تکنیک های سئو سیاه : کلوکینگ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تکنیک های سئو سیاه : کلوکینگ
نوشته شده در دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 296
نویسنده : فرشته شکری

یکی از مشهورترین روش های سئو سیاه است که از جمله روش های اسپم گوگل نیز  به حساب می آید. در این روش یک مطلب برای گوگل و دیگر موتور های جستجوگر به یک شکل و برای کاربران به شکل دیگری نمایش داده می شود.

AdministratorfilesUploadFilecloaking.jpg

 شاید برا شما هم اتفاق افتاده باشد هنگامی که در گوگل کلمه ای مانند آموزش سئو را جستجو کرده باشید و در 10نتایج اول یکی از سایت ها را انتخاب می کنید ولی به جای مطلب آموزش سئو با بنرهای تبلیغاتی مواجه میشوید! علت این است که زمانی که روبات خزنده گوگل به آن سایت مراجعه می کند وبمستر آن سایت اطلاعات آموزش سئو را به روبات نشان می دهدو این اطلاعات در گوگل ایندکس می شود اما هنگامی که افراد و کاربران کلمه آموزش سئو را جستجو می کنند به آن سایت هدایت می شوند و با بنر های تبلیغاتی مواجه میشوند!

برای همین است این روش جز تکنیک های سئو سیاه محسوب می شود و گوگل به صورت جدی با این دسته از سایت ها برخورد میکند. افرادی نیز با استفاده از این روش سایت هایی با پیج رنک تقلبی می سازند تا بتوانند وارد بیزینس لینک شوند و لینک بفروشند. طریق کار این روش این گونه است که هنگامی موتور خزنده وارد این سایت ها می شود رنک واقعی آن ها را دریافت می کند  ولی در زمان ورود کاربر به دامنه سایت تصور می کنند که این سایت از پیج رنک بالایی برخوردار است در صورتی که اینگونه نسیت.

AdministratorfilesUploadFileaaimages.jpg

روش های گوناگونی برای  ایجاد کلوکینگ وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی دو نوع از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

گوگلینگ (Googling):

در این روش سایت اقدام به جمع آوری مطلب و اطلاعات از طریق گوگل می کند برای انجام این کار یک عبارت خاصی را در گوگل جستجو کرده و نتایج به دست آمده را در سایت خود نشان می دهد به این ترتیب سایت چگالی محتوای صفحات خود را افزایش می دهد و آن را با دیگر قسمت های سایت ترکیب می کند و قادر به فریب دادن گوگل می شود ورتبه خود را افزایش می دهد.

در حقیقت این دسته از سایت ها هیچ محتوای با ارزشی ندارند و محتوای خود را از گوگل و سایر وب دایرکتوری ها بدست می آورد که در گوگل با این روش بسیار مخالف می باشد و به مقابله با آن پرداخته است اما هنوز هم وبمسترانی هستند که از این روش استفاده می کنند.

IP Delivery:

در این روش سایت بر پایه ی موقعیت جغرافیا یی کاربران  اطلاعات گوناگونی نمایش می دهد مثلا زبان سایت بر اساس IP کاربر تغییر یابد، تعدادی از آن ها مورد اسپم  شدن قرار می گیرند. استفاده از این روش هم برای وبمستر و هم برای ربات خزنده به وجود می اورد که نتیجه اش عدم بازدهی سایت می شود. اگر  URL ثابت باشد راه کاملا برای ورود موتور خزنده مسدود میشود و خودتان بهتر میدانید چه عواقبی برای طراحی سایت در پی خواهد داشت.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: