طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی
نوشته شده در چهار شنبه 5 اسفند 1394
بازدید : 293
نویسنده : فرشته شکری

اغلب افرادی که در حوزه وب سایت و طراحی وب سایت فعالیت می کنند این نکته مهم را از یاد می برند که سایت باید کاربردی باشد و کاربر بتواند با استفاده از آن نیاز های خود را رفع کند.

در واقع طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی به سایتی میگویند که کاربر و بازدیدکنندگان سایت به آسانی و سریع اطلاعات دریافت و نیاز های خود را رفع کنند.

لازم به ذکر است که کاربردی بود سایت باعث میشود که سایت موفق تری داشته باشید همچنین این ویژگی تاثیر مثبتی بر فروش شما خواهد داشت.

در این مقاله شرکت طرح و پردازش مبنا قصد داریم چند نکته برای کاربردی و کاربر پسند شدن طراحی سایت مطرح می کنیم.

Administrator\files\UploadFile\user-friendly-web-design-in-san-francisco-ca.jpg

1- سازگاری با موبایل و یا سایت ریسپانسیو

با توجه به این که استفاده کنندگان گوشی های هوشمند رشد تصاعدی دارند و گوگل در جدیدترین الگوریتم خود بر سایت های سازگار با موبایل تمرکز کرده است،  نیاز به طراحی یک سایت ریسپانسیو ضروری بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

ابتدا بررسی کنید طراحی سایت شما در موبایل چگونه نمایش داده میشود برای این منظور از Google Mobile Site Tester بهره ببرید و سپس به سراغ طراحی سایت ریسپانسیو بروید.

2-ساختار و چیدمان اطلاعات

چیدمان صحیح  و مناسب اطلاعات امری حیاتی در طراحی سایت کاربردی است که متاسفانه اغلب افراد به آن بی توجهی می کنند. توجه داشت باشید که اغلب بازدیدکنندگان تمایل دارند اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی بدست آورند. برای این کار سعی کنید مطالب و محصولات خود را دسته بندی کنید و عنوان های مناسب برای هر یک از آن ها انتخاب کنید. تا سایت برای کاربر گویا باشد. برای آن که یک سایت کاربر پسند داشته باشید سعی کنید از چشم کاربران به سایت خود نگاه کنید و بر اساس نیاز آن ها به طراحی سایت بپردازید.

3-یکی از علت های اصلی که کاربر سایت شما را ترک میکند سرعت کم و دیر لود شدن سایت میباشد. میتوان گفت هیچ چیز نمیتواند به اندازه کند لود شدون سایت برای کاربر عذاب آور باشد. سایت باید بین 4 تا 6 ثانیه لود شود. ناگفته نماند سرعت لود شدن سایت در رنکینگ سایت و رتبه آن بی تاثیر نیست.

برای تست سرعت سایت میتوانید از آنالیزگر Gtmetrix استفاده نمایید.

4- سایت بسیاری از شرکت ها هنوز که هنوزه در تمامی مرورگر ها به درستی نمایش داده نمیشود، چه حیف است بخاطر چنین مسئله ساده ای شما کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را از دست بدهید.

در طراحی سایت بسیار بسیار مهم است که سایت طراحی شده در تمام مرورگر ها به درستی نمایش داده شود در غیر این صورت آن سایت دارای ضفت بسیار بزرگی است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: