چگونه از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 236
نویسنده : فرشته شکری

زیاده روی در هر چیز خوبی، بد است. این موضوع هم در زندگی صدق می کند هم در بهینه سازی سایت. سئو بسیار عالی است، اما استفاده بیش از حد سئو باعث زیاده روی در بهینه سازی سایت می شود. بهینه سازی بیش از حد موتور جستجو، توانایی وب سایت را برای رتبه گیری از بین می برد.

در اینجا یاد می گیریم چگونه از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنیم ، با ما همراه باشید.

1. بهینه سازی بیش از حد کاربردی بوده است

در گذشته سئو ، بهینه سازی بیش از حد راهی برای دستیابی به رتبه بندی بالا بود. در آن زمان استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی، و یا ارسال هزاران لینک اسپم به سایت ها، یک راه آسان و سریع برای بالا رفتن سایت در SERP (صفحات نیجه موتورهای جستجو) بود.

2. بهینه سازی بیش از حد دیگر کارایی ندارد.

امروزه جستجوگرها می دانند که چاشنی کلمات کلیدی و linkspamming ها باعث مرگ سئو می شود. در ماه آوریل سال 2012، گوگل به مجازات سایت های بیش از حد بهینه سازی شده پرداخت.

3. بهینه سازی بیش از حد آنچه که نشان می دهد، نیست

امروزه، بسیاری از متخصصین سئو کاملا به خود اطمینان می دهند که، "من در بهینه سازی زیاده روی نمی کنم!" چرا آنها این را می گویند؟ زیرا آنها از چاشنی کلمات کلیدی استفاده نمی کنند.

اما در حال حاضر، بیش از حد بهینه سازی فقط شامل زیاده روی در کلمات کلیدی نیست. SEO در یک حالت ثابت از تکامل است. موتور جستجوی گوگل هوشمندتر می شود، جستجو دقیقتر می شود، سئو در حال دقیق تر شدن است، و پس از آن تیم وب اسپم گوگل نیز هوشمند می شود.

میزان سئو معقول شناخته شد و خطرات بهینه سازی بیش از حد در سال 2012 مورد توجه قرار گرفت. اما این موضوع برای سال ها پیش بود. امروزه، ما نیاز به یک راهنمای جدید برای شناخت بهینه سازی بیش از حد داریم تا ما را از انجام بی رویه ی یک کار خوب باز دارد.

7 نشانه که نشان می دهد شما سایت خود را بیش از حد بهینه سازی کرده اید

1. استفاده از کلمه کلیدی غنی anchorها برای لینک داخلی

لینک های داخلی خوب هستند. لینک های داخلی با استفاده از کلمه کلیدی غنی متن anchor بد است. به نظر من بزرگترین عامل بهینه سازی بیش از حد، همین موضوع است.

Anchor هایی که از URL دقیق مقصد و یا کلمات کلیدی استفاده می کنند بد هستند. به خاطر داشته باشید که ما در مورد بهینه سازی بیش از حد، صحبت می کنیم. مطمئنا، Anchor هایی که دقیقا منطبق بر URL هستند به SEO مثبت کمک می کنند. اما نباید این کار را زیاد انجام دهید. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی غنی متن anchor لینک شما را تخریب می کند. جایگزین مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی غنی anchor و یا anchor های بیش از حد بهینه سازی شده این است که متن anchor خود را در سراسر یک جمله توسعه بدهید.

2. کلمات کلیدی نا مرتبط

سعی نکنید برای کلمات کلیدی که مربوط به سایت شما نیست ترافیک به دست بیاورید.
در دوران قدیم سئو، برخی از مدیران وب، کلمات کلیدی بزرگان را در محتوای خود به منظور به دست آوردن ترافیک جستجو قرار می دادند.

به محض اینکه گوگل سایت شما را ایندکس کند، به تمام کلمات کلیدی که در تمام دامنه خود از آن ها استفاده کردید دقت می کند، پس از آن رتبه سایت شما را با توجه به کلمات کلیدی مرتبط نشان می دهد. محتوای بیش از حد و یا کلمات کلیدی نا ربط از قدرت کلی سایت شما در SERP کم می کند.

3. تمام لینک های داخلی و خارجی به صفحات با سطح هدایت بالا اشاره دارند.

مشخصات یک لینک سالم، لینک های متصل به صفحات داخلی عمیق به خوبی صفحه اصلی است. بیشتر اوقات، با این حال، اکثر لینک های یک سایت به صفحه اصلی و یا به صفحات دارای سطح هدایت بالا اشاره دارند.
برای این سایت ها، نسبت لینک های صفحه اصلی به لینک های داخلی بسیار بالا است.

در زیر مثالی ارائه شده است، که خیلی بد نیست:

چگونه از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنیم

توجه کنید که چگونه اکثر لینک ها (نارنجی تیره) به صفحه اصلی اشاره دارند. این طبیعی است که بسیاری از لینک ها به صفحه شروع اشاره کنند، اما این امر منجر به تضعیف مشخصات لینک می شود. مشخصات لینک قوی به لینک صفحات داخلی عمیق اشاره دارد.

مشکل بهینه سازی بیش از حد زمانی رخ می دهد که مدیران سایت تعداد زیادی لینک به صفحه اصلی و یا صفحات با سطوح هدایت بالا مثل تماس با ما، درباره ما و یا خدمات ما، ایجاد می کنند.

4. استفاده از چندین h1 در یک صفحه

یک تیتر H1 به عنوان تیتر اصلی یک صفحه است. متاسفانه، برخی از مدیران سایت فکر می کنند که SEO عالی به معنی استفاده از یک دسته متن H1 است. این اصلا درست نیست. استفاده بیش از یک تگ H1 در یک صفحه به معنی بهینه سازی بیش از حد است.
به یاد داشته باشید این یک قاعده کلی است: فقط یک H1.

استفاده از چندین h2, h3, و h4 خوب است ولی تنها باید از یک h1 استفاده کرد.

5. لینک شدن به سایت های سمی

سایت های که شما به آنها لینک هستید به اندازه سایت هایی که به شما لینک هستند اهمیت دارند. بسیاری از مدیران سایت از خطرات لینک شدن به سایت های سمی، کم DA و اسپم بی خبرند. اگر سایت شما به یک سایت اسپم سمی لینک باشد، ممکن است پیامدهای منفی SEO دریافت کنید.

سایت های که در طیف زیر 20 DA هستند، معمولا به دلایلی در این طیف قرار دارند. شاید آنها دارای مشکل بهینه سازی بیش از حد، و یا مجازات الگوریتم، و یا برخی موانع رشد دیگر هستند. وقت خود را با ارسال لینک های خروجی به این سایت ها هدر نکنید. و در عوض بر سایت هایی که دارای DA قوی و قدرتمند هستند تمرکز کنید.

6. پاورقی پر شده از کلمات کلیدی

در واقع هیچ کلمه کلیدی نباید در پاورقی قرار بگیرد. اگر شما به اضافه کردن یک دسته از کلمات کلیدی در پایین صفحه سایت خود اصرار دارید، در معرض خطر بهینه سازی بیش از حد هستید. اضافه کردن اطلاعاتی چون نام، آدرس و تلفن در پاورقی مشکلی به وجود نمی آورد. مشکل زمانی است که لینک و کلمات کلیدی در پایین صفحه اضافه می کنید. پا ورقی نقشه سایت نیست، محلی برای گرافیک و قرار دادن اطلاعاتی که در هیچ کجای سایت جای نمی گیرند، نیز نیست. توجه داشته باشید پاورقی محلی برای قرار دادن کلمات کلیدی نیست.

7. URL های دارای کلمات کلیدی متراکم غیر از نام تجاری

برای دستیابی به یک URL قدرتمند، برخی از مدیران سایت در URL های خود زیاده روی کردند. آنها URL های بیش از حد بهینه سازی شده را به جای یک نام تجاری سالم و متعادل انتخاب کردند.

آدرس supercheapcellphones.com ممکن است هوشمند به نظر برسد، اما شما را در شرایط حساس بهینه سازی بیش از حد قرار می دهد.. اگر نام شرکت شما "تلفن همراه فوق العاده ارزان" است، به نظر می رسد که می توانید از آن برای URL خود استفاده کنید. نکته اینجا است که، شما نباید یک URL ساده برای ارزش کلمه کلیدی آن ایجاد کنید.

نام تجاری شما خیلی مهم تر از آن است که بخواهید آن را با یک کلمه کلیدی به خطر بیاندازید. علاوه بر این، اگر شما می خواهید برای نام تجاری خود ترافیک کسب کنید، علاوه بر کلمات کلیدی باید چیزی متفاوت در نام تجاری شما باشد. توجه داشته باشید آدرس بیش از حد بهینه سازی شده به این موضوع کمک نمی کند بلکه به آن صدمه می زند.
نام تجاری شما باید URL شما باشد.

نتیجه گیری کلی: آیا شما بر بهینه سازی فنی بیش از بازاریابی محتوا تمرکز دارید؟

یک مشکل اساسی در مورد بهینه سازی بیش از حد وجود دارد. و آن هم این است که: بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که ما تمرکز زیادی بر سئو فنی داریم. که اصلا صحیح نیست.

سئو خوب و مفید است. اما اگر شما تمرکز بیش از حد بر روی جزئیات فنی SEO داشته باشید، تصاویر فراتر را از دست خواهید داد. علاوه بر مسائل فنی به محتوای جذاب فکر کنید.

خواهید دید که رتبه شما افزایش پیدا خواهد کرد وقتی شما وارد بازاریابی محتوا می شوید.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: