نکات امنیتی که در طراحی سایت باید رعایت شوند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 275
نویسنده : فرشته شکری

هرگز این گونه نیندیشید که سایت شما حاوی اطلاعات بی ارزشی است و هیچ هکری تمایل هک کردن سایت شما را ندارد. چرا که هکرها از همان اطلاعات ساده نهایت سوء استفاده را می کنند و به علاوه با ارسال هرزنامه های Spam مشتریان شما را از بین می برند و از اطلاعات مشتریان و کاربران شما سوء استفاده خواهند کرد.

شناخت و دسته بندی اطلاعات:داده های پر اهمیت را دسته بندی کنید و مشخص کنید چه افرادی به این داده ها دسترس پیدا کنند.

بررسی و تست: تمامی قسمت های سایت را به ویژه قسمت فرم ثبت نام و فرم ها را چند بار مورد سنجش قرار دهید.

نرم افزار ها را بروز نگهداری کنید:  سیستم مدیریت سایت، ماژول ها، کامپوننت ها، پلاگین ها و سایر نرم افزار های مربوط به سایت را بروز نگهدارید.

اعتبار سنجی داده های ورودی در دو سمت کاربر وسرور: قسمت ورود داده و اطلاعات در فرم ها هم در قسمت مدیریت و هم در قسمت مشتریان باید مورد نظارت قرار بگیرند با قرار دادن فیلتر اعتبار سنجی  اطلاعات را در مرورگر های اینترنتی و هم در سرور به منظور عدم پذیرش داده های مخرب و بی اعتبار به صورت همزمام باید بررسی شوند.

جلو گیری از حمله SQL injection:  این حمله زمانی رخ می دهد که هکری  قصد ورود و دسترسی به سایت یا پایگاه اطلاعات سایت شما را دارد واز طریق درگاه های ورودی مانند فرم ورود داده یا کد URL  با نوشتن کد SQL می خواهد نفوذ کند.

استفاده ازگذرواژه های مناسب: بهتر است هر از چندگاهی گذرواژه ورود به سایت و یا هاست سایت خود را تغییر دهید. سعی کنید در گذرواژه خود از ترکبیت حروف بزرگ و کوچک و اعداد و نشانه به کار ببرید تا توسط افراد و نرم افزار ها غیر قابل حدس باشد.

اعتبار سنجی در قسمت آپلود فایل: قسمت آپلود فایل راحترین مسیر نفوذ هکر ها به سایت می باشد. در هنگام کد نویسی و طراحی این فرم ها تمام نکات امنیتی را رعایت کنید.

امنیت سرور: سروری که از آن برای میزبانی سایت تان استفاده می کنید یکی دیگر از راه های نفوذ هکر ها می باشد. در هنگام انتخاب، سروری را اتنخاب کنید که ار نرم افزار های Update  شده استفاده کند و داراری firewall و پشتیبانی قوی باشد.

استفاده از درگاه SSL: از این پروتکل برای ایمن سازی در هنگام ارسال و دریافت داده ها بین مرورگر ها و سرورها استفاده کنید چرا هکر ها به این داده های مهم که ممکن است شامل حساب های بانکی به همراه گذرواژه هایشان باشد علاقه زیادی نشان می دهند.

BackUp گیری: هر از چندگاهی از سایت خود و پایگاه دادهای سایت یک BackUp تهیه و نگهداری نمایید تا در مواقع ضروری و زمانی که اطلاعات از بین رفتن بتوانید با کمترین هزینه این داده ها را دوباره احیا کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: