تجربه جدید هنگام کار با وب سایت خود بدهید. تجربه نشان داده طراحی وب سایت های تعاملی موجب می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند و بیشتر در بخش هاس مختلف وب سایت شما جستجو کنند.

در واقع وب سایت تعاملی یک بازی کوچک است که کاربران را به چالش می کشد و موجب می شود کاربر احساس خوبی را از ماندن در وب سایت شما دریافت کنند و همچنین یک نواختی را از وب سایت شما می گیرد و یک تجربه جدید را برای کاربران ایجاد می کند.

2. ساخت داستان برای وب سایت

یک درس دیگر که با استفاده از تجربه بازی های رایانه ای در طراحی وب سایت بکار می آید داشتن یک داستان در وب سایت است. همیشه سعی کنید مسیر حرکت یک کاربر را در وب سایت خود بررسی کنید و این مسیر را برای کاربر جذاب و کوتاه کنید، به شکلی عمل کنید که کاربر به سادگی در سایت شما گردش کند و به هدف خود برسد.

3. استفاده از الگو

با توجه و مشاهده چند وب سایت می بینید بیشتر وب سایت هایی که یک محصول یا خدمات مشابه را ارائه می کنند قالب شبیه به هم دارند و همه از یک الگو واحد پیروی می کنند. در طراحی وب سایت خود مانند سایت های مشابه عمل کنید و از الگو واحد در سایت های موفق پیروی کنید زیرا چشم کاربران به آن قالب عادت کرده است. برای مثال وب سایت های فروشگاهی بیشتر دارای قالب ساده هستند زیرا می خواهند توجه کاربر بیشتر به محصولات جذب شود ولی سایت های شرکتی به زیبایی سایت بسیار اهمیت می دهند زیرا برای آنها اشنایی کاربر با وب سایت و شرکت آنها مهم است.

4. دادن پاداش به کاربران

در طراحی سایت خود مانند بازی رایانه ای که با برد به کاربر جایزه می دهد عمل کنید. برای مثال اگر کاربر در وب سایت شما به بخش بعدی رفت اطلاعات یا توضیحات لازم را برای کاربر قرار دهید و یا با ورود به بخشی مورد نظر تصویر و یا ویدئو جذابی را برای آن نمایش دهید. این کار موجب می شود کاربر بیشتر در وب سایت شما گردش کند و به دنبال چیزهای جدید بگردد.

5. صبر و زمان گذاشتن

طراحی سایت با خصوصیاتی که گفته شده زمان بیشتری نسبت به یک وب سایت معمولی می برد ولی در مقابل ورود کاربران را افزایش می دهد و در نتیجه به کسب و کار شما رونق می دهد. شما برای طراحی یک وب سایت خوب اول هدف را مشخص نمایید سپس داستان وب سایت خود را بنویسید و با توجه به سلیقه کاربران سایت خود را آماده نمایید.

وب سایت های بزرگ همیشه به احساس کاربران خود اهمیت می دهند و یکی از مهمترین دلایل موفقیت آن وب سایت ها همین است پس شما هم سعی کنید همیشه یک حس عالی را به کاربر هنگام گردش در وب سایت خود منتقل کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: