تاثیر تغییر آدرس URL بر سئو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تاثیر تغییر آدرس URL بر سئو
نوشته شده در سه شنبه 3 شهريور 1394
بازدید : 277
نویسنده : فرشته شکری

تاثیر تغیر آدرس URL بر سئو از جمله سوالات متداولی است که در میان وبمستران د طراحی سایت مطرح می شود. پیش می آید که وبمستر سایتی بخواهد آدرس URL  سایت و صفحات سایت را تغییر دهد، در این لحظه باید عکس العمل گوگل را با برخود با این تغییر بررسی کنیم.

برای گویا تر کردن مقاله مثالی برای شما می زنیم: فرض کنید در لینک ها بجای استفاده از Space ، دش را جایگزین و استفاده کنیم در این صورت آیا  گوگل این را جز تغییرات آدرس URL به حساب میاورد و تمامی عملیات و قعالیت های بهینه سازی انجام شده از بین می رود؟

بررسی عکس العمل گوگل در برخورد با تغییر آدرس URL

اتفاقی که در هنگام تغییر آدرس سایت رخ می دهد این است که ربات خزنده گوگل در زمانی که می خواهد وارد سایت شما بشود با تعداد زیادی از خطا 404 روبرو می شود روبات پس از مواجه شدن با چنین اتفاقی تمام صفحات ایندکس شده سایت شما را به سرعت حذف می کند که باعث افت بسیار شدید رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود. از سوی دیگر تمامی بک لینک هایی که از سایر سایت های اینترنتی در میگرفتید ضایع می شود که باعث ضرر و زیان جبران ناپذیری میشود.

AdministratorfilesUploadFilewriting-url.jpg

اما در برخی مواقع مدیر سایت مجبور به تغییر آدرس URL سایت خود می شود که ما به این افراد پیشنهاد می کنیم که از تغییرات اصولی استفاده کنند و از آسیب های جدی این تغییر جلو گیری کنند.

  • استفاده از redirect 301:

 با استفاده از این شما می توانید تمامی آدرس های صفحات قبلی سایت خود را به آدرس جدید انتقال دهید و روبات خزنده را از این تغییرات آگاه سازید تا روبات خزنده نیز آدرس جدید را با آدرس قبلی جابجا کند.

  • استفاده از کد  Canonical:

 با استفاده از این کد هم میتوان  روبات خزنده را از تغییر آدرس URL سایت آگاه ساخت.

بیشتر موتورهای جستجوگر روش اول یعنی استفاده از redirect 301 را پیشنهاد می کنند فراموش نکنید استفاده از هر دو روش باعث بروز حوادثی جبارن ناپذیری برای سایت می شود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: