چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟
نوشته شده در چهار شنبه 5 اسفند 1394
بازدید : 289
نویسنده : فرشته شکری

همه ی طراحان میکوشند تا سایتی خاص و یکتا طراحی کنند اما برخی از آن ها فقط به زیبایی و خاص بودن سایت توجه میکنند و اصلا به این موضوع نمی اندیشند که آیا این ویژگی های سایت برای کاربران هم مفید و لذت بخش است یا نه. مثلا برخی از طراحان در سایت خود فایل ها فلش همراه با موسیقی قرار میدهند در ابتدا زیبا به نظر میرید اما بعد از چند دقیقه کاربر آزرده میشود.

Administrator\files\UploadFile\flash-intros.jpg

و یا برخی برای مدرن کردن سایت خود از طراحی پارالاکس استفاده میکنند، این طراحی بسیار زیبا است اما استفاده از آن برای طراحی سایت های پر بازدید آزار دهنده خواهد بود.

توجه داشته باشید طراحی سایت باید به نحوی باشد که پیغامی را به کاربر برساند. اما برخی از طراحان در طراحی سایت قصد رو نمایی از تمامی توانایی های خود دارند. که این موضوع اصلا جالب نیست. در این مقاله طراحی سایت مبنا قصد داریم به بررسی چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟ بپردازیم.

1- استفاده از فایل موسیقی :

ترجیحا اگر دارای سایت رادیو آنلاین هستید از این فایل ها استفاده کنید. اما اگر در زمینه های دیگر فعالیت میکنید لطفا از این فایل ها استفاده نکنید. مطمئن باشید هیچ کاربری علاقه ندارد یک موسیقی را به طور مداوم و تکراری گوش دهد.

2- استفاده از فونتهای بزرگ و یا ریز:

استفاده از فوت های بزرگ اصلا مناسب نیست زیرا طراحی را بسیار زشت و نا زیبا میکند و چشم کاربر به سرعت خسته میشود مخصوصا اگر رنگ های روشن و جلب توجه کننده داشته باشید. پس لطفا از فوت های بزرگ استفاده نکنید مگر آنکه سایتان برای افراد کم بینا و کسانی که مشکلات بینایی دارند طراحی شده باشد.

همچنین فوت ریز نا خوانا میشود و کاربر از خواندن آن مطلب دست می کشد.

3- پیغام های بزرگ و تمام صفحه:

نمایش محتوا به صورتی بر روی هم قرار بگیرد ممکن است بسیار مطبوع و مفید باشد اما فراموش نکنید که نباید هیچ یک از محتوا و مطلبی که شما میخواهید کاربر مطالعه کند به صفحه مانیتور بکوبید و آن ها را مجبور به خواندنشان کنید.

4- پنجره های پاپ آپ:

این روزها اغلب سایت هایی که از پاپ آپ استفاده میکنند مسدود می شوند اما با این حال افرادی هستند که هنوز از پاپ آپ استفاده می کنند. جدا از آنکه استفاده از پنجره های پاپ آپ آزار دهنده است، به علت مسدود شدن این صفحات ما محتوای مفید و خوب را نیز از دست میدهیم.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: