طراحی سایت با RUP
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طراحی سایت با RUP
نوشته شده در دو شنبه 19 بهمن 1394
بازدید : 314
نویسنده : فرشته شکری

متدولوژی های متفاوتی برای تولید نرم افزار وجود دارد که بر اساس آن نقش و وظایف تیم و افراد مشخص می شود. از نحوه آنالیز پروژه و ... آغاز می شود و به نکات ریزتری مانند طریقه نور پردازی شرکت با اداره، نحوه دکوراسییون دیوارها و .... پایان می یابد.

Administrator\files\UploadFile\stuff.jpg

از مشهورترین متدولوژی های  تولید نرم افزار می توان از متدولوژی XP، متدولوژی  RUP، متدولوژی Agile، متدولوژی Hybrid نام برد.

هر کدام از این متدولوژی های مزایای منحصر به فردی دارند. نقش و وظایف هرکدام از افراد گروه بر اساس متدولوژی انتخاب شده تعیین می شود. معیار انتخاب این متدولوژی های  بستگی به حجم پروژه و مشخصات و قدرت تیم تولید کنند دارد. در کشورمان اکثرا نوع پنچم یعنی هیچ کدام را انتخاب می کنند. زیرا در ایران 90% پروژه ها شکست می خورند یعنی 20% بیشتر از رتبه جهانی!

در متدولوژی RUP تمام جزئیات به وسیله ی UML مستند سازی می شود. شرکت های ایرانی بر این باورند استفاده از این روش ها باعث شکست پروژه می شود زیرا مستند سازی فقط یک عمل اضافه است و کارایی ندارد.برای مثال در  طراحی سایت با RUP روند به کندی پیش میرود که شامل مراحل آنالیز و تحلیل، پیاده سازی، تست، اجرا بخشبندی می شود. حال اگر بخواهیم در طول پروژه طراحی سایت تغیراتی را اعمال کنیم بایستی یک مرحله به عقب برگردیم که باعث دقت بالای پروژه میشود اما از طرفی دیگر وقت را از دست می دهیم و با شکست مواجه می شویم!

استفاده از این روش باعث می شود روند کار چندین برابر باشد افزایش یابد در حالی که هزینه زیادی برای آن متقبل شده اید. پس به جای دو سر سود دو سر ضرر نسیبمان میشود.

Administrator\files\UploadFile\overview-of-agile-methodology-8-728.jpg

اگر تمایل دارید یکی از روش های فوق را استفاده کنید به شما روش Agile را پیشنهاد می کنم.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: