کد QR چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کد QR چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 24 آبان 1394
بازدید : 251
نویسنده : فرشته شکری

شاید تا بحال کد QR به چشم شما خورده باشد ولی دانش کافی در موردش و نحوه ی کارکردش نداشته باشید. QR مخفف Quick Response که معنای لغوی آن می شود پاسخ سریع!  QRدر واقع یک نوع بارکد دو بعدی است که توسط گوشی های هوشمند و دستگاه های مخصوص خوانده می شوند این کد ها به طور مستقیم  به متن ایمیل و.... اینک میشوند. حتی این قابلیت را دارند که با اسکن این کد به سایت مربروطه وصل شوید.

QR  در کشور های شرقی کاربرد فراوانی دارد و در کشور های غربی در حال رواج پیدا کردن است طولی نمی انجامد که شما در همه جا با این کد برخورد کنید از بسته بندی محصولات گرفته تا طراحی وب سایت ها. چرا که کاربر فراوانی در بازاریابی،تبلیغات و برند ها و ... دارند.

چرا باید به کد QR اهمیت دهیم؟

با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و افزایش روز افزون  تعداد این گوشی ها زمینه ی مناسبی برای رشد کد QR است چرا که قادر است با اسکن از راه دور خوانده شود و داده ها را به مشتری اتنقال دهد. این قدرت انتقال داده های سریع تاثیر مهمی بر تبلیغات و بازاریابی خواهد داشت.

کد QR چه تفاوتی با بارکد UPC1D (تک بعدی) دارد؟

هر گاه اسم بارکد میاید یاد یک دسته خطوط عمودی میافتیم که قابلیت نشان دادن 30 عدد را دارد اما بارکد QR داده ها را هم در خطوط عمودی و هم در خطوط افقی ذخیره می کند و وسعت دامنه داده هایش تا 7089 عدد می باشد. به علت همین دامنه اطلاعاتی وسیع قادر است به هر چیزی لینک داده و وصل شود.

چگونه یک کد QR را اسکن کنیم؟

اگر شما یک smart phone مثل آی فون، اندروید و بلک بری دارید. تعدادی از برنامه های اسکنر بارکد خواهید داشت. اسکنر QR  کد را به وسیله دوربین مبایل اسکن و رمزگشایی می کند. استفاده از این اسکنر ها رایگان بوده و کافیست فقط آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

چه چیزی را می توان به صورت یک  QR Code در آورد؟

یک تصویر مبتنی بر لینک  HyperText که بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد را  کد  QR می گویند. هر URL می تواند به یک  QR تبدیل شود در ادامه این بحث می توان گفت که هر صفحه از وبسایت را می توان به عنوان یک نتیجه از اسکن QR دانست. شما می توانید با تبدیل کردن وبلاگتان به یک کد QR دیگران را به بازدید از آن تشویق کنید.

شما حتی می توانید کد QR را بطوری تنظیم و برنامه ریزی کنید که وقتی از آن اسکن شد با شماره خاصی از کاربر با شما  تماس گرفته شود و یا به آن یک پیامک حاوی اطلاعات از قبل مشخص شده برایتان ارسال شود. گوشی شما دستورات ارسال شده را تشخیص داده  و اپلیکیشن لازم را صدا می کند. این قابلیت ها استفاده این کد ها را در تبلیغات  روز افزون  می کند.

کد QR را چه جاهایی می توان قرار داد؟

این کد در هر جایی می تواند قرار بگیرد از بسته های محصولات، بنرهای تبلیغاتی و روزنامه ها گرفته تا بر روی دیوار ها و پوست انسان (می توان آن را بر روی پوست tatoo کرد)!

با آنکه میتوان کدهای QR در سایت استفاده کرد ولی به یاد داشته باشید که آن ها را جایگزین لینک های قدیمی نکنید چرا که کاربر آنلاین همچنان ترجیح می دهد که بر روی لینک کلیک کند تا اینکه با گوشی همراه کدی را اسکن کند!

استفاده از کد QR در بازاریابی:

 در هنگام استفاده از کد QR در بازاریابی باید دقت کنیم که اطلاعات انتقاد داده شده فراتر از لینک ورود به یک سایت باشد چرا که این کار با یک کلید برای کاربر مقدور می باشد و دیگر نیازی به صرفه زمان ندارد.

فراموش نکنید که این شیوه هنوز نوپا و جوان است و بسیاری از کاربران نمی دانند چگونه با آن کار کنند شما باید طریقه استفاده از کد QR را در اختیار کاربران قرار دهید.

چگونه می توانیم کد QR بسازیم؟

به راحتی شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های طراحی کد QR  بسازید. در قدم اول هدفتان را از ساخت این کد دریابید.

در سایت های زیر شما می توانید به صورت رایگان کد QR بسازید.

http://www.qrstuff.com/

http://qrcode.kaywa.com/

http://quikqr.com/






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: